A négyütemű Trabantokat, Wartburgokat mikor kezdték el selejtezni az utakról? Mikor tűnt el a nagyrészük?
Ugye az ismeretes, hogy a kétüteműeket (Trabant 601, Wartburg 353) olyan 2003-2004-2005 környékén, a nagy Suzuki dömping idején vonták ki.
De mi a helyzet a négyütemű 1.1-es Trabantokkal, 1.3-as Wartburgokkal?
Azokat is selejtezték már akkoriban is, annak ellenére, hogy még csak tizenpár évesek voltak? Vagy azoknak csak később jött el a vég? Meddig húzta a javarészük? Ma már azokból is csak nagyon kevés van.
Nem selejtezték direkte, ezek alapból nem voltak jók. Hányattatot sorsuk volt, nem is sokat gyártottak belőlük, tele voltak hibákkal, korábbi modellekből visszamaradt dolgokat a mérnökök kb. csak átfarigcsáltak, hogy éppen jó legyen. Ezek sosem voltak jó autók, még hozzánk adták el a legtöbbet, de a szocializmus bukásával a piac szépen leselejtezte őket, mert volt jobb, fenntarthatóbb alternatíva. Régóta csak gyűjtői darabok. Szóval a selejtezést nem úgy kell elképzelni, hogy ez valami központi megmozdulás volt, szimplán volt a szar autó, meg ugyanannyiért a jobb. Írod a Suzuki-dömpinget, kicsit az is betett ezeknek, hogy mire kiadták őket, már kezdett áramolni a Suzuki, aki az 1.1-es Trabantot, 1.3-as Wartburgot vette volna, hogy lecserélje a korábbi kétüteműjét, inkább egyből megvette az új népautót, a Suzukit.
Itt egy cikk, én nem olvastam végig, de biztos mond okosakat, nem mai: [link]
Eleve ezeket a 4t autókat csak 2-3évig árulták, 1991-ben megszűntek a gyárak is.
Tehát, eleve nem adtak el annyi darabot, mint a 2t társaikból.
Másrészt, pedig jól leírták már.
Lényegébe egy őskövület konstrukciót újramotoroztak, apróságokat módosítottak, de maradt ugyanaz az elavult csomag, mint előtte volt.
Már a 90-es évek elején se erre vágytak az emberek.
1992-től, megváltás volt a Suzuki Swift, és az F Astra. (1990-töl Skoda Favorit)
Aki viszont vett megis 4T Trabantot az kb. 2000-2005 ig használta, utána már tényleg csak az igazi túlélők maradtak.
"Ugye az ismeretes, hogy a kétüteműeket (Trabant 601, Wartburg 353) olyan 2003-2004-2005 környékén, a nagy Suzuki dömping idején vonták ki."
Durva, ha belegondolok, az előző autóm 2005-ös volt. Nem valami ritka típus, de már volt benne kanyarkövetéses bixenon fényszóró, fedélzeti navigáció, TPMS, radarok, fűtéses bőr ülés, eső- fényszenzor, stb, és ezek szerint ekkor még 2T Trabantok, Wartburgok is jártak az utakon! :O
Amúgy szerintem ezekkel sem az volt, hogy egy kulcsdátumtól kezdve tömegesen selejtek lettek volna. Hanem szép lassan fokozatosan koptak ki. Ha komolyabban meghibásodtak, már nem biztos, hogy megérte őket javítani, mentek a bontóba, még ha nem is voltak olyan matuzsálemi korúak és javíthatatlanok.
A 90es évek elején mindenki próbált szabadulni a kétütemű Trabanttól, Wartburgtól, voltak olyan hírek, hogy ki lesznek tiltva a forgalomból. Alig pár évesek voltak a legfiatalabbak. Aztán néhány év múlva újra keresett lett a Trabant, az áruk is feljebb ment. A népszerűsége a primitív egyszerűségében rejlett. Sokan már 2. kocsinak tartották,akár tehetősebbek is.
A négyüteműekben ez már nem volt meg, hasonló plusz problémákkal jártak, mint a korabeli társaik (pl. víz,olaj, magasabb költségek, több hibalehetoség) Cserébe semmi plusz komfortot nem adott, esetleg némi plusz teljesítményt, amire n volt szükség ahhoz a kasznihoz.
Máig emlékszem milyen botrányosan fostos váltó volt azokban.
A kétüteműben a kormányváltó teljesen jól használható volt, de a 4 üteműben valami borzalom botváltót eszkábáltak.
De amúgy meg gyorsult az 1.1 Trabi, mint a szél, csak megállni nem lehetett vele :)
Keveset gyártottak belőlük, mivel nagyon rosszak voltak, hamar ki is koptak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!