Ilyen autószerelőknek, hogy lehet munkájuk?
3éve van kocsim, azóta lekopogom nem volt problémám, most előjött....
mind a 3 szerelő ismerősök ajánlása volt.
Az első kettő az alapvető lépéseket nem végezte el a kocsin, mint pl kompresszió mérés, nyomás mérés, kipufogógáz stb...
Random cserélgettek dolgokat, 4 nap után mondtam oké... köszönöm.
elvittem a 3.hoz, és láss csodát 1óra és megvolt a baj... kipufogó dob volt eltömödve(szétmen tbenne a tompitó gyapott,és eltömődött a dob).
az első kettőnél otthagytam 60ezret, itt a csávónál 30 ezret, hogy ebbe már benne van a dob is :D ti is kerültetek már kóklerhez, ti,hogy kezeltétek a szitut, én nagyon szarul... utolsónak most elmentettem a számát(fiatal srác, kb 25éves ha lehetett)
Dolgozom szerelőkkel. Van akinek a műhelyében több (nagyon sok) milliós felszerelés van (emelő, műszerek, szerszámok).
Van, aki szinte nulla tudással, kevesebb szerszámmal, mint nekem van a háztartási javításokhoz, egy parkolóban szerel.
A két véglet között minden előfordul. Sajnos a képzés sem ér egy hajítófát sem (most végeztem el, mert elegem lett a kóklerekből).
Egy barátomnak sokszor cseréltek gyújtógyertyát és trafót, mert a diagnosztika égéskimaradást írt. A gond a kopás volt. Nem volt kompresszió. Ugyan ez a barátom: esős ködös időben nem indul a motor. Utána háromhengerezik. Mire a szerelőhöz ér, minden rendben. A szerelő: Mit kezdjek vele, ha nem tudja a hibát produkálni, akkor nem tud mit csinálni. Javasoltam, menjen úgy, hogy kimondottan gyertya és trafó cserét kér. Milyen meglepő repedtek voltak a trafók...
Szélsőséges esetben látszik, hogy a szerelő kókler (nincs műhely, vagy erősen hiányos felszerelés), de tudok szépen felszerelt műhellyel is kóklert.
Nekem anno egy f astrát adtak úgy vissza szakszervizből, hogy nem lehetett üresből betenni 5-be a váltót.
reklamálás után váltót akartak cserélni....
Végül a szomszédhoz járkáló srác jött egy 13-as villáskulccsal, fellazított egy csavart a rudazaton, betett 2 fúrószárat a váltókarnál, majd visszahúzta a csavart...
Tökéletesen vette utána az 5-et.
Na ennyit a szakszervizekről, meg a kóklerekről.
Srácnak teletankoltam cserébe az autóját.
Kedves 22!
A márkaszerviz "külön állatfaj". Tőlük még elvégzett munkát nem láttam. (több márka több szervize). Az egyik szerviz vezetője a nejem barátja volt (mielőtt téves következtetésre jutnál: Az olajcserét ott sem végezték el). Azt mondta, hogy nagyon sok pénzt költ az arculatra, az irreálisan drága gyári tanfolyamokra, a bérre már nem sok marad.
#20
Fúúú tesó... na elmondom, hogy én mit látok. Beégtél a vitában és kezdett kínossá válni számodra a helyzet, szóval most kitaláltál valami orbitális kamut. De lásd milyen vagyok, megcáfolom pontról pontra a hülyeségeidet.
"A gép eltárolja + kinyomtatjuk az ügyfélnek."
1. Soha nem láttam, hogy bármilyen szerviz is kinyomtatta volna a hibakódokat. Nincs is értelme, hiszen (pláne régebbi autók esetén) nem feltétlen egyértelmű a hibakód, inkább csak egy támpontot ad. De nem mondja meg, hogy mit kell kicserélni. Pl. töltőnyomás szabályzás probléma esetén. Szóval akkor mi értelme van kinyomtatni pontosan? Te nagy autószerelő...
2. Ha az első pontot félre is tesszük, akkor sincs törvényi kötelezettsége a szerviznek, hogy bármennyi ideig tárolja szoftveresen a kiolvasott adatokat vagy épp a papírokat. Tehát az egész mendemondád bukik.
