Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha már van autóra jogosítványo...

Ha már van autóra jogosítványom miért kell ismét vizsgázni ha motorra szeretnék jogosítványt?

Figyelt kérdés
Gondolják hogy elfelejtettem a KRESZ-t? Semmi értelmét nem látom hiszen a táblák ugyan azt jelentik akkor is ha autóval vagyok és akkor is ha motorral. A sebességkorlátozó tábla ugyan úgy sebességkorlátozó és a behajtani tilos táblánál ugyan úgy nem lehet motorral sem behajtani.

jún. 28. 06:10
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
78%

Mert bár a B kategóriás KRESZ-ben is megkérdezhetik a motorral való parkolás szabályait, hiszen segédmotorra is érvényes, a rendes motor az viszont gépjármű. És létezik háromkerekű változat is.

Na meg ugye nem csak a KRESZ van az elméleti vizsgában, hanem vezetéstechnika és műszaki ismeretek is. Na, az viszont abszolút más.

jún. 28. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

Egy nagy motornak a kezelése teljesen más, mint egy autónak, vagy segédmotornak. Gondolj bele! Sokan életükben nem vezettek még robogót sem, csak talán ültek rajta, amikor a kocsmából a falu egyik végéből elvitte őket a haver a falu másik végébe. Itt azokról van szó, akik 10-20-30-40+ éve rendelkeznek jogosítvánnyal. Van akinek egyszerűen nem megy a motor. Maga a váltás sem, például. Sokaknak ez szokott a probléma lenni. Még egy kis motorral hagyján, de azért egy minimum 600-as motorra még szép, hogy nem kapsz jogosultságot, hogy vezethesd, sima B kategóriával. Máshol még szigorúbbak a jogosítvány megszerzés módjai, mint nálunk.


Ennyi erővel én is mondhatnám ugyanezt. Mármint feltehetném ezt a kérdést. Ugyani van A, B, C, E kategóriás jogosítványom. A kis rózsaszín plasztik kártyáról a D (busz) kategória hiányzik. Akkor én mit mondjak? :)

jún. 28. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
"Egy nagy motornak a kezelése teljesen más," Ez igaz. De ugye nem mondod komolyan hogy ezt tanítják meg pár óra alatt? Egyébként a kérdező kérdése a KRESZ- re vonatkozott ha elolvastad volna.
jún. 28. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:
Csak kifejezetten a KRESZ érdekel hiszen vezetni tényleg máshogy kell őket de vezetni sem olyan nehéz. Csak ott nehéz ahol centizgetni kell de azt meg úgysem tanítják meg szóval arra magadtól fogsz rájönni. Annyira megtanulni a vezetést ami a vizsgához kell pár óra alatt rá lehet érezni.
jún. 29. 00:33
 15/19 Senior Séf ***** válasza:
64%
Az ATI-nak is meg kell élni valamiből.
jún. 29. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
18%
#13 Nem pár óra alatt tanítják meg, max. B125-ön ha nagyon jófej a vizsgabiztos. Én nagymotorra a minimumnál bőven több óraszámot vettem, amíg nem ment 250-essel hibátlanul zsinórban tízszer a pálya, nem ülhettem a sorkettes 500-asra, ami még mindig A2, és ki volt rajta kapcsolva az ABS, és amikor azzal ment, akkor ülhettem rá a 600-as motorra, ami ahhoz képest négy hengerre sokkal finomabban ment, bár az is fojtott volt. Tudom, mert ugyanolyanom van, és nem úgy működik, mint amivel vizsgáztam, pont ahol húz és meglepetéseket okoz, azt a tartományt gyilkolta meg a fojtás. Szerintem az összes kategóriázással túl van szigorítva az európai rendszer, de még mindig jobb, mint az amerikai, ahol kb. semmit nem oktatnak és ülhetsz is a 200 lóerős gépre. Én mindenkinek kötelezővé tennék friss jogsival 1-2 alaptréninget. (Ami nélkül engem rutinvizsgázni sem engedtek volna.)
jún. 29. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
0%
ma 17:39: Ezt meg hol és mikor álmodtad meg gyermekem?
jún. 29. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

#14 A KRESZ tényleg annyiban különbözik, hogy sok szituációs kérdésben motor van autó helyett. :) Meg nem tudom, B-t még akkor csináltam, amikor nem létezett az e-Titán, de az A kategóriás e-Titánban eléggé rámentek az előzni tilos tábla pontos jelentésére, gépjárművel mit szabad mégis előzni stb.


Illetve ahogy fentebb is írtam a vezetéstechnika meg a műszaki ismeretek, amik persze a rutinvizsgának is részei, de az elméleti tananyagban van benne, és amit rutinvizsgán elméleti kérdésként el kell majd mesélni, azt is megkérdezhetik, pl: kuplung holtpont, láncfeszesség stb. Vagy pl. motoron egy kamion szélárnyékában elhaladva azért jobban megérzed, mint autón, és ezt is az elméleti tanfolyam tanítja meg, hogy ha majd forgalmi órán vagy a való életben ilyen szituációba kerülsz, mire készülj és mit kell tenni. Tehát az 55 kérdésből 45 az, amit B jogsival reflexből meg kéne tudni válaszolni mindenkinek, a maradékért fizeted ki a 20 ezret tanfolyamra és 4600-at vizsgára.

jún. 30. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Meg azért hozzáteszem, motoros oktatáson nem fogsz autók között előre sorolni. Rutinvizsgán tudni kell lassan, egy méter széles helyen egyenesen haladni, forgalmin meg vagy mögötted oktatóautó van, tehát nem mész buszsávban meg nem sorolsz előre, ahogy a gyakorlatban tenni fogod, vagy van olyan hely, ahol előtted megy az oktató motorral, de akkor sem fog 3 motor előresorolgatni oktatás alatt, tehát ezeket a szabályokat meg kell tanulni, bár ezeket többnyire az autósok is tudják a segédmotor miatt, már ha követik a KRESZ-változásokat azok, akiknek régóta van jogsijuk.
jún. 30. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!