Ha nem tolná a libsi/zöld lobbi az elektromos autókat, lenne esélyük hosszú távon szabadpiaci keretek között?
"Igen, az európai gyártók azért buknak sorban, mert a hagyományos modellek helyett az elektromos szörnyekre alapozták a jövőjüket minden szempontból, ez pedig 70-80 százalékban elmaradt a várakozásoktól."
Az a baj, hogy 5-10 évvel le vannak maradva az európai gyártók a kínaiaktól. Pont azért, mert rosszul mérték fel a jövőt, és későn kezdtek bele a fejlesztésbe. Így a támogatott kínaiak (az EU ugyanúgy támogatja a saját autógyártóit, mint ahogy a kínai állam a kínaiakat - nem közvetlen, hanem pl munkaerő-piaci támogatásokkal, amiket persze nem csak az autógyártók vehetnek igénybe).
"Egyrészt tele vannak hatalmas városokkal, másrészt a városok között senki nem jár autóval a hatalmas távok miatt. "
Európában és főleg a rettentően immobilis Európában az emberek nagy részének bőven elegendő egy 3-400km-es hatótávú autó. Ők évente maximum 2-3x mennek hosszabb távra, amire már nem lenne elég a hatótávjuk fele. Nekik ugyanúgy megfelelő egy elektromos autó. Mégis az egyik legnagyobb problémának a hatótávot szokták megjelölni. Egy másik probléma Kínában: ezek az óriási városok nagyon nagy légszennyezettséggel rendelkeztek. Biztosan láttál róla képeket. Jelenleg kb 25% az elektromos autók aránya Kínában (az összes autóból), és kb 50% az újonnan forgalomba helyezett autók aránya. És már így is észrevehető a különbség a légszennyezettségben. Persze nálunk, ahol a "szmókencsárm" a menő, ott egy ilyen alulról jövő dolognak esélye sincs. A 16 éves gépjármű átlagéletkorról nem is beszélve.
“amit a jövőben 12 perc alatt fel lehet tölteni úgy, hogy utána 500 km -et menjen az autó.”:
Közbe most nézem, hogy a Zeekr 007 már tudja is ezt. Évente egyszer megtesz vele az ember egy utat Horvátországba, akkor az alatt 1x/2x kell egy 12 perces gyorstöltés. Ilyen utakon ennél több időt tőltenek a magyarok benzinkutaknál.
A hatótáv hamarosan nem lesz probléma.
Szaladozósnak, főképp városba, vagy helybeli célokra jó lenne az elektromos egyébként, de nem ennyiért ami szinten jelenleg vannak még.
Pláne mivel lényegében újonnan lenne szabad megvenni csak.
“Pláne mivel lényegében újonnan lenne szabad megvenni csak.”:
Ez sem igaz. Ami most tud 500km -et, az 10 év múlva is tudni fog 250 -et és utána is csak az aksit kell cserélni, ami addigra olcsóbb lesz. Az autó többi része elnyűhetetlen…
..Illetve a 70 éve gyártott villamos még ma is közlekedik, de ez nem jelenti azt, hogy a Dacia Springben lévő műanyag alkatrészek nem fognak szétrohadni/szétesni úgy, ahogy a 10 éves DVD tokjaim teszik.
Az aksik meg nem biztos, hogy annyival olcsóbbak lesznek és elvileg az adja a magas ár nagy részét.
Mindenesetre egy minőségi anyagokból és alkatrészekből gyárott legújabb aksit alkalmazó elektromos autó egyetlen hátránya a benzines autókkal szemben, hogy kell egy parkoló, ahol éjszaka lehet tőlteni. Más hátrányt nem látok.
"Ami most tud 500km -et, az 10 év múlva is tudni fog 250 -et és utána is csak az aksit kell cserélni,"
Ha szerencsém van, ha nincs akkor meg keményen a zsebben kell vájkálni....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!