Audi a3-at szeretnék vásárolni 2.0 crtdi motorral, melyik évjáratig jók ezek a motorok?
Aki A3-at akar venni ilyen motorral, annak valójában nincs pénze fenntartani...
Ha normális autót akarsz, akkor alsó hangon félmilliót rá kell majd költeni vásárlás után.
? :O Mert?
Illetve azt, miből gondolod, hogy azért vennék ilyen motorost mert nincs pénzem? :D
Létszi világosits fel, nem szeretnék felelőtlen autóvásárlást
#5
Nem a motorral van baj. Magát A3-t vesz az, aki egy "budget" opciót szeretne az A4, A5 helyett. Nyilván a motorja ugyanaz, de kisebb a fék, egyszerűbb a futómű stb.
Ezzel eddig nincs is baj, de ezekbe az autókba alsó hangon beletoltak már 300.000 ezer kilométert. (Nyilván lehet keresni új kora óta Magyarországi, szervizkönyves példányt, de annak az ára is olyan lesz.)
Ilyen futásteljesítménynél pedig már sok minden csereérett, amivel nem biztos, de jó eséllyel nem foglalkozott már az előző tulajdonos. Nyilván el lehet vinni átvizsgáltatni, de sajnos ami a lényeg, hogy a motorikus problémák nem fognak kiderülni egy szimpla átvizsgálással (max ha már dől belőle az olaj).
Csak egy példa, 300.000 kilométernél (akár előtte is) simán gallyra mehet a turbó. Üzemelni még fog egy ideig, csak félgőzzel, hordja az olajat stb... De ha kezdetleges a problémája és szimplán van egy lógás a középrészben, annak semmi jele nem lesz, és csak turbó specialista tudja neked biztosan megmondani az állapotát.
Viszont ha gatya, akkor vagy veszel új turbót 800 ezerért, vagy felújítottatod fele annyiért (már ha olyan típus, hogy fel lehet).
Az említett futásteljesítménynél már a porlasztók és a nagynyomású szivattyú is foglalkozós lesz, ez szinte biztos. Nyilván, ahogy írtam is, el lehet használni lefingva is az autót, de akkor a végén brutális költségeid lesznek (1 - 1,5 millió forint), mert egyik probléma okozza a másikat. A nagynyomású felújítása 300.000 ezer forintnál kezdődik, és ezeknek például típushibája, hogy x futásteljesítmény (200-400 ezer között) ledarálódnak, és ez sajnos visz magával más alkatrészeket is.
Porlasztók felújítása szintén méregdrága. Ha gatyán vannak, és újakat kell venni bele, az meg még drágább... És ezekből nincs utángyártott.
És akkor még nem beszéltünk a közös nyomócsöves rendszer egyéb elemeiről, az EGR-ről vagy magáról a motorról, vezérlésről. Vagy épp a DPF-ről... Én személy szerint nem vennék ezzel szerelt autót, ha egy mód van rá, ez is csak egy újabb költséges hibalehetőség, és semmi értelme sincsen. Önmagában a tisztítása is 150 ezer forint baráti áron, ha már annyira el van dugulva hogy nem tudja önmagát regenerálni.
Most egy pesszimista képet festettem fel természetesen, de csak azért, hogy ne vegyél felelőtlenül autót. 300 ezer km körül a nagynyomásúval, a porlasztókkal, a turbóval biztos hogy foglalkozni KELL.
Összességében ezek az autók már az a kategória, amit csak akkor éri megvenni, ha nem vág földhöz egy több százezres kiadás, és ha reggel nem indul az autó, akkor el tudsz jutni máshogy is munkába.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!