Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » “B” jogosítvánnyal 125cm3...

“B” jogosítvánnyal 125cm3 motort vezetni külföldön?

Figyelt kérdés
Itthon tudom, hogy külön oktatás kell hozzá, de az EU-ban mindenhol megengedett? pl.: Spanyolország, Olaszország, Görögország

júl. 25. 21:41
 1/6 anonim ***** válasza:
Szerintem kint se vezetheted, mivel a vezethető kategóriák fel vannak tüntetve a jogsidon, tehát ha Magyarországon szerezted a B-t, akkor nem lesz az A1 kategóriánál érvényességi dátum feltüntetve, ami ugye nemzetközi kategóriát jelent.
júl. 25. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Az lemaradt, hogy külföldi nyaralás alatt bérelnék 1napra, emiatt fontos.
júl. 26. 06:22
 3/6 anonim ***** válasza:
Görögöknél, a kölcsönzőben kérték a jogsit,szóval ahogy az 1-es hozzászólásban is le lett írva,ha nincs benne a jogsidban a motor,akkor nem kölcsönözhetsz. Gondolom, aki olyan országban vizsgázott, ahol a B-vel megadták 125-ig, annak ugyanúgy be van jelölve az A1, mint most neked az AM kategória.
júl. 26. 06:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim válasza:
Én azt nem értem, hogy miért erőltetik nálunk a mai napig ezt az 50cm3-es határt? Egy 125-ös sem olyan megveszekedetten erős, de a forgalomban sokkal biztonságosabb, nem mellesleg abból már egy 4 ütemű is használható, és környezetbarátabb is. Sőt, ha legálisan lehetne vezetni B-s jogsival, kevesebben mókolnának azzal, hogy 50-esként használják.
júl. 27. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

#4 megsúgom, hogy a 2000-es évek elején még ezt az AM kategóriát is ki akarta a KAV venni a B-s jogsiból, olyan okból, hogy ezt az 50-es motort se tudják biztonságosan vezetni azok, aki soha nem ültek ilyenen, csak megkapták a B-vel. Akkori kolléga párja oktató volt, és ő szivárogtatta ki.

Persze lehet nézni azt is, hogy ezzel több pénzt akartak beszedni, bár szerintem addigra már nem volt annyira népszerű a "kismotorozás", mint a 1980-90 környékén mikor alig vártuk,hogy betöltsük a 14-et. Szóval akkor elengedték a dolgot.

Most bepótolják, és a motorosokról húzzák le a legtöbb bőrt, drágábbak az óradíjak, és a vizsgadíjakat is több mint a duplájára emelték idén a B-hez képest, ami nem drágult, mivel most a nagymotor lett népszerű.

júl. 27. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

#5: Értem, de a KRESZ ugyanaz, és ha nagyon azon rugóznak, akkor még mindig megoldás lehetne, hogy pl. a B-s jogsi mellé egy egyszerű rutin vizsgával kapsz egy kiegészítést, amivel vezethetsz mondjuk max. 125-ös motort. A jelenlegi "A1B" jogsi meg mehetne 250-esig. Felette meg nyilván már külön kategória. De ennyi fele nyirbálni a kategóriákat nem más, mint lehúzás.

Közben a B-s jogsi gyakorlatilag mindenre is jó, ami "személygépkocsi", függetlenül a teljesítményétől.

júl. 27. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!