Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka annak hogy 35 fokos...

Mi az oka annak hogy 35 fokos melegben érezhetően gyengébb az autó?

Figyelt kérdés
Reggeli órákban sokkal dinamikusabb. Valami nagyobb gond lehet a háttérben? Mk2 focus 1.6 101le.

jún. 21. 19:50
1 2 3 4 5 6 7
 21/70 A kérdező kommentje:
Sőtt kompresszió is lett kimérve ami 12 bár körül alakult.
jún. 22. 05:38
 22/70 anonim ***** válasza:
48%

Valami rossz lehet a kocsid motorjában,vagy valamelyik jeladó hibás.

Nekem egy 24 éves 2.5 TDI 4-es Transporterem van,mindig ugyanúgy megy,télen-nyáron,hidegben-melegben.Klíma használatot is alig érzi meg,azt is csak alacsony fordulaton.

jún. 22. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/70 anonim ***** válasza:
0%
Dízelnél nincs ilyen.
jún. 22. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/70 anonim ***** válasza:
75%
#23 mert a dízel az minden körülmények közt gyengébb. :D :D :D
jún. 22. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/70 anonim ***** válasza:
100%
#24 Meg ezek szerint a dízelnek nem kell levegő/oxigén lol
jún. 22. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/70 anonim ***** válasza:
100%

#25 Ők ezthiszik. :D


BTW amúgy a turbobenzin autóm is kb tojik erre a jelenségre, nyilván azért van a rendszerben a cooler, de ha eléggé ismeri az ember az autó viselkedését akkor minimálisan felfedezhető azért a jelenség, mert nyilván annak se mindegy hogy 40 fokos levegőt kell visszahűtenie, vagy 15 fokról indul a buli.. szívóbenzinnél sokkal erősebb a jelenség, direktszűrővel meg pláne!!! :)

jún. 22. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/70 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen. Nyilván ők is ezért hiszik, hogy a kotla dízelüket nem befolyásolja, mert a hűtött, nyomás alatt "bepréselt" levegő sokkal kedvezőbb, mint amikor egy szívó motor szopogatja a kinti forró levegőt. De azt hinni, hogy nem befolyásolja, az elég csúnya böszmeség. Ilyen laikus véleményeknek nem nagyon lenne szabad, hogy helye legyen egy szakértelmet, vagy legalábbis alapvető, általános iskolai fizikai tudást igénylő beszélgetésben.


Dehát ez az oldal már csak ilyen, így szeretjük. :)

jún. 22. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/70 anonim ***** válasza:
100%
Ezt azért nem igazán lehet megérezni, vagy akkor más gond is van a motorral. Minden 10 celsius fok ~1% teljesítmény növekedés/csökkenés. Tehát ha a motor 20 fokos levegőt szív be és 75le-t ad le ekkor, ehhez képest 70 fokos levegőnél a különbség 5% teljesítménycsökkenés, tehát 71le. Aki ezt a 4 le-t megérzi, az robot. :D
jún. 22. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/70 anonim ***** válasza:

#28 Hát azért ez az ~1% sem igaz. Több az.


Viszont azt sem árt megjegyezni, hogy a ritkább levegő ugyan csökkenti a motor teljesítményét, de ezzel együtt a légellenállást is, ami hozzájárul ahhoz, hogy kevésbé észrevehető legyen. Attól az a motor még jelentősen gyengébb, csak a kisebb légellenállás érzésre "korrigálja" az alacsonyabb teljesítményt.


Azt meg már csak érdekességképpen írom le, hogy hosszútávú versenyeken, pl. Le Mans-i 24 órás, mindig éjszaka futják a leggyorsabb köröket és másodpercekkel gyorsabbak, mint nap közben. Tegyük fel, hogy nappalhoz képest 20 fokos a lehűlés, ez a te elmondásod szerint 2% teljesítményvesztést jelent. A hypercar kategória 500kW körül van, azaz éjszaka kb. 10kW különbséget jelent nappalhoz képest. Mint te is írtad, ez nem túl sok. Nem emiatt lesznek körönként 3-4 másodperccel gyorsabbak. Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy az a "Minden 10 celsius fok ~1% teljesítmény növekedés/csökkenés" kijelentés elég erősen alul van kalkulálva. Több az, mint 1%/10°C.

jún. 22. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/70 anonim ***** válasza:
100%

24: így van!

Már nincs hova gyengülnie a szivodizel mercimnek 😅😅😅

jún. 22. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!