Ha nem tolná a libsi/zöld lobbi az elektromos autókat, lenne esélyük hosszú távon szabadpiaci keretek között?
Van létjogosultsága, de csakis városi környezetben. Megfizethető, kisebb autók formájában.
Minden más sötétzöld propaganda.
Természetesen a nagy európai autóipari konszernek vezetői számára most is fontosabb volt, hogy kiszolgálják az értelmetlen, libsi és emberellenes politikai trendeket, mint hogy normálisan gondolkodjanak.
Bele is buknak.
Csak kár, hogy ennek is mi fizetjük meg az árát.
2: Belebuktak első körben, viszont jelenleg a Magyarországon is gyárat építő Catl cég egy olyan aksikról beszél, amit a jövőben 12 perc alatt fel lehet tölteni úgy, hogy utána 500 km -et menjen az autó.
Ez már azért nem olyan, mint a 2010es években.
#3
Az lehet, de az élettartama alig néhány év lesz a sok gyorstöltés miatt. Az pedig gazdasági totálkár minden alsó és középkategóriás autón.
Mint bebizonyosodott az állami támogatások nélkül nem mentek annyira mint remélték, mert oltári drágák.
És akik annyira erre álltak át mint a VW pl. ott most ennek isszák a levét.
Az EV-k már eljutottak egy olyan használhatósági szintre ami megfelel a legtöbb embernek (még ha ezt nem is tudják), innen pedig idő kérdése hogy anyagi megfontoltságból milyen gyorsan váltunk autót. A pénz nagy úr, ha a 6-7 literes fogyasztású belsőégésűvel rohangálunk akkor 3500-4000Ft-ba kerül 100km (plusz szervíz), ha elektromossal 0-1400Ft. Csak idő kérdése míg belenyugszanak az emberek hogy nem szagolhatják a saját füstjüket.
Mi van azokkal akik nagy távolsagokat mennek és meg kellene állni tölteni? Amikor havi szinten többszázerer Ft-ot lehet spórolni akkor a munkaadók nagyon gyorsan átalakítják a munkarendet úgy hogy zsebben maradjon a pénz, pl töltés közben meg lehet csinálni a munka egy részét.
És hogy ez a csúnya zöld lobbi miért teszi tönkre Európát? Leginkább mert ha nem állunk át fenntartható életmódra akkor kinyírjuk magunkat.
Mik a hozadékai? Az üzemanyag árát nem küldjük el egy másik országnak hogy háborúzzon belőle vagy sípályát építsen a sivatagban, ha megújuló forrásból állítjuk elő az energiát akkor a pénz országhatáron belül marad.
Kína már sokkal előrébb áll az átállásban, mint említettem már bármit teszünk Európa is át fog állni ha más miatt nem is, de anyagi okokból. Aki nem ül fel erre a vonatra az lemarad mint a Nokia vagy a Kodak. Az Eu keményen rugdossa most az európai gyártókat, de ha nem tenné akkor 10-15 év múlva már csak a Wikipédián látnánk őket.
8: Ezek a szokásos érvek, a jobboldal viszont mindegyiket meg tudja támadni.
A kérdést nem is ez a vita szülte, hanem a Catl legújabb akkumulátorai. Van egy olyan, ami 12 perc alatt tud 500km -et(nyilván csak hosszabb utakon töltenék így) és nincs benne Nickel meg Kobalt se (tehát a szegénygyerek nem dolgozik), meg nem is használódik el úgy.
Meg van egy másik sodium alapú is, ami ugyan olyan mint a mostani, de sokkal olcsóbb lesz, nem kell hozzá még lítium se.
Fejlesztenek egy harmadikat is, ami meg 500wh/kg -t tud.
És ez már nem a távoli jövő, Debrecenben lesz a gyár.
#9: A támadások nem az elektromos autóknak szólnak, csak a politikai ellenfélnek. Magyarországon - érdekes, nem? - épp a libsik támadják az elektromos autózás alapjait, és ugye a "magyar" kormány, az illiberalitás bajnoka támogatja az elektromos autók vásárlását. Akkor ez hogy van?
"nincs benne Nickel meg Kobalt se (tehát a szegénygyerek nem dolgozik)"
Ettől még nem feltétlen nem lesz kizskmányolás a világban, valamint az előállítása sem lesz feltétlen egyszerűbb. Persze a fejlesztés szükséges, mert a jelenlegi műszaki szint mellett valóban kérdéses, és sokakban kérdéses is marad az elektromos autózás. De nem biztos, hogy minden fejlesztés csak előremutat a végén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!