Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A klíma pucerálására használt...

A klíma pucerálására használt ózon honnan tudja...?

Figyelt kérdés
...hogy melyik szerves anyag származik a baktériumok, gombák, vírusok enzimjeiből és csak azt szabad neki roncsolni, az autóban a műanyagokat, kárpitokat meg nem roncsolhatja, a fémeket nem oxidálhatja, stb.? Hogy van ez?
júl. 11. 15:34
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
61%
Kicsit olvasgass utána, hogy mi az, hogy szerves anyag.
júl. 11. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
??? 5 évet tanultam egytemen kémiát. Kb. 15 éve dolgozom analitikusként. Nem hiszem, hogy nekem kellene utánaolvasnom, csak mert nincs kedved válaszolni.
júl. 11. 15:43
 3/13 anonim ***** válasza:
67%
Én olvastam olyat, hogy valakinek megrepedezett a bringán a gumi, amit a szobában tárolt fertőtlenítés alatt. Én emiatt nem igazán merem használni az autómban. Ha használnám, akkor biztos, hogy maximum pár percig, majd nagyon alaposan kiszellőztetném.
júl. 11. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Azért nem lesz a kocsiban tartósan olyan magas az Ózon koncentráció, hogy mindent eloxidáljon. De arra elég, hogy az élő organizmusok nagy részét elpusztítsa. A járműre ez az eljárás veszélytelen.
júl. 11. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
OK, köszönöm.
júl. 11. 16:00
 6/13 anonim ***** válasza:
62%
#2: :D :D :D :D :D
júl. 11. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
10 éve ezt használom a kocsiban évi 1x fél óra. Idáig semmit nem károsított.
júl. 11. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim válasza:

Expozíciós idő és koncentrácio az oka, meg a kárpit anyaga is számít. A pamut vagy természetes szálak érzékenyebbek míg a műszálak kevésbé. Plusz a kárpitok esetében gyakran alkalmaznak különféle bevonatokat vagy kezeléseket, amelyek ellenállóbbá tehetik őket az oxidációval szemben... Nyilván itt azért az is számít, hogy milyen a kárpit kora, állapota, stb.


Az első pont egyébként a meghatározó, kicsi a koncentráció és rövid az idő.


A mikroorganizmusoknak elég ennyi idő és ilyen koncentráció.


A fémeken vagy van alapból oxidréteg (mint pl az alumíniumon) ami már nehezen oxidalható, vagy eleve festve vagy kezelve vannak amitől ellenállóak lesznek. Amúgy meg kevésbé korrozív és lassabban is oxidál az ózon mint egy sav pl. Összességében amúgy itt is az expozíciós idő rövidsége a ludas... Szerintem.

júl. 13. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim válasza:
A műanyagokat kimondottan utáltam már az egyetemen is, de a sors úgy hozta, hogy most részben azokkal dolgozom.. mondjuk teljesen más vonalon, de azok adalekolva vannak, hogy ellenállóak legyenek az oxidativ hatásoknak. Gondolom ez így van a kocsikban lévő műanyagokk is. Plusz ott is tuti lehet használni felület megóvó anyagokat. Bevonatként
júl. 13. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm.

Fémeknél nem is arra gondoltam, hogy a karosszériát megeszi, hanem elég sok elektromos csatlakozás van az utastérben, mszerfal alatt is. Ha a réz érintkezők egy kicsit elkezdenek oxidálódni, már okozhatnak kontakthibákat.

Nekem amúgy a polimerkémiával semmi bajom nem volt. Üzemlátogatáson is voltunk többször műanyaggyártó/feldolgozó egységekben. De aztán teljesen mással foglalkoztam. Egyetem alatt bioanalitikával: aminosavak, aminok HPLC-zése, azután meg környezetanalitika: hulladék, víz, szennyvíz, levegős témák...

júl. 14. 08:06
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!