Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ilyen autószerelőknek, hogy...

Ilyen autószerelőknek, hogy lehet munkájuk?

Figyelt kérdés

3éve van kocsim, azóta lekopogom nem volt problémám, most előjött....

mind a 3 szerelő ismerősök ajánlása volt.

Az első kettő az alapvető lépéseket nem végezte el a kocsin, mint pl kompresszió mérés, nyomás mérés, kipufogógáz stb...

Random cserélgettek dolgokat, 4 nap után mondtam oké... köszönöm.

elvittem a 3.hoz, és láss csodát 1óra és megvolt a baj... kipufogó dob volt eltömödve(szétmen tbenne a tompitó gyapott,és eltömődött a dob).

az első kettőnél otthagytam 60ezret, itt a csávónál 30 ezret, hogy ebbe már benne van a dob is :D ti is kerültetek már kóklerhez, ti,hogy kezeltétek a szitut, én nagyon szarul... utolsónak most elmentettem a számát(fiatal srác, kb 25éves ha lehetett)


máj. 26. 15:26
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
44%
#10 Nem így működik. Legálisan nem lehet csak úgy alkatrészt cserélgetni. Az ügyfelet tájékoztatni kell arról, hogy mit, miért és mennyiért akár cserélni. Ha ez elmarad, akkor bizony lehet menni fogyasztóvédelemhez.
máj. 26. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 A kérdező kommentje:
Oké, és ha azt mondja, hogy Kedves XY az autónak, ez a baja, és ezt kell cserélni,én azt mondom oké, és utána kiderül, hogy nem az a baja, akkor?
máj. 26. 16:29
 13/26 anonim ***** válasza:
0%
#12 Fogyasztóvédelem. Nem tudom mi nem érthető ebben. A fogyasztóvédelem elindít egy kivizsgálást, aminek részeként felkérdezik a szerelőt, hogy mi alapján gondolta azt, hogy "ez" a baja. Ha csak random mondott valamit alaptalanul, akkor nem fogja tudni megmagyarázni és büntetik, te meg kapod a kártérítést.
máj. 26. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
69%

Feleslegesen okoskodsz 11-es. A legnagyobb lehúzások konkrétan a márkaszervizekben történnek. Persze van bőven kivétel, nem akarok általánosítani. De arányaiban az a legdurvább. És sok esetben balfaxok is, például a "legendás" BMW Wallis, ahol konkrétan csak legújabb, G szériás BMW-ket vállalják el, ahol hibakeresés nem is szükséges, mert mindent megmond a diagnosztika.


De tudnék neked olyan márkaszervizet is mondani, ahol a főnök autójából kiszerelik a használt alkatrészt, beleteszik az ügyfélébe, a főni meg kapja az újat.


Vagy ahol futóműfelújítás címszó alatt kicserélnek 1 db lengőkart és elkérnek érte 400e forintot.


Vagy a szintén "legendás", Totalcaros Avalon Bosch szerviz, ahol egy BMW-s ügyfélnek több milliós kárt okoztak (motorcsere) szerelési hiba miatt, majd még pofátlanul fel is rakják videóban. Mai napig fent van. (Ők mondjuk nem márkaszerviz.)


Szóval a lényeg, hogy hihetetlenül sok a kókler, lehúzós hely. A kis maszek szerelők között is , ez tény és való, de ha az ember megválogatja h hova megy, akkor nagyobb részt pont a maszek szerelők között fog szívvel-lélekkel dolgozó, nagyon lelkiismeretes szakembereket találni.


Te valószínűleg egy kereket nem tudnál magadnak kicserélni, csak lököd itt az okos dumát, de sem az ipari helyzet ismerete, sem a szerelői szaktudás nem áll rendelkezésre nálad.


És igen, bejegyzett helyen téged véd a törvény, csak az a probléma, hogy az emberek 90 százaléka egyáltalán nem ért az autókhoz, és semmi perc alatt át lehet őket vágni konkrétan bármivel. Aztán majd 1-2 hónap múlva, ha előjön a gányolás, megpróbálhatod bizonyítani...

máj. 26. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
70%

#13


Jajjj.... Te ezt elhiszed magadról?


Tegyük fel van egy 25 éves adagolós dízel autód. Azt tapasztalod hogy nem megy úgy, mint korábban, elment az ereje, alig gyorsul. Sorolom neked, hogy mik lehetnek a hiba okai:

- leragadt turbó geo

- lyukas vákuumcső

- lyukas cooler

- adagoló mechanikai/elektromos probléma

- map szenzor

- légtömegmérő

- turbónyomás szabályzó

- stb


Azt mondja majd a szerelő, hogy ránézésre nem látott semmit, hibakód nem volt egyértelmű, úgyhogy elkezdte cserélgetni a dolgokat. Hogyan bizonyítod h hazudik?

máj. 26. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
0%

#14 És tudod idézni azt, ahol azt mondtam, hogy egy szervizben nem történnek hibák, átverések, stb? Nem. Ilyet soha nem állítottam.


