Mi az oka annak hogy 35 fokos melegben érezhetően gyengébb az autó?
Valami rossz lehet a kocsid motorjában,vagy valamelyik jeladó hibás.
Nekem egy 24 éves 2.5 TDI 4-es Transporterem van,mindig ugyanúgy megy,télen-nyáron,hidegben-melegben.Klíma használatot is alig érzi meg,azt is csak alacsony fordulaton.
#25 Ők ezthiszik. :D
BTW amúgy a turbobenzin autóm is kb tojik erre a jelenségre, nyilván azért van a rendszerben a cooler, de ha eléggé ismeri az ember az autó viselkedését akkor minimálisan felfedezhető azért a jelenség, mert nyilván annak se mindegy hogy 40 fokos levegőt kell visszahűtenie, vagy 15 fokról indul a buli.. szívóbenzinnél sokkal erősebb a jelenség, direktszűrővel meg pláne!!! :)
Természetesen. Nyilván ők is ezért hiszik, hogy a kotla dízelüket nem befolyásolja, mert a hűtött, nyomás alatt "bepréselt" levegő sokkal kedvezőbb, mint amikor egy szívó motor szopogatja a kinti forró levegőt. De azt hinni, hogy nem befolyásolja, az elég csúnya böszmeség. Ilyen laikus véleményeknek nem nagyon lenne szabad, hogy helye legyen egy szakértelmet, vagy legalábbis alapvető, általános iskolai fizikai tudást igénylő beszélgetésben.
Dehát ez az oldal már csak ilyen, így szeretjük. :)
#28 Hát azért ez az ~1% sem igaz. Több az.
Viszont azt sem árt megjegyezni, hogy a ritkább levegő ugyan csökkenti a motor teljesítményét, de ezzel együtt a légellenállást is, ami hozzájárul ahhoz, hogy kevésbé észrevehető legyen. Attól az a motor még jelentősen gyengébb, csak a kisebb légellenállás érzésre "korrigálja" az alacsonyabb teljesítményt.
Azt meg már csak érdekességképpen írom le, hogy hosszútávú versenyeken, pl. Le Mans-i 24 órás, mindig éjszaka futják a leggyorsabb köröket és másodpercekkel gyorsabbak, mint nap közben. Tegyük fel, hogy nappalhoz képest 20 fokos a lehűlés, ez a te elmondásod szerint 2% teljesítményvesztést jelent. A hypercar kategória 500kW körül van, azaz éjszaka kb. 10kW különbséget jelent nappalhoz képest. Mint te is írtad, ez nem túl sok. Nem emiatt lesznek körönként 3-4 másodperccel gyorsabbak. Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy az a "Minden 10 celsius fok ~1% teljesítmény növekedés/csökkenés" kijelentés elég erősen alul van kalkulálva. Több az, mint 1%/10°C.
24: így van!
Már nincs hova gyengülnie a szivodizel mercimnek 😅😅😅
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!