Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Seat toledo mk2 1.6 16V...

Seat toledo mk2 1.6 16V chiptuning?

Figyelt kérdés
Adott a fent említett benzin/LPG gázüzemű autó. 105 Le gyárilag, amit kicsit kevésnek érzek a 1.5 tonnához. Egy oldal szerint nagyjából 117 lovat és 160 Nm-t lehet belőle kihozni. Kérdésem az lenne, hogy a kb 100 000 forintos árért megéri ez a növekedés, egyátalán mennyire lesz érezhető, illetve milyen hátrányai vannak, gondolok itt a gázrendszerre, megnövekedett fogyasztás, papírozás, illetve a legfontosabb megbízhatóság, és káros hatása a chippnek műszakilag.

máj. 21. 00:52
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Ha megcsipszezed, akkor lesz TALÁN gyári 105 lóerőd.


Döntsd el te, hogy megéri-e. Te pénzed.

máj. 21. 04:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Ahogy az első írta, talán meglesz a gyári érték. De szívóbenzinnél a chiptuning rizikós, lehet gyengébb lesz, mint volt. Egyébként a 1,5 tonnához a 105le tényleg nagyon kevés... nem is értem az egész konstrukciót a Seat (VW) részéről.
máj. 21. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Szívóbenzinnek nem sokat ér a chip, ahogy előttem írták, ilyen régi autónál ürölni kell, ha alulról közelíti a gyári értékeket a chip után.

Ha ennyire futja csak, akkor arra kell költeni a pénzt, hogy minél inkább üzembiztos legyen az autó.


#2: Pedig nem bonyolult. 20+ éve, amikor ezek kijöttek, az átlag 1.4 szívóbenzin autók voltak a piacon 75-90 lóerővel, a 105 már eggyel magasabb szint volt. Csak közben eltelt 20+ év, az igények változtak

máj. 21. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Igaz. Az a baj, hogy mindig japán autó fejjel gondolkodok, ahol már a '80-as évek közepén 120le felett tartottak az 1.6 szívónál. :)
máj. 21. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
3. Persze annyit változott a világ hogy most már elég a 60 le is, akkora a forgalom hogy nem lehet haladni.
máj. 21. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
54%
#4: Szerintem nem az a lényeg, hogy hol tartott a technika, hanem, hogy mi volt a piaci igény. De értettük az első válaszból is, a japánok k/rva ügyesek voltak már akkor is, a németek, meg azóta se tudnak autót gyártani ;)
máj. 21. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Nincs értelme
máj. 21. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
1/7, miért ne lenne benne a gyári erő? bár nem tudom, hogy mennyire kéne egy ekkora autónak ilyen kicsi motorral mennie, de mintha gyengének érezném.
máj. 21. 10:26
 9/13 anonim ***** válasza:

Öreg szívónál ritka, mint a fehér holló, hogy tudja a gyári értéket... nézz meg néhány Totalcar erőmérőt, általában 10-20le-vel kevesebbet tudnak a gyári értéknél. Nekem van egy veteránom, 1.6szívó, gyárilag 124le, és amikor fel lett újítva a motor és picit hozzá is lett nyúlva (síkolás, portolás, fojtószelep-ház tisztítás, stb.), akkor ég és föld volt a menetteljesítmény, lemérettem padon és 126le volt. Szóval érzésre gyárilag jó ha tudott előtte 110-et, de inkább közelebb volt a 100-hoz.

A te autód ez alapján jó ha jelenleg leadja a 95le-t.

máj. 21. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
#8 Mert a motor kopik. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy rossz állapotú, ha tökéletesen karban van tartva, akkor is kopnak a mozgó alkatrészek, ami teljesítményveszteséghez vezet. Egyetlen egy autó sem tudja a gyári teljesítményt hozni, ha már van benne kilométer.
máj. 21. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!