Én csak annyit mondtam, hogy HA ilyen történik, szerviz esetében a törvény téged véd és vannak opcióid, van lehetőséged kártérítésre. Kóklernél nincs. Ennek fényében dönthet mindenki, hogy hova viszi. Viszont ez egy egyéni döntés és a kókler választásának esetleges következményeit el kell fogadni, viselni. Nem pedig GyK-n panaszkodni egy olyan hiba miatt, amit ügyfél maga követett el.

máj. 26. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%
Igen, több pénz van belőle nekik és nem kell csinálni sokmindent. Kevesebb szíváshoz több pénz jobban hangzik nekik. Az nem számít, hogy többet oda be nem teszi a lábát az ügyfél. Ezért inkább én otthon diagnosztizálom videók alapján és meg is csinálom ha tudom. Ha nem megy, akkor megmondom hogy ezt cseréljék ki, kicserélik és jó lett az autó.
máj. 26. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
0%

#15 "Hogyan bizonyítod h hazudik?"


Miért kéne bármit bizonyítanom? Neki kell bizonyítani, hogy mielőtt egy alkatrészt kicserélt, előtte végzett bármilyen vizsgálatot, diagnosztikát, tesztet, AKÁRMIT, ami alapján kicserélt valamit. Ha erre nincs válasz, mert nem történt ilyen, akkor az ügy le van zárva, az ügyfelet megilleti a kártérítés.


Ne akarjátok már magyarázni. Én már végigjártam ezt a létrát. Első kézből tudom, hogy hogyan működik. Az én forrásom nem a "szomszéd azt mondta", meg "ezt olvastam a totalcaron". 😂

máj. 26. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
51%

#18


Mit jártál te végig kishaver? :DDDD Totalcaron videó van, konkrét tényekkel, a többi pedig a saját magam által tapasztalt ill. látott dolgokból áll össze! A valóság az, hogy fogalmad sincs az autókról, a szerelésről, de még a jogról sem nagyon!


Mellébeszélsz folyamatosan, nem adsz konkrét választ a kérdésre. Hogyan bizonyítja egy szerelő, hogy kiolvasta-e a hibatárolót 2-3 hónappal ezelőtt, és mi volt a dobott hibakód? Vagy hogy mit beszélt hónapokkal ezelőtt telefonon az ügyféllel? Nagyjából sehogy! Ezt a fogyasztóvédelem is tudja. Végső soron állítás áll majd szemben állítással, és ha nem valami nagyon egyértelmű kóklerkedés történt, akkor bizony vége is az ügynek.


Az meg a másik, hogy törvény szerint egy szerviz által elvégzett munkára 6 hónap jótállás vonatkozik. Na most ha a tiédbe beleraknak egy, a megrendeltnél gagyibb minőségű vagy épp használt alkatrészt, annak 99% h 6 hónap alatt még nem lesz baja, de nem is fog 4-5 évig tartani! Szóval kiesel a jótállási időből, és akkor már nem a szerviznek kell bizonyítania bármit is, hanem neked.

máj. 26. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:

#19 Végülis csak a munkám... na mindegy.


"Hogyan bizonyítja egy szerelő, hogy kiolvasta-e a hibatárolót 2-3 hónappal ezelőtt, és mi volt a dobott hibakód?"


A gép eltárolja + kinyomtatjuk az ügyfélnek.


"Vagy hogy mit beszélt hónapokkal ezelőtt telefonon az ügyféllel?"


Nincs ilyen, hogy telefon. Az ügyfélnek aláírt, lepecsételt árajánlatot kell adni, amit ha elfogad, akkor ő is aláírja. A munka megkezdéséhez pedig nyitni kell egy munkalapot, szintén lepecsételve és mindkét fél által aláírva.

Innentől semmi helye nincs kérdéseknek, hisz aláírt bizonyíték van.


"állítás áll majd szemben állítással"


A papír egy olyan mesterséges anyag, amelyre írnak, rajzolnak, nyomtatnak, színeznek – vagy amelyet csomagolásra és formák megjelenítésére használnak. Természetes vagy mesterséges növényi anyagokból képzett rostok „nemezelésével”, majd összepréselésével készül, melyet....... Forrás: [link]


"egy szerviz által elvégzett munkára 6 hónap jótállás vonatkozik"


1 év, de mindegy, nyilván te jobban tudod. :)))


"ha a tiédbe beleraknak egy, a megrendeltnél gagyibb minőségű"


Nem használunk szar minőségű alkatrészt, mert a szar minőség egyik ismérve a kiszámíthatatlanság. Mi rá a biztosíték, hogy kibírja a jótállási idő végéig? Semmi. Lehet holnap tönkremegy. Vagy olyan szar hogy ki sem tudjuk adni az ügyfélnek. Ilyet mi nem kockáztatunk. Ezzel mi csak bukhatunk, semmi értelme.


"vagy épp használt alkatrészt"


Nem rakunk be használt alkatrészt pont az ilyen problémák elkerülése érdekében. Túl nagy lutri, nem éri meg. Visszatérő ügyfelek mondjuk kivételt képeznek, akikről tudjuk, hogy nem problémáznak. Nekik szívesen segítünk és teszünk kivételt. De egy vadidegen számára nem.

máj. 26. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!