“B” jogosítvánnyal 125cm3 motort vezetni külföldön?
#4 megsúgom, hogy a 2000-es évek elején még ezt az AM kategóriát is ki akarta a KAV venni a B-s jogsiból, olyan okból, hogy ezt az 50-es motort se tudják biztonságosan vezetni azok, aki soha nem ültek ilyenen, csak megkapták a B-vel. Akkori kolléga párja oktató volt, és ő szivárogtatta ki.
Persze lehet nézni azt is, hogy ezzel több pénzt akartak beszedni, bár szerintem addigra már nem volt annyira népszerű a "kismotorozás", mint a 1980-90 környékén mikor alig vártuk,hogy betöltsük a 14-et. Szóval akkor elengedték a dolgot.
Most bepótolják, és a motorosokról húzzák le a legtöbb bőrt, drágábbak az óradíjak, és a vizsgadíjakat is több mint a duplájára emelték idén a B-hez képest, ami nem drágult, mivel most a nagymotor lett népszerű.
#5: Értem, de a KRESZ ugyanaz, és ha nagyon azon rugóznak, akkor még mindig megoldás lehetne, hogy pl. a B-s jogsi mellé egy egyszerű rutin vizsgával kapsz egy kiegészítést, amivel vezethetsz mondjuk max. 125-ös motort. A jelenlegi "A1B" jogsi meg mehetne 250-esig. Felette meg nyilván már külön kategória. De ennyi fele nyirbálni a kategóriákat nem más, mint lehúzás.
Közben a B-s jogsi gyakorlatilag mindenre is jó, ami "személygépkocsi", függetlenül a teljesítményétől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!