Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha nem tolná a libsi/zöld...

Ha nem tolná a libsi/zöld lobbi az elektromos autókat, lenne esélyük hosszú távon szabadpiaci keretek között?

Figyelt kérdés
Feltételezve, hogy a benzinár nem fog a jövőben még brutálisabb szintre emelkedni.

szept. 13. 20:34
1 2 3
 21/27 Koplárovics Béci ***** válasza:

"Igen, az európai gyártók azért buknak sorban, mert a hagyományos modellek helyett az elektromos szörnyekre alapozták a jövőjüket minden szempontból, ez pedig 70-80 százalékban elmaradt a várakozásoktól."


Az a baj, hogy 5-10 évvel le vannak maradva az európai gyártók a kínaiaktól. Pont azért, mert rosszul mérték fel a jövőt, és későn kezdtek bele a fejlesztésbe. Így a támogatott kínaiak (az EU ugyanúgy támogatja a saját autógyártóit, mint ahogy a kínai állam a kínaiakat - nem közvetlen, hanem pl munkaerő-piaci támogatásokkal, amiket persze nem csak az autógyártók vehetnek igénybe).


"Egyrészt tele vannak hatalmas városokkal, másrészt a városok között senki nem jár autóval a hatalmas távok miatt. "


Európában és főleg a rettentően immobilis Európában az emberek nagy részének bőven elegendő egy 3-400km-es hatótávú autó. Ők évente maximum 2-3x mennek hosszabb távra, amire már nem lenne elég a hatótávjuk fele. Nekik ugyanúgy megfelelő egy elektromos autó. Mégis az egyik legnagyobb problémának a hatótávot szokták megjelölni. Egy másik probléma Kínában: ezek az óriási városok nagyon nagy légszennyezettséggel rendelkeztek. Biztosan láttál róla képeket. Jelenleg kb 25% az elektromos autók aránya Kínában (az összes autóból), és kb 50% az újonnan forgalomba helyezett autók aránya. És már így is észrevehető a különbség a légszennyezettségben. Persze nálunk, ahol a "szmókencsárm" a menő, ott egy ilyen alulról jövő dolognak esélye sincs. A 16 éves gépjármű átlagéletkorról nem is beszélve.

szept. 15. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 A kérdező kommentje:

“amit a jövőben 12 perc alatt fel lehet tölteni úgy, hogy utána 500 km -et menjen az autó.”:


Közbe most nézem, hogy a Zeekr 007 már tudja is ezt. Évente egyszer megtesz vele az ember egy utat Horvátországba, akkor az alatt 1x/2x kell egy 12 perces gyorstöltés. Ilyen utakon ennél több időt tőltenek a magyarok benzinkutaknál.


A hatótáv hamarosan nem lesz probléma.

szept. 15. 14:28
 23/27 anonim ***** válasza:
54%

Szaladozósnak, főképp városba, vagy helybeli célokra jó lenne az elektromos egyébként, de nem ennyiért ami szinten jelenleg vannak még.

Pláne mivel lényegében újonnan lenne szabad megvenni csak.

szept. 15. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 A kérdező kommentje:

“Pláne mivel lényegében újonnan lenne szabad megvenni csak.”:


Ez sem igaz. Ami most tud 500km -et, az 10 év múlva is tudni fog 250 -et és utána is csak az aksit kell cserélni, ami addigra olcsóbb lesz. Az autó többi része elnyűhetetlen…


..Illetve a 70 éve gyártott villamos még ma is közlekedik, de ez nem jelenti azt, hogy a Dacia Springben lévő műanyag alkatrészek nem fognak szétrohadni/szétesni úgy, ahogy a 10 éves DVD tokjaim teszik.

Az aksik meg nem biztos, hogy annyival olcsóbbak lesznek és elvileg az adja a magas ár nagy részét.


Mindenesetre egy minőségi anyagokból és alkatrészekből gyárott legújabb aksit alkalmazó elektromos autó egyetlen hátránya a benzines autókkal szemben, hogy kell egy parkoló, ahol éjszaka lehet tőlteni. Más hátrányt nem látok.

szept. 15. 19:08
 25/27 anonim ***** válasza:

"Ami most tud 500km -et, az 10 év múlva is tudni fog 250 -et és utána is csak az aksit kell cserélni,"


Ha szerencsém van, ha nincs akkor meg keményen a zsebben kell vájkálni....

szept. 15. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:
Egy hétköznapi -műszaki hátterű- kérdésbe, mi a bánatos francnak kell belekeverni a politikát?
szept. 15. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 A kérdező kommentje:
26: Clickbait
szept. 15. 22:18
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!