Hova tűntek az utakról a Wartburgok, Trabantok, Ladák?
Miskolcon évtizedekig használták szúnyoggyérítésre(is) az öreg Ancsát, de aztán 60 év után egyszer csak eltünt.
(mondjuk ezen nincs mit csodálkozni, mivel már repterünk sincs) 😥
Kikoptak az utakról. Minden járműtípus, ahogy előbb-utóbb elöregedik, eltűnik. A napi használós példányok, amikor elérték azt a kort, hogy már nem lehetett őket rentábilisan üzemben tartani, akkor kikerültek a forgalomból. Nagyobbik részük bontóban végezte, kisebbik részüket letették a telek végébe rohadni, vagy házilag bontották el. Arról nem is beszélve, hogy a kétüteműek selejtezése fel is volt gyorsítva valamilyen szinten a Suzuki "vegyél hitelre autót" marketingkampányával, meg az emberekbe beleállított félelemmel, miszerint a 2T Trabantokat, Wartburgokat majd nem lehet levizsgáztatni, meg ki lesznek tiltva, stb. Sokan szabadultak tőlük. De ez is már 20 éve volt.
Amik mostanáig forgalomban maradtak Trabantok, Wartburgok, Ladák, azok jellemzően csillaggarázsos bácsiautók, amiket kb. havonta egyszer vesznek elő, vagy felújított nosztalgia/veteránautók, amikkel találkozókra járnak, sokuk OT rendszámmal üzemel. Emellett sokszor kerülnek külföldre eladásra is megvigyázott darabok.
Legfeljebb az utolsó évjáratos kockalámpás Ladák, meg a Samarák azok, amikből még látni 1-1 viseltesebb, leharcoltabb példányt, meg rallys/driftelős sufni autókat.
És igen, már az utódaik, a régi Swiftek is nagyüzemben kopnak kifelé az utakról, a '96-ig gyártott szériából szintén már csak elvétve látni pár darabot, a faceliftesek azok, amelyek még ma is nagy számban futnak.
"De ez is már 20 éve volt."
20 éve, az 2004-ben volt. Akkor már H Astra, 5-ös Golf is volt. Nagyon nem 2T Trabantok és Wartburgok hemzsegtek az utakon. Inkább 30 lesz az a 20!
#16
Úgy értettem, ~20 éve volt az, amikor a 2T Trabantot, Wartburgot tömkelegével cserélték le az emberek hitelre vett Suzuki Ignisekre, WagonR-ekre. Talán nem volt egyértelmű. :)
#17, világos. De erre írtam, hogy 2004-ben nagyon nem a Trabant, meg a Wartburg volt tömegesen jellemző az utakon! Előfordult, főleg Lada, abból is a 2105, 2107-esek. Trabant itt-ott, de messze nem volt már tömegautó. 2101-es Lada meg már akkor is ritka volt.
Azt nem kérdőjelezem meg, hogy akkoriban volt ilyen akció. Hiszem a nagy autóhitelezési hullám is kb ekkor volt. Ekkor valóban sok régebbi autót cseréltek újabbra. De közel sem Trabant, meg Warburg volt a nagy részük.
2001-ben érettségiztem. Párunknak az akkori osztályunkból már volt jogosítványa. Szerenádozni autóval jártunk. Leginkább szülőktől elkért kocsikkal. Ezek nagyon nem Ladák, meg Trabantok voltak. Amire emlékszem, Skoda Octavia, G Astra, 1-es Focus, szedán Swift (MK3), az egyik lánynak vettek elő-érettségi ajándékként valami hazsnált Hondát. Egy srác volt, aki valami falusi rokontól örökölt egy Trabantot. De már akkor is nagyon retró volt, közel sem az átlagautó volt az akkori utakon. És ez bőven 2004 előtt volt!
"20 éve, az 2004-ben volt. Akkor már H Astra, 5-ös Golf is volt. Nagyon nem 2T Trabantok és Wartburgok hemzsegtek az utakon. Inkább 30 lesz az a 20!"
1997 végén születtem, amikor gyerek voltam, akkor hemzsegtek az utakon a Wartburgok, Trabantok, Ladák. Egészen 2010-ig nagyon jellemző volt. Még 1200-as Zsiguliból is elég sok volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!