"Nincs ilyen, hogy telefon. Az ügyfélnek aláírt, lepecsételt árajánlatot kell adni, amit ha elfogad, akkor ő is aláírja. A munka megkezdéséhez pedig nyitni kell egy munkalapot, szintén lepecsételve és mindkét fél által aláírva. Innentől semmi helye nincs kérdéseknek, hisz aláírt bizonyíték van."
Jah persze. Nincs ilyen, hogy telefon. Értem. Tehát ha szerelés közben észrevesztek bármilyen plusz hibát, legyen az akár egy 2 ezer forintos apróság, akkor nem mondjátok el egyből az ügyfélnek, hanem telefonon szóltok neki, hogy legyen szíves befáradni és személyesen megnézni, majd aláírni még egy ajánlatot. Teljesen életszerű. Pláne ha valaki messzebbről vitte az autót és ott áll 1-2 hétig. Munkalapot pedig a munka elvégzése és átadása UTÁN szokás aláírni. De ez az egész megint teljesen életszerűtlen, esetleg egy Lexus vagy Jaguar márkaszervizben elképzelhetőnek tartom, de a hétköznapi életben NEM.
"1 év, de mindegy, nyilván te jobban tudod. :)))"
Na ebben kivételesen igazad van részben, mert utánaolvasva látom, hogy 2021-ben új szabályokat hoztak. 1-3 év a jótállás, az ártól függően. Mivel már 5+ éve nem dolgozom hivatásos szerelőként, ezzel nem voltam tisztában, bevallom.
A többire pedig annyit, hogy pont a sumákolás kapcsán írtam, a gagyi/használt alkatrészek beszerelését! Az ügyféllel megbeszéled, hogy rendeltek mondjuk gyári/Bosch (tehát jó minőségű) ABS jeladót. Ezt kihozza neked a Bárdi. Nálad lesz róla a számla. Majd visszaküldöd másnap, hogy mégse kell, és rendelsz egy gagyit (pl. JP Group). A két termék árkülönbségét zsebre teszed, beszereled a gagyit, az ügyfélnek meg mutathatod a számlát a gyári/Bosch alkatrészről. Klasszikus átverési módszer szervizek részéről. A használt alkatrészek kapcsán meg korábban írtam egy sztorit, hogy típusazonosság esetén a főni kocsijából kiszerelték a használtat, berakták az ügyfélnek, a főni kocsijába meg ment a zsír új! Egy monori márkaszervizről van szó egyébként, nevek nem fogok írni, szintén saját szememmel láttam.
#24 Na na. Nem illik ám másokat hazugnak nevezni azért, mert neked fingod sincs a dolgokról. De lásd milyen vagyok, megcáfolom pontról pontra a hülyeségeidet.
1. Tudtad, hogy nem csak hibakód olvasás létezik? Géppel lehet egységeket tanítani/programozni, lehet élő adatot olvasni, továbbá lekérni a gyári szervizkönyvet, benne kapcsolási rajzokkal, előírt értékekkel, javasolt ellenőrzési folyamatokkal és lehetséges hibalehetőségekkel, stb. Pénteken néztem egy B6 Passatot, aminél jelez az olajvisszajelző lámpa és félt, hogy elment az olajnyomás. Megnéztem géppel, ami írja, hogy nem a nyomással van baj, hanem a szintjelzővel. Másik baja az volt, hogy nem kapcsol a klímája. Kevés volt benne a gáz, feltöltöttem, működik. Mindkettőt kinyomtattam, hogy papíron nyoma legyen a problémáknak. Ha szeretnéd, holnap mindkettőt lefényképezem neked, hogy lásd, hogy nincs itt semmilyen hazugság. Egy szavadba kerül csak.
2. A gép automatikusan tárolja ezeket, nincs szükség semmilyen törvényi előírásra. A nyomatott dolgok pedig hozzá vannak tűzve a munkalaphoz az árajánlattal, számlával, mindennel együtt, utána a hónap végén minden munkának a papírjai lefűzésre kerülnek és el vannak tárolva. Ezt szintén fényképpel tudom bizonyítani, ha igényled.
