Lehet úgy tuningolni (chip) tdi-t hogy ne füstöljön?
20 éves autót is meg lehet igényesen chippelni? Értem ez alatt hogy lehessen a mögötte lévőnek látni, és nem fust felhő van a tdi után.
Valamint a PD tdi és a sima tdi közűl a pd-t valóban jobban lehet húzni?
Pl egy 150-es pd-t 200-ra felhúznak egy chippel?
Az adagolós 110 lovast miért csak 140-re tudják pl?
Nem igazan vagyok benne a szakmába, nem igazán vonz a téma, mert szerintem a motor élettartamát csökkentik ezek a dolgok.
Ezek ellenére mindig is kiváncsi voltam rá.
Hogy is van ez?
Lehet, de az nem chip tuning.
Az "erő" gázolajból lesz, ehhez kell elég levegő de minnél több mert a motor "légfelesleggel" üzemel.
A csipszesek megemelik a turbónyomást, amennyire lehet, és a löketenkénti gázolaj mennyiségét. Így van bennük gyárilag kb 25% plusz.
Innentől jön az "épités"
Nagy turbó=több levegő. Nagy cooler (töltő levegő hűtő) a turbó által felmelegített levegőt vissza hűti, hogy jobban töltse a hengert. Nagy potlasztók + (adagolós esetén nagy fej/nagy adagoló elem)
Na, ha a gázolaj mennyiségét JÓL hozzá illesztik a levegő mennyiséghez akkor nem fog füstölni a diesel sem. A füst ugyanis a levegő hiányára utal.
A dieselek már nem füstölnek (láthatóan) ha nem rosszak.
A füstös baromság ez a "smoke&charme" menjen, de lássa mindenki, hogy TDI! Láttam igényes tuning PdTDI-t jól megépítve/írva 200Le felett és nem húzott kondenzcsíkot.
Értem! Köszönöm szépen.!
Engem nem igazan foglalkoztat a téma, csak nem ertettem hogy hogy is van ez hogy ha füstöl és megy is akkor chip, ha füstöl és nem megy akkor rossz az autó .
Tehát akkor ez a füstölés igazából a jó szakin múlna.
Köszönöm mindenkinek az infot!
2: minden diesel füstöl!! Még a maiak is, csak megfogja a dpf.
A gázolaj égése nem lehetséges füst/korom nélkül, ez a dizel sajátossága.
"Ezek mind a hosszantartóság rovására mennek. Szerintük(chiptuningolgatók), ha gyárilag biztonságosan ki lehetne hozni belőle több lóerőt más hátrányok nélkül, nem csinálnák meg? De."
Nem feltétlen, ugyanis egyrészt vannak környezetvédelmi előírások, amik a gyártást sokkal szigorúbban szabályozzák, mint a felhasználást.
Másrészt igen, az élettartamát fixen csökkenti, de nem sok embert érdemel, hogy nem 25, hanem 20 évig fogja bírni egy turbó vagy egy főtengely.
#6 Látható füstről beszéltem, egy jó diesel nem füstölög. Ez sem jó, mert a mikrorészecske nem egészséges, de látható füstpamacs nélkül simán megy egy bármilyen CR diesel, ha a motor/turbó/befecskendezés jó.
Konkrétan, hasonló értéket produkál egy füstölés mérésen egy jó DPF-es vagy DPF nélküli diesel, ha jó. Meglepő, de a DPF elötti korszakban is szigorú füstölési (K) értékek voltak.
25%-ot nem fog egyik chip sem hozni semmit.
Az ilyen 25 éves kocsikon a chip jó ha visszahozza a névleges teljesítmény közelébe
És igen, lehet nomrálisan chippelni
8: kati és dpf nélkül füstölögne hidd el 😀 de nem durván!
Csatacsipszes 1.9 tdi-k kormolnak mint a barom, aztán csodálkoznak ha törik a főtengely.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!