Mitől függ az, hogy egy új autó milyen gumiabroncsot kap első szerelésként?
Korábban azt hittem, hogy pl. japán autó japán gumival jön ki biztosan a szalonból. Van egy észrevételem, kíváncsi vagyok mit gondoltok erről.
Egy Toyota Rav4 magas felszereltséggel Bridgestone gumiabronccsal volt szerelve a szalonban. Mellette lévő autó jóval szerényebb felszereltségű volt, de ugyanaz a típus, azon már "csak" Yokohama abroncsok voltak.
Másik helyen szintén, a magas felszereltséggel rendelkező autó Michelin abroncsot kapott, ugyanabból a típusból az alap változat már csak Hankook gumikat..
Egy autó felszereltségi szintjétől is függ, hogy prémium vagy csak közép kategóriás gumiabroncs kerül rá első szerelésként?
Azt gondoltam, bármilyen márka bármelyik típusát veszi az ember szalonból, első szerelésként mindig prémium abroncsok kerülnek rá (Michelin, Continental, Bridgestone, Goodyear..)
Ezzel szemben több autón láttam,hogy első szerelésként Toyo, Yokohama, Hankook abroncsot kapott..
A gyár nagyon gagyit nem fog feltenni. De nem is kell ezt túlgondolni! Attól függ, hogy épp melyik gumibeszállítótól kapnak kedvezőbb árat. Ha pl a Britgestone pár centtel olcsóbban adja a gumi darabját, akkor nem a Continentaltól fogják rendelni, mert sok erez darabos flottánál már az is pénz nekik. Általában a jó minőségű gumik között válogatnak, tehát valami no-name kínai gumit nem fognak felrakni, azért mert olcsóbb. Olyan is lehet, hogy évjárat függő, mert következő évben meg a másik beszállítótól kapnak kedvezőbb ajánlatot és váltanak.
Amúgy a gumigyártóknak is van már mindenhol gyára. Az csak egy dolog, hogy a márkát eredetileg hol alapították. A mostani autómon (nem japán márka) pl. Brudgestone gumik vannak. A gumikon meg made in Spain felirat. De volt már cseh és román Continental és német gyártású Michelin gumim is. A Goodyear ugyebár eredetileg amerikai márka. De érthető módon nem onnan fogják az európai autógyárba hajóztatni a gumijukat, hanem a német gyáregységből szállították ami nekem volt, mert így jóval olcsóbb szerződést tudtak kínálni és valószínű alá tudtak menni pár centtel a versenytársak ajánlatai alá.
Röviden a lényeg: az autógyárak tisztában vannak vele, melyek a jó minőségű gumik (nem feltétlenül az aktuális ADAC tesztgyőztesé lesz a preferencia, egy Yokohama sem feltétlenül gagyi), de azon belül a piac fog diktálni.
A felszereltség-összefüggés elméletedet sem megerősíteni, se cáfolni nem tudom. Én még ezt konkrétan nem vettem észre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!