Hogy kell vezetni egy 4x4-t?
Elég hülyebiztosra vannak ezek csinálva. Nekem egy Mitsubishi L200-am volt céges autóként. Előtte én se vezettem még ilyet, de nem ördöngősség.
Pályán, nagyobb sebességnél célszerű a kétkerék hajtás. Összkerék terepen. Ha durva terep van, akkor összkerél differenciálzárral, felezővel. Ennél ezek a fokozatok voltak.
Már annyire nem emlékszem élénken, mert 2017-2019 között hazsználtam. De azt hiszem ennél csak álló helyzetben lehetett kapcsolgatni. Ha menet közben próbáltad akkor nem történt semmi és valahoyg szólt is (kijelzőre kiírt? már annyira nem emékszem...), hogy állj meg az átkapcsoláshoz.
Olvasd el a kezelési útmutatót. Minden autónál más.
Oké, hogy hilux, de nem mindegy, hogy melyik generáció. Az újabbakban már szerintem elektromosan kapcsolja.
Ha nem hagyod el az aszfaltot, akkor hagyhatod végig H2-ben.
Az osztómű váltót érdemes álló helyzetben, üres fokozatban állítani. Általában lehet kb 30 km/h sebességig, valahova oda is van írva, talán belül az ajtóra, vagy az ajtónyílásnál van, de érdemes álló helyzetben használni. Összkerék hajtás nem terephez kell, hanem homokos-sáros-havas-jeges úthoz, ahol elpörög a hajtott kerék. Mentem olyan úton, ahol 10 centi homok volt, kétkerékben simán kitört a kocsi hátulja, be kellett kapcsolni az összkereket.
Felező akkor kell, ha nagyon meredek az út akár fel, akár lefelé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!