"telefonon szóltok neki, hogy legyen szíves befáradni és személyesen megnézni, majd aláírni még egy ajánlatot"
Oké, ez így nem volt nekem észben, amikor írtam. Ebben részben igazad van. Kisebb összeg esetén valóban csak telefonon konzultálunk az ügyféllel. Viszont három dolgot megjegyeznék:
1. Kisebb összegű alkatrész esetén, ha egy hibás diagnosztika miatt az alkatrész nem oldja meg a problémát (elvégre mi is véthetünk valódi, őszinte hibát, mi is csak emberek vagyunk), akkor az összeget igyekszünk eltüntetni, például a munkadíjon csökkentünk, vagy adunk kedvezményt, hogy a végösszeg ne legyen több annál, mint amit aláírt.
2. Nagyobb összegű probléma esetén igenis behívjuk az ügyfelet. Persze nem köteles bejönni, ő döntése, de mi megmondjuk, hogy az összegre való tekintettel mi ajánljuk, hogy jöjjön be, mindent elmondunk, MEGMUTATUNK (ha lehetséges), így meg tud győződni róla, hogy nem a levegőbe beszélünk.
3. Oké, tételezzük fel, hogy az ügyfél nem jön be, csak telefonon egyeztetünk, így nincs aláírt árajánlat. A telefonos beszélgetéseket az eljáró szervezeteknek joga van kikérni a telefonszolgáltatótól. Ők tárolnak minden beszélgetést és egy eljárás folyamán kiadják. Ez már nagyon szélsőséges eset. Nagyon nagyon ritka. De akkor is létező dolog. Úgyhogy ha azt hinnéd, hogy egy telefonbeszélgetés utólag nem lenyomozható, akkor nagyot tévedsz.
"Majd visszaküldöd másnap, hogy mégse kell, és rendelsz egy gagyit"
Ez egy játszható dolog, de roppant kockázatos. Egyre több az olyan ember, akik bizonyos módszerekkel meggyőződnek arról, hogy nincsenek átverve. Mert ezerrel terjednek a neten a sztorik és azok az infók is, hogy hogyan lehet elkerülni az átverést. Az ügyfelek pedig egyre fiatalabbak, modernebbek, egyre inkább tisztában vannak ezekkel a dolgokkal. Egyre sűrűbben látok megfilcezett csavarokat, olajszűrőket, egyre sűrűbben kérik, hogy tegyük félre a kiszerelt alkatrészeket, egyre sűrűbben kérik, bár ezeknél többnyire úgy tesznek, mintha nem ellenőrzés lenne, pl. előző szerelő filcezte meg magának, azért kérik az alkatrészeket hogy leadják vasba pénzért, stb. Viszont van aki kerek-perec kimondja, hogy szeretne alá nézni az autónak és ellenőrizni. Ezeknek kérdés nélkül eleget teszünk.
Lehet ezzel játszani, de nagyon könnyű lebukni. És írtad te is, hogy a számlán a jó minőségű alkatrész van feltüntetve. 2 perc alatt kideríthető a cikkszámból, hogy mi lett kiszámlázva és mi lett betéve. Nagyon könnyű lebukni és ha lebuksz, be is zárhatod a boltot. Biztosan van, aki kockáztat ilyeneket, de biztosra veszem, hogy az ilyen nagyon ritka a szervizekben.
Márkaszervizekről nem nyilatkozom. Ahogy fentebb már jól meg lett fogalmazva, az egy teljesen más állatfaj. Én csak a független szervizek álláspontjáról tudok nyilatkozni.
Ja és erre elfelejtettem reagálni: "Munkalapot pedig a munka elvégzése és átadása UTÁN szokás aláírni"
Nem igaz. A munkalapon van egy megrendelő és egy átvevő rész. A megrendelő részt a munka előtt kell aláírni, addig hozzá sem nyúlunk az autóhoz, amíg az nincs aláírva. A munka után pedig az átvevő részt íratjuk alá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!