Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet úgy tuningolni (chip)...

Lehet úgy tuningolni (chip) tdi-t hogy ne füstöljön?

Figyelt kérdés

20 éves autót is meg lehet igényesen chippelni? Értem ez alatt hogy lehessen a mögötte lévőnek látni, és nem fust felhő van a tdi után.


Valamint a PD tdi és a sima tdi közűl a pd-t valóban jobban lehet húzni?


Pl egy 150-es pd-t 200-ra felhúznak egy chippel?

Az adagolós 110 lovast miért csak 140-re tudják pl?

Nem igazan vagyok benne a szakmába, nem igazán vonz a téma, mert szerintem a motor élettartamát csökkentik ezek a dolgok.

Ezek ellenére mindig is kiváncsi voltam rá.


Hogy is van ez?



máj. 29. 00:59
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
71%
Ezek mind a hosszantartóság rovására mennek. Szerintük(chiptuningolgatók), ha gyárilag biztonságosan ki lehetne hozni belőle több lóerőt más hátrányok nélkül, nem csinálnák meg? De. A füstölés azt jelenti, hogy az üzemanyag mennyiséghez képest kevés a levegő. Vagy a levegő mennyiséghez képest sok az üzemanyag. Pl. turbó megadta magát, ezért nem szállít elég levegőt, porlasztó nem bírja, pd elemek stb. Előbb utóbb valami nem fogja bírni az tuti. Főleg hogy ezek 20 év körüli autók, még rövidíteni az életüket nem túl bölcs döntés. De ha valaki minél előbb akarja vinni a bontóba, hát csinálja.
máj. 29. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
78%

Lehet, de az nem chip tuning.

Az "erő" gázolajból lesz, ehhez kell elég levegő de minnél több mert a motor "légfelesleggel" üzemel.

A csipszesek megemelik a turbónyomást, amennyire lehet, és a löketenkénti gázolaj mennyiségét. Így van bennük gyárilag kb 25% plusz.

Innentől jön az "épités"

Nagy turbó=több levegő. Nagy cooler (töltő levegő hűtő) a turbó által felmelegített levegőt vissza hűti, hogy jobban töltse a hengert. Nagy potlasztók + (adagolós esetén nagy fej/nagy adagoló elem)

Na, ha a gázolaj mennyiségét JÓL hozzá illesztik a levegő mennyiséghez akkor nem fog füstölni a diesel sem. A füst ugyanis a levegő hiányára utal.

A dieselek már nem füstölnek (láthatóan) ha nem rosszak.

A füstös baromság ez a "smoke&charme" menjen, de lássa mindenki, hogy TDI! Láttam igényes tuning PdTDI-t jól megépítve/írva 200Le felett és nem húzott kondenzcsíkot.

máj. 29. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 dirtboy ***** válasza:
20%
Lehet igen,kb 10-15%-ot növelnek neked gond nélkül és alkatrész csere nélkül.
máj. 29. 05:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Idaig az osszes chiptuningos tdi osszefosta magat par ev alatt, amiket lattam. Hiaba mondjak, hogy birja. Talan egy ideig igen, de radikalisan csokken az elettartam.
máj. 29. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Értem! Köszönöm szépen.!

Engem nem igazan foglalkoztat a téma, csak nem ertettem hogy hogy is van ez hogy ha füstöl és megy is akkor chip, ha füstöl és nem megy akkor rossz az autó .

Tehát akkor ez a füstölés igazából a jó szakin múlna.


Köszönöm mindenkinek az infot!

máj. 29. 08:47
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

2: minden diesel füstöl!! Még a maiak is, csak megfogja a dpf.

A gázolaj égése nem lehetséges füst/korom nélkül, ez a dizel sajátossága.

máj. 29. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
66%

"Ezek mind a hosszantartóság rovására mennek. Szerintük(chiptuningolgatók), ha gyárilag biztonságosan ki lehetne hozni belőle több lóerőt más hátrányok nélkül, nem csinálnák meg? De."


Nem feltétlen, ugyanis egyrészt vannak környezetvédelmi előírások, amik a gyártást sokkal szigorúbban szabályozzák, mint a felhasználást.


Másrészt igen, az élettartamát fixen csökkenti, de nem sok embert érdemel, hogy nem 25, hanem 20 évig fogja bírni egy turbó vagy egy főtengely.

máj. 29. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
46%

#6 Látható füstről beszéltem, egy jó diesel nem füstölög. Ez sem jó, mert a mikrorészecske nem egészséges, de látható füstpamacs nélkül simán megy egy bármilyen CR diesel, ha a motor/turbó/befecskendezés jó.

Konkrétan, hasonló értéket produkál egy füstölés mérésen egy jó DPF-es vagy DPF nélküli diesel, ha jó. Meglepő, de a DPF elötti korszakban is szigorú füstölési (K) értékek voltak.

máj. 29. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
31%

25%-ot nem fog egyik chip sem hozni semmit.

Az ilyen 25 éves kocsikon a chip jó ha visszahozza a névleges teljesítmény közelébe

És igen, lehet nomrálisan chippelni

máj. 29. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
67%

8: kati és dpf nélkül füstölögne hidd el 😀 de nem durván!


Csatacsipszes 1.9 tdi-k kormolnak mint a barom, aztán csodálkoznak ha törik a főtengely.

máj. 29. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!