Toyota 4a-fe motor chiptuning?
Az egy szívó benzin motor. A beszívott levegő mennyiségét kellene növelned ahhoz, hogy erősebb legyen. A szívó oldal keresztmetszete viszont akkora, hogyha a pillangószelep előtt lehúzod az egész csövet, akkor se lesz erősebb semmivel.
Ha a kipufogó oldalt növeled, igazán azzal se érsz el sokat, pár % plusz.
Turbót szoktak rátenni, amivel foglalkoznak is magyarországon. Másik ecu, épített kipufogórendszer, más szívóoldal, erősebb dugattyúk, olajhűtő... az autó árát szorozd meg mondjuk 5-tel, valahol ott áll meg a dolog.
Szívón semmire nem jó a chiptuning, lutri, néha ront is a teljesítményen.
Nekem 4A-GE motorom van, az a 4A-FE erősebb verziója. A két motor között nagyrészt csak a hengerfej a különbség, tehát ha egy 4A-FE-re ráraksz egy 4A-GE hengerfejet, akkor máris lett egy 4A-GE-d. Ezek után 150-160le-ig nem nehéz a tuning, síkolás, portolás és kb. ennyi. Utána már bonyolult, mert kell sportosabb vezérműtengely, új ECU, ezek drágák. 190-200le felett pedig már kell a kovácsolt dugattyú, erősebb/könnyebb belső alkatrészek, nagyobb injektorok. Egyébként ez az egyik legjobban tuningolható 4hengeres 1.6-os szívó, amit valaha utcai autóba raktak. Szívóként 240le-ig gond nélkül tuningolható (persze pénz az kell hozzá). :D De akár turbósítani is lehet. A legerősebb, amit valaha láttam, egy drag carban volt, 800le (turbó+nitro). Azért az egy 1.6-osból nem rossz. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!