Ha valaki 7-10millios autot vasarol nagyjabol a havi 60-70ezer forintos szerelesi koltseggel szamolhat?
Az eves szinten 7-800ezer forint.
Ha megyek egy evben, 30-40ezer km-ert.
Akkor ha ezt szakszervizbe csinaltatod 3-4olajcseret es szuroket jelent.
Szamolsz erre 150ezret kb.
Plusz ha feket kell cserelni stb.
Nem?
Itt inkább az éves 30-40-es futás a lényeg.
De ha veszel ennyiért egy egyszerűbb garanciás új autót: Suzuki, Hyundai, Kia, Dacia meg ami még kijön, akkor ennél jóval kevesebből is megvan.
Én 7 éve vettem egy új Daciát, és mivel nyilvántartom a költéseimet, viszonylag könnyen rá tudtam szűrni, hogy a havi átlag költés, ami az autóra eddig ment, az 53 ezer forint. Ebben benne van minden, benzin, biztosítás, pályamatricák, szervíz, műszaki. És eddig nem volt semmi gond a kocsival, úgy ennyi a szervíz, hogy csak a kötelezőket és az olajcserét tartalmazza.
Szóval nem olyan rossz az a becslés a havi költségről, persze nem csak a szerelés a lényeg.
Nem túl sokat, covid alatt 3 évig alig ment az autó, nem kellett bejárni dolgozni és rokonokat se látogattuk túl gyakran, a nagybevásárláson kívül nem sok mindenre használtuk. Kb 40-45 ezer km lehet nagyságrendileg öszesen a futás eddig, bár ezt a kérdező szinte éves szinten szeretné megtenni, nyilván így több lesz a benzinköltség is.
Nálunk is mopst kezd felpörögni a használat, pl idén voltunk először a tengerparton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!