Még manapság sincs arra közel valós számítás, hogy egy elektromos autó mennyivel környezetbarátabb mint egy belsőégésű motoros autó?
Nyilván az hogy az elektromos autó teljesen környezetbarát nem igaz:
-akkumulátorokat le kell gyártani amely jelentős környezetterheléssel jár
-elektromos részegységeket le kell gyártani amelyhez fosszilis anyagok, szénhidrogének szükségesek
-műanyag illetve karbon karosszériaelemekhez szintén szénhidrogén anyagok szükségesek
-a töltésre használt elektromosságot részben akár fosszilis energiahordozókkal állítják elő
-a megújuló energiaforrások (napelem, szélerőmű) eszközeinek előállításához szintén fosszilis alapanyagok szükségesek, a telepítésükről nem is beszélve
Ergo oké hogy helyileg zéró egy elektromos autó emissziója, de létezik ma már részletes számítás, hogy a globális bruttó kibocsátás nagyjából mennyivel alacsonyabb mint egy belsőégésű motoros autóé? Tudom hogy eddig is voltak ilyen becslése, de ahány annyiféle eredmény, éppen hogy merre felé akarták lejteni. Vagy még manapság sincs teljesen valós számítás erre?
Szerintem nincs.
Eleve ahhoz is konszenzus kellene, hogy mettől meddig tekintjük az közvetlenül az autó sarának az emissziót.
Beleszámít-e az akkumulátorok alapanyagának a kibányászásától az elhasználódásuk miatti ártalmatlanításukig terjedű kibocsátás?
Hogyan számítjuk az áramtermelés emisszióját?
Hagyjuk ezt. Szerintem a legnagyobb marketingje az elektromos autóknak, hogy környezetbarátabb, gondolták majd ezért fogják sokan venni.
De az áruk miatt mégsem cseréli le sok ember a meglévőt, max aki teheti vesz egyet második vagy harmadik autónak, pl egy hosszabb utazás is macera velük. Jóval olcsóbban is adhatnák, de nem így van, ez a fagyi vissza fog nyalni remélem, jelenleg sem a benzinessel, sem