Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem rég kezdtem el vezetni...

Satanas diu vivere kérdése:

Nem rég kezdtem el vezetni autót ugye a b kategóriás jogosítvány miatt. Tudnátok e tanácsokat adni a lentebb említett problémára?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

A vezetési óráim elején járok és egy Renault Scenic-et vezetek dízeleset, és sajnos észrevettem hogy amikor állóhelyzetből kell kigyorsulni általában lámpánál az sajnos annyira nem megy, nem tudok azonnal kigyorsulni úgymond mint mindenki és sajnos 1x le is fulladtam.

Tudnátok e tanácsot vagy tippeket adni hogy tudnám ezt javítani ?

Minden más megy a vezetéssel kapcsolatban, jól váltok nem tévesztek fokozatot körülnézek stb, csak ez a hirtelen elindulás nem megy sajnos...

A tanácsokat illetve válaszokat előre is köszönöm!



szept. 14. 23:50
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nyomd jobban a gázt.
szept. 14. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Kocsi Csere
szept. 15. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Azt se tudod mit akarsz még.

Álló helyzetből nem kigyorsulni kell hanem elindulni !!!

szept. 15. 05:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Szia.


A Renault Scenic egy nagyon elterjedt típus Magyarországon (is). Rengeteg van belőlük az utakon, és jó párat használnak oktató autónak is. Benzineset és dízelt is egyaránt. Nem véletlenül, mivel megbízható konstrukció (a sok elektronikai panasz ellenére, ami egyébként ennél a francia típusnál egyáltalán nem volt jellemző) és tágas.


Jól írta az előző, #3-as hozzászóló. Neked nem kigyorsítani kell, hanem elindulni. Tanulóvezetőként nem kell úgy elindulnod mint a "nagyok", rutinosabbak.


Ha 2-3 másodperccel tovább tart elindulnod a jobb külső sávban, az teljesen rendben van, azért van kint az autó tetején a "T" felirat.


Dízellel egyébként könnyebb elindulni, mint benzinnel.


Amit én javaslok:


1 -> Már amikor el kell indulni, tedd a lábad a gázpedálra, és éppen csak egy gondolatnyi gázt adjál neki, miközben szépen engeded a kuplungot, és éppencsak hogy megtartod fogásponton, de ha megfelelő lassú ütemben engeded fel, akkor szinte folyamatosan engedheted anélkül, hogy megtartanád a kuplungot a fogásponton.


2 -> Gáz adás nélkül, kicsit hirtelen / gyorsabban engeded a kuplungot, megtartod a fogáspontján amíg TÉNYLEGESEN el kezd GURULNI az autó, utána felengeded és elkezded nyomni a gázt.


3 -> Érdemes megtanulni ezt a kuplung-gáz "ollózós játékot, váltást". Tehát hogy nagyjából mind a két lábadat egyszerre használd a pedálokon. Ez mondjuk a sok elindulástól úgy is be fog majd rögzülni.


Az egyes variációval a legkönnyebb elsajátítani és megtanulni.

szept. 15. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Gabi bácsi ***** válasza:
Nincs mese. El kell menni egy rutin pályára és gyakorolni az elindulást. Szólj az oktatódnak. Ha ellenzi, akkor cseréld le, mert később sokba fog kerülni.
szept. 15. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Mondjuk ez sem hülyeség amit az 5-ös ír. Ugye B kategóriához már évek óta nincsen RUTIN tanfolyam és vizsga, persze aki még életében nem vezetett autót forgalomtól elzárt körülmények között, és soha nem is gyakorolta senki által illetve segítségével, azokat először a rutin pályára szokták kivinni. Megmutatják illetve tanítják az elindulást, a váltást, a kormányzást és hogy kicsit rá érezz az autó fordulására és méreteire, szlalomoztatnak a bóják között.


De olyan is van aki az első vezetési órán azt mondja hogy már gyakorolt korábban, olyankor is van hogy az oktató az első órán a rutinpályán biztosra megy és megnézi a képességeit a tanulónak, majd második órán már irány a forgalom.


Mivel írtad hogy a vezetési óráid elején jársz, ezért lehet érdemes lenne még vissza menni a rutinpályára.


Mondjuk jó lenne tudni konkrétan azt, hogy pontosan hanyadik óránál... Mert ha ez már a 6+ alkalom, akkor már azért illene tudni elindulni. Mert az, hogy a parkolás például még nem megy, nem az igazi, az egy dolog. Abba belejössz még pár óra múlva.


UPDATE:


Újra elolvastam közben a posztodat végig.


NE is akarj olyan gyorsan elindulni mint mindenki más. Hiszen te még tanuló vagy, 1-2 órával a hátad mögött. Senki nem várja el az elején, hogy tökéletesen csináld. Viszont vezetés közben mindig az aktuális dologra figyelj! Ha nehezen megy az elindulás például lámpánál, akkor figyeld a fényjelző készüléket. Ugye ha jól emlékszem a sárga jelzésnél pakolod az egyest, hiszen készülsz az elindulásra és a zöld jelzésnél indulsz el. (Mondjuk ez egyértelmű!) Ilyenkor mindig csak az elindulásra figyelj. Finoman, nem kapkodva indulj el szépen! Ha ez megtörtént, utána figyelj a többi dologra magad körül. Lámpák, táblák, útburkolati jelek egyéb jelzések stb.


Tehát akkor igazából megy, csak TE kapkodsz! Nem kell, hidd el nekem! Majd megtanulod és berögződik mire a vizsga napjához érsz.


Mint ahogy írtam fentebb, ne is próbálj úgy csinálni, mint a nagyok. Mivel tanuló vagy egy tanuló autóban, ne a melletted és a mögötted lévőt nézd a lámpánál a tükörben, hogy jön a fenekedben, mutogat, dudál, kiabál stb. Senki nem úgy kezdte, hogy rutinnal a segge alatt. Nem kell vele foglalkozni.

szept. 15. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Nem vagyok benne biztos, hoyg teljesen értem a problémát... A gyorsításhoz nem kell semmilyen más tudomány, csak finoman felengeded a kuplungot, a gázt meg ezzel párhuzamosan nyomod. Ha jobban nyomod, intenzívebb lesz a gyorsulás. A többi nem rajtad múlik.
szept. 15. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!