Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen a Shell benzin?

Milyen a Shell benzin?

Figyelt kérdés
Ti jónak, vagy rossznak tartjátok a Shell üzemanyagát? Esetleg a 100-as benzinéről mi a véleményetek?

szept. 1. 19:45
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
75%

#10 Nem villogni akarok, egyszerűen csak veled ellentétben tisztában vagyok a fizikával, illetve szintén veled ellentétben meg is engedhetem magamnak. Tudsz mondani EGYETLEN okot, amiért rossz dolog 100-asat tankolni 95 helyett, vagy csak a szád jár?


Ha nem Magyarországon élsz, akkor biztos találsz 98-asat bárhol, de itt biztosan nem. Az Auchan még 1-2 éve árulta, de már ők sem. A normális kúthálózatok közül már senki sem árusítja. Ha van is, az ilyen papamama benzinkúton csak az isten háta mögött. Holtankoljak.hu-n sem találni már árinformaciót, mert NINCS!

szept. 2. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 Mad Max2 ***** válasza:
15%

Butuskáim


Minek a 100 oktános benzin, ha a gyártó 95 oktánszámú benzinzt írt elő???


Nem fog jobben menni

Semmi előnye nincs, viszont drágább.

A hülyékre apellálva lett a 100 oktános benzin kitalálva

Alig van olyan autó amibe a gyártó 100 as benzint ír elő.

Hajrá költsétek a pénzeteket feleslegesen a 20 éves szarjaitokba:D

Mert tuti az van nektek

szept. 2. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
68%

#12 "Minek a 100 oktános benzin, ha a gyártó 95 oktánszámú benzinzt írt elő???"


Na ugye. Erről beszéltem. A hozzáértés teljes hiánya. Egyszerűen nem értesz hozzá és ahelyett, hogy fejlesztenéd a tudásomat, inkább a hiányosságodból indulsz ki és mondasz hülyeségeket.


Nem, egyetlen egy gyártó sem mond olyat, hogy 95-ös benzin kell bele. A gyártó azt adja meg, hogy MINIMUM 95-ös kell a megfelelő működéshez, de egy szóval sem mondja, hogy csak az jó bele. Már a mechanikus érában is volt erre megoldás, vákuumos megoldással tudta az autó állítani az előgyújtást, hogy alkalmazkodjon a benzinhez. [link]


Később jöttek az úgynevezett oktánszám dugók, például az én F Astrámban is. Egy csatlakozót kellett egyik csatlakozóból a másikba dugni és akkor a motorvezérlő másfajta előgyújtást alkalmazott. [link]


Utána pedig jöttek a modern autók, amiknél egy rakás különböző szenzor (elsősorban kopogásszenzor) adatai alapján automatikusan állítani tudják az előgyújtást.


"Nem fog jobben menni"


De igen, mert a fizika az fizika. Ez puszta fizika. Ebben a kérdésben nem velem vitatkozol, hanem a fizika törvényeivel. Illetve ez nem az én tévképzetem és véleményem, hanem a tények.


"A hülyékre apellálva lett a 100 oktános benzin kitalálva"


100-as benzin sokkal hamarabb létezett, mint 95-ös. 🙂


"Alig van olyan autó amibe a gyártó 100 as benzint ír elő."


Az elmúlt 40 évben (minimum, de valószínűleg több) nem került le olyan autó gyártósorról, amelyik ne lett volna maximálisan alkalmas a 100-as benzin megfelelő felhasználására, azaz az előnyei kihasználására.

szept. 2. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
100%

#13 Azt persze elfelejtettem, hogy a régi forgó gyújtáselosztós motoroknál, ahol nem volt sem oktánszámdugó, sem vákuumos állítás, ott is volt lehetőség az előgyújtás állítására a gyújtáselosztó beállításával, csak ez egy időigényesebb feladat, szóval csak akkor érte meg, ha valaki folyamatosan ugyanolyan benzint használt, tehát nem nagyon lehetett egyszer ezt, egyszer azt.


Például a Ford T-Modellhez is azt írta annak idején a kézikönyv, hogy 70-es oktán fölött bármi jó bele. Csak állítani kell az előgyújtást. Pedig hát az nem éppen mai autó. 😉

szept. 2. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 Mad Max2 ***** válasza:
0%

Az ugye megvan hogy az oktánszám pusztán csak a benzin kompresszió tűrését mutatja meg.


Nem jobb vagy rosszabb egyik sem a másiknál más szempontból


tehát ahola gyártó 95 öst ír elő, ott a 100 as semmilyen előnyt nem jelent.

Nem fog gyorsabban menni vagy hasonlló baromság amit a hozád hasonló idióták hisznek a 100 as benzinről:)

szept. 2. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.


