Az utcavégi autószerelőknél a felelősségvállalás elkerülése végett sem szokás számlát adni?
A sufniszerelők 90%-a enm szokott számlát adni az ügyfeleknek, gondolom egyrészt a zsebből zsebbe miatt hogy kevesebbet kelljen adózni.
Másik ok amiért nem szoktak az a felelősségvállalás elhárítása? Például valamit összekontárkodik a féken és következő nap bemész az árokba 90-el mert bedöglött a fék, akkor számla hiányában nem tudják bizonyíthatóan elővenni hogy ő szerelte. Ha jól tudom a szervizeknek felelősséget is kell vállalniuk hogy a munkájuk nem okoz balesetveszélyt, ellenben ő is felelős leehet a balesetért.
Ez igaz?
Szerintem ez a sokadlagos szempont.
Sokkal inkább, hogy a fekete jövedelemnek nincsenek további terhei és úgy általánosan a garanciális reklamációkat könnyebb hárítani (mármint nem a baleset, mert az elhangyagolható esélyű, hanem, hogy valami nem olyan, mint a kuncsaft várta)
Szerintem jól összefoglaltad:
Az adók magasak. Az autószereléshez rengeteg drága cucc kell. Ezt mondom annak ellenére, hogy ismerek olyan szerelőt, aki parkolóban, alap szerszámkészlettel dolgozik.
Gondold végig, egy gondos szereléshez kell egy jó emelő, diagnosztikai műszer (2000- 3 000 000 Ft között. Találd ki, melyikkel lehet dolgozni). Kellenek szerszámok. Az olcsó nagyáruházi nem igazán felel meg.
Ha a szerelő hozzányúl az autóhoz rengeteg felelősséget vállal (az utakon futó autók jelentős részét ki sem engedhetnék az útra). Egy konkrét eset: Az autómnak fura gondjai voltak. Legalább tíz alkalommal vittem vissza. Ha szó szerint vesszük a szabályokat, akkor 9 alkalommal garanciába kellett volna csinálnia.
Tételezzük fel, hogy javítja a fékedet. Kimész a műhelyből és apróra töröd az autót az első falon. Innentől a szerelőnek kell bizonyítania, hogy nem a fék hibásodott meg.
Sajnos sehogy sem korrekt.
Ez sajnos olyan dilemma, amire az autó üzembentartójának kell egy döntést hozni.
1 - elviszi egy olyan szervizbe az autót, ahol mindenről kap számlát, de lényegesen magasabb költséggel kell számolni.
2 - kevesebb kiadással akarja megúszni a szerelést, de azt csak úgy tudja megtenni, hogy nem adnak számlát, hivatalosan az autója ott sem volt a szerelőnél.
Utóbbi szerintem mindenképpen erős bizalmi kérdés, ismeretlen szerelőhöz így nem ajánlott oda vinni az autót, de még a leinformált szerelő esetében is lehet probléma, ha a javítássan nincs megelégedve.
Ugyanakkor az is érhető, hogy az öreg autók javítási költségein miért szeretnének sokan faragni.
Egy néhány éves autónál mindenképpen ajánlott a számlaképes szerelő, és kérni is a számlát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!