A SUV lehet a legideálisabb karosszériaforma mindennapokra?Ezért tarolnak a piacon?
Nekem volt több autóm is.Kezdtem egy B5 Passattal, aztán volt egy Renault Laguna is.Mindkettő kényelmes autónak számított, a Renault különösen.
De, nekem akkor is kényelmetlen volt mindkettő.195 cm magas vagyok, beszállásnál is úgy kellett behajtogatni magamat.Az ülés maximálisan leengedve, jól hátrahúzva.De, lábtér akkor sem volt elég sok elöl.
Aztán, kipróbáltam drágább suvokat, a közepes méretűeket.Audi Q5, BMW X3 és sokkal, de sokkal jobbak, mint az 5 ajtós Laguna vagy a Passat,
Van hely a lábaimnak, magas belül az autó, nagyobb a szélvédő, nem kellett a nyakamat nyújtogatni a piros lámpánál, hanem láttam egyből.
Nem beszélve arról,hogy mennyivel könnyebb beszállni.
Akkor értettem meg,hogy miért szeretik sokan őket.Sokkal kényelmesebbek.
Nem beszélve, szép az a mozdonyos kiállásuk.
Nagy nehezen sikerült nekem is venni egyet, 2018-as Nissan X-trailt.Nem Audi Q5, de belül hasonlóan nagy.
Ne írjatok már ennyi butasagot pls! 🤣
A legtöbb SUV amit magyar ember használ nem hosszabb vagy szélesebb mint egy átlag szemelyauto.
Csak magasabb.
Ezért más az üléspozició és nagyobb a lábtér, ezáltal a térerzet.
Fogyasztása se feltétlenül magas, az újak mind hibrid hatással jönnek a gyárból.
Valójában ezek nem rossz autók, és egyáltalán nem kompenzálnak a gazdáik semmit.
Aki kompenzációs kocsit keres, az nézzen szét a 10+ éves lerugott prémium kategóriás szerdánok között.
Azokkal szoktak villantani minden lakótelepen a HMCS-k...
"fú de irigykednek a suvtalanok"
De mire kellene nekik irigykedniük? 🤔
De sok itt a megmondó ember.
Olyat vesz mindenki amilyet szeret vagy van rá pénze.
#12 Ez azért van, mert a legtöbb SUV-nak hívott szar valójában nem is SUV, hanem crossover.
Ezekben a nevekben minden benne is van amúgy.
Crossover = átmenet, mert ez egy átmenet a kisebb (kombi, szedán, ferdehátú) autók és a SUV-ok között. Ezek valóban nem nagyobbak, csak magasabbak, mivel a kisebb autók platformjaira épülő hagyományos autók, megemelt bódéval. Lásd: Dacia Duster, Ford Kuga, Kia Sportage, az összes Q-s Audi, stb.
SUV = sport utility vehicle, utcai terepjáró, megfelelő utcára is, de megjelenik benne a terephez szükséges alapvető jellemzők. Erősített duplalengőkaros futómű, alvázra szerelt kasztni, stb. Lásd: Range Rover, Toyota Highlander, Ford Bronco, stb.
Na, most már ezt is tudod, úgyhogy nem kell több hülyeséget beszélnek. Ezek ismeretében gondold végig még egyszer és ha úgy gondolod tudsz, akkor mutass nekünk egy olyan SUV-t, ami valóban nem nagyobb egy klasszikus autónál. De ne sok időt pazarolj rá, mert hidd el, nem fogsz találni egyet sem.
#16
Jó, hogy ezt tisztáztad, mert így látszik, hogy a kérdező valójában crossoverről beszél.
Az, hogy a sok fikamatyi is tudja a különbséget, már más kérdés.
Szóval a kérdező által említett típusok akkor nem kompenzációs, ciki autók, hanem praktikus, ideális kocsik.
Ebben megegyeztünk? 🤔
#17 Nem-nem. A crossoverek pont hogy a valódi kompenzációs autók (de cikinek sosem hívtam őket, ne adj szavakat a számba). A crossover pontosan az, ami nem praktikus.
Na de ne aggódjatok, veletek ellentétben nekem vannak érveim is.
1. A magas kasztnihoz ugyanaz a kis futómű tartozik, mint a kisebb autókhoz. Pl. a Dacia Duster futóműve a 2002-es picurka Clio futóműve. Szerinted ezzel mi a baj? Segítek. Általános iskola 7. osztály fizika óra, súlypont. Magasabb súlypont nagyobb borulékonysághoz vezet, ami erősebb futóművel korrigálható, de a crossovereknek nincs olyanja. Ezért a crossoverek sokkal instabilabbak.
2. Amit te magad írtál, az az, hogy a crossoverek nem nagyobbak, csak magasabbak a hagyományos autóknál. Kérdezem én, akkor hol a praktika? Hiszen hely nincs benne több, mert leírtad te is, hogy se nem hosszabbak, se nem szélesebbek. Hacsak nem az utas fejére akarod pakolni a csomagokat, mivel csak felfelé van extra hely, akkor semmivel sem praktikusabb. Nem tudsz vele csinálni SEMMIT, amit ne tudnál például egy kombival.
3. Persze a magasságban kívül a súlya is nagyobb, hisz a magasabb bódéhoz több anyag kell, így a fogyasztása szarabb.
4. A downsizing korát éljük. Kisebb motort nagyobb/nehezebb kasztniba rakni a világ legostobább dolga. Ha a motort klasszikusan állítják be, akkor túl gyenge lesz a nagyobb tömeghez. Ha ezt magasabb teljesítménnyel kompenzálják, csökken a motor élettartama, meg a fogyasztása is még tovább nő.
5. Nem tudom milyen bolygón éltek, de a magasság egy kifejezetten rossz dolog. Minél magasabb az autó, annál rosszabb a kilátás, mert megnőnek a holtterek.