Na és mi a helyzet azokkal az autókkal, amelykbe nem javasolják, vagy kifejezetten tiltja is a gyártó, hogy E10-es benyát rakjanak? Mert ugye pár éve az E5-ös, csak a 100-as benzin.


Én például kénytelen vagyok ezt tenni bele, mert amióta megemelték a 95-ös etanol tartalmát, az alapjárat ingadozik tőle az autómban.

szept. 2. 13:33
 17/24 Mad Max2 ***** válasza:

A mai autók már bírják az etanolt.


Pl: Anno sok suzukis az öreg swiftbe vette felesbe az E85 üzemanyagot(85% etanol) mert hogy az qwa olcsó volt.

fele sima benzin, fele E85 és sokat sporoltak és ment


Amelyik autóba nem ajánlják a 10% etanolt azok már elmultak 30 évesek... Ott is kb az történik hogy a tömitéseket kikezdi az etanol

szept. 2. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
76%

#15 Az ugye megvan, hogy még mindig nem értesz hozzá?


A 100-as benzin égésképe tisztább és egyenletesebb, azaz a motor nagyobb hatásfokot képes elérni vele.


Ez a puszta, tiszta, nyers benzinre igaz. Viszont nem tiszta, nyers benzint tankolsz, ugye? Na akkor nézzük miben jobb még ezen kívül a 100-as.


Etanol: valóban igaz, mint mondtad, hogy a mai autóknak már nem okoz gondot az etanol, ugyanakkor a fizika törvényei MÉG MINDIG uralkodnak. Az etanol hatásfoka alacsonyabb a benzinnél, ezért minél kevesebb az etanol a benzinben, annál jobb a hatásfoka. A 100-as benzin már alapvetően előnyt élvez hatásfokban az egységesebb égés miatt, a kevesebb etanol pedig még tovább növeli ezt az előnyt.


A benzin egy kiemelkedően jó oldószer, míg az etanol egyáltalán nem az. A magasabb benzinkoncentráció miatt jobb a 100-as benzin tisztítóképessége. Ez egyáltalán nem elhanyagolható, kérdezd csak meg a közvetlen befecskendezéses autók tulajait, hogy mekkora problémát okoz ennek a tisztító funkciónak a hiánya.


Mindemellett 100-as benzinből kizárólag prémium létezik mindegyik kúthálózatnál, ami azt jelenti, hogy sokkal több és jobb minőségű adalékanyagokat tartalmaz, amik a már említett funkciókat még inkább javítják: a tisztítóképességet, az égésképet, stb. Emiatt utaltam rá egy korábbi kommentben, hogy mi is a baj a MOL 95-tel: a MOL állami cég, ahogy az tőlük megszokott mindenhol spórolnak, tehát minimális és szar minőségűek ezek az adalékok. Már ha vannak egyáltalán, ki tudja...


És említetted a kompressziótűrést, ami azért vicces, mert ez is engem igazol. Szerinted mi a picsáért említettem az előgyújtást? Miért pont azt kell állítani? Mert a 95-ös alacsonyabb kompressziótűrése miatt egy visszafogottabb előgyújtási profilt kell alkalmazni a kopogásos égés elkerülése végett. Magasabb kompressziótűréssel, azaz magasabb oktánszámú benzinnel, azaz 100-assal, agresszívabb előgyújtást lehet alkalmazni, aminek az eredménye ismételten a magasabb hatásfok, magasabb teljesítmény.


Részemről lezártnak tekintem a témát, amennyiben nem tudsz szakszerű érveket felsorakoztatni. Ha tudsz, akkor beszélgessünk, én itt vagyok, szívesen beszélek mindig olyanokkal, akik alkalmasak rá és van valódi értelmes mondanivalójuk. De tőled eddig csak annyit hallottam, hogy "nincs igazad". Ez nem érvelés. Ez semmi. Ez a tudatlanságod megnyilvánulása. Arra pedig nem pazarlok több időt.

szept. 2. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
27%
#18 Javítanám magamat (mert én beismerem a tévedéseimet 😉): az etanol igenis jó oldószer, csak éppen égés közben több mellékterméket képez, mint a benzin, így végeredményben nem sokat csinál. Amennyi szart letisztít, annyit utána égés közben újra is termel. Nettó zéró tisztítás.
szept. 2. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
26%
Az a 40 lóerős ezres motor amin rajta van a tanksapkán hogy 95+ Oktán az azt jelenti hogy a 95 tökéletesen jó, 100-as benzinre csak ráfizetsz semmi előnnyel nem jár. Ennyi.
szept. 2. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!