Dizeles autón tanultam vezetni és benzinest szeretnék venni. Több embertől többféle infót kapok az elindulás és a váltás kapcsán,el tudnátok látni hasznos tanácsokkal?
6-os golfot szeretnek venni, 1.4 vagy 1.6 szivobenzinest. Golfon is tanultam,csak dizelen.
Próbálkoztam sokszor gázzal elindulni,de valahogy nem éreztem rá,nagyon kilottem,nekem teljesen kényelmes volt,hogy felengedtem a kuplungot és elindult az autó magától,és utána adtam gázt.
15-20 körül raktam 2-esbe, 30-nal 3asba, 50 felett 4esbe és 70-80 körül 5osbe,ha pályáztunk vagy orszagutaztunk.
Ezek a számok helytalloak benzines autók esetén is?
Illetve,elindulaskor mindenképp kell gázt is adnom párhuzamosan,vagy el tudok indulni simán kuplung felengedessel? Félig meddig hülye kérdés,mert voltam már megnézni és kipróbálni egy golfot,nem fulladtam le vele ugyan,bár igyekeztem gázt adni indulasokkor.. :D
A másik meg,hogy amikor nagyon lassan mentünk, dugóban araszolas,nagyobb kanyar bevétele,stb,én visszaraktam egyesbe az autót.
Viszont amikor kipróbáltam a benzines golfot,le kellett lassulnom egy körforgalom előtt eléggé,egyesbe tettem és a tulaj mondta,hogy kettesben kellett volna hagynom.. egy barátom benzines autóján is mentem egy nagyobb kört a napokban,az egy 20eves Daewoo és a dugóban araszolva 5-10nel is azt mondta,hogy azért szaggat az autó,mert az 1es csak az elindulashoz kell,rakjam ilyenkor 2esbe. És valóban 2esben szépen gurulgatott.
Most akkor az hogy van pontosan? Típus függő?
Valaki tudna segíteni ebben,hogy ha meglesz az autóm,akkor ne okozzak magamnak és a körülöttem kozlekedoknek bosszús pillanatokat? 😅
Köszönöm!
Benzines autónál mindenképp kell gáz, egyébként dízelnél is. Minden autón el lehet indulni csak kuplunggal, de az a lassú és mellesleg a kuplungnak se tesz jót a sok csúsztatás. A tanuló autók kuplungja máshogy van beállítva, azokkal azért könnyű elindulni. A valóságban egy 1.4 szívóbenzinnel 20x lefulladsz, mire elindulsz csak kuplunggal.
Maga a váltás minden autónál más, hiszen az autó erejétől és a váltó áttételezésétől függ.
Felesleges ilyen szinten belemenni az ökölszabályokba. Amit írtál, az nagyjából jó minden autóra (kisebb motoros autóknál hamarabb szoktak váltani), de majd úgyis pontosan érezni fogod, ha benne ülsz és lesz kis rutinod.
Alapvetően egyest csak elinduláshoz vagy majdnem állóra fékezéshezhez kapcsolunk, de utóbbit csak erősebb autónál.
Igazából ezt is érezni kell. Ha rángat az autó, akkor az annak a jele, hogy váltani kell.
Neked semmi érzéked nincs ehhez?
Mindent lehet érezni, hallani hogy mikor mit szeret vagy tud egy motor.
Érzék?
Én kérek elnézést,hogy a minimum oraszammal a labamban feltettem egy kérdést az altalanossagokrol.
Ha ez segít én a 1.6 benzines Focusommal mindig lefulladok 9 éve vezetek ja és buszt 2 éve és nem automatákat. Galaxym sosem fulladt le mert dízel, meg a előtte volt 4 benzines autóm azokkal is megesett a lefulladás. Nekem aztán tényleg nincs érzékem hozzá szóval ne parázz, én csak a pénz miatt vezetek.
Ugy szokom ha figyelek a dolgokra, hogy fogáspontig engedem a kuplungot mikor lefulladna nagyon pici gázt adok, emelkedőn meg kinyomott kuplungnál kéziféket húzok és egy kis kézifékes elindulás nem árt jobban mint égetni a kuplungot.
Nem tudom miért van itt ezen a kontinensen hagyománya a manuálisnak.. csak nyüg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!