Ezt a kérdést nagyon sok szemszögből meg lehet közelíteni. Technikai, biztonsági, anyagi... És az összes létező szemszögből vizsgálva leszerepel a crossover. Egyetlen egy olyan szemszög sem létezik, amely alapján bármilyen előnye lenne. Nulla. Nincs semmi előnye. Egyetlen egy sem.
A SUV sem sokkal jobb ennél, de leginkább csak azért, mert 99%-ban azokat is olyan emberek veszik, akik az előnyeit nem használják ki, így a sok negatív teljesen kiegyensúlyozatlanul marad. Viszont megfelelően használva van valódi előnye. Valóban bír terepet is, valóban sokkal többet lehet beléjük pakolni, valóban nagyobb a beltér is + sokkal masszívabb futómű, tehát az utazási kényelem is jobb, stb.
A crossovert az veszi, aki nagy embernek akar tűnni, mint egy SUV-os, de egy csóró kutya és nincs rá pénze. De nem baj, nagyon menő az a Dacia Duster is. 😂 Nagyon irigyek vagyunk ám rá.
19.
Hát, ha még tudnák, hogy a Google Dacia Porszívónak fordítja.
Mondjuk nálunk a mezőörök is dusterrel járnak.
Nem szoktak elakadni a határban... 🙂
19
1. Állítás: "A magas kasztnihoz ugyanaz a kis futómű tartozik, mint a kisebb autókhoz. Pl. a Dacia Duster futóműve a 2002-es picurka Clio futóműve. Magasabb súlypont nagyobb borulékonysághoz vezet, ami erősebb futóművel korrigálható, de a crossovereknek nincs olyanja. Ezért a crossoverek sokkal instabilabbak."Cáfolat: Bár a crossovereknek valóban magasabb a súlypontjuk, mint a hagyományos személyautóknak, a futóművüket általában úgy tervezik, hogy kompenzálják ezt a magasabb súlypontot. Ez magában foglalja a merevebb futóművet, szélesebb nyomtávot és gyakran nagyobb kerekeket is. Például a Dacia Duster futóműve nem egyszerűen a 2002-es Clio futóművének átvétele; a Duster futóművét úgy fejlesztették ki, hogy megfeleljen a nagyobb karosszéria és a SUV-jellegű vezetési igényeknek. Ezen túlmenően, modern járművekben stabilitásnövelő elektronikai rendszerek is segítenek csökkenteni a borulás kockázatát, mint például az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP).2. Állítás: "A crossoverek nem nagyobbak, csak magasabbak a hagyományos autóknál. Kérdezem én, akkor hol a praktika? Hely nincs benne több, hiszen se nem hosszabbak, se nem szélesebbek."Cáfolat: A crossoverekben a magasabb építésű karosszéria miatt több a fejmagasság, ami nagyobb belső térérzetet ad, és könnyebb beszállást eredményez, különösen idősek vagy mozgásukban korlátozottak számára. A magasabb építés azt is lehetővé teszi, hogy a csomagtérbe könnyebben lehessen bepakolni, anélkül, hogy a jármű hosszát vagy szélességét jelentősen növelnék. A crossoverek praktikusak lehetnek olyan körülmények között is, ahol a magasabb hasmagasság előnyt jelent, például rossz minőségű utakon vagy enyhébb terepen.3. Állítás: "A magasságban kívül a súlya is nagyobb, hisz a magasabb bódéhoz több anyag kell, így a fogyasztása szarabb."Cáfolat: Valóban, a crossoverek általában nehezebbek, mint a hasonló méretű hagyományos személyautók, és ez növelheti a fogyasztást. Azonban a modern motorok és az autók hatékonyságának javulása miatt a fogyasztási különbség gyakran nem jelentős. Ezen kívül a gyártók egyre inkább figyelnek a súlycsökkentésre, például könnyebb anyagok használatával a karosszériában és az alkatrészeknél. Továbbá, a crossoverek gyakran aerodinamikusabbak, mint a hagyományos SUV-k, ami segít kompenzálni a magasabb karosszériát.4. Állítás: "Kisebb motort nagyobb/nehezebb kasztniba rakni a világ legostobább dolga. Ha a motort klasszikusan állítják be, akkor túl gyenge lesz a nagyobb tömeghez. Ha ezt magasabb teljesítménnyel kompenzálják, csökken a motor élettartama, meg a fogyasztása is még tovább nő."Cáfolat: A modern motorfejlesztések során a gyártók sikeresen alkalmazzák a downsizing technológiát, ahol kisebb, turbófeltöltős motorokat használnak, amelyek nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosítanak, miközben csökkentik a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ezek a motorok kifejezetten úgy vannak tervezve, hogy megfeleljenek a nagyobb és nehezebb járművek igényeinek, mint például a crossoverek. Ezen motorok megbízhatósága nem feltétlenül alacsonyabb, mint a nagyobb lökettérfogatú motoroké, mert a gyártók figyelembe veszik az ilyen terhelések okozta kopást és hőmérsékletet.5. Állítás: "Minél magasabb az autó, annál rosszabb a kilátás, mert megnőnek a holtterek."Cáfolat: A magasabb építésű autók, mint a crossoverek, általában jobb kilátást biztosítanak az útra, mivel a vezető magasabban ül, és jobban rálát a forgalomra. Bár a magasabb autók valóban növelhetik a holtterek méretét, ezt a modern járművekben olyan technológiák kompenzálják, mint a holttér-figyelő rendszerek, 360 fokos kamerák és parkolószenzorok. Ezek a rendszerek segítenek biztonságosabbá tenni a vezetést, és csökkentik a magasabb autók potenciális hátrányait a kilátás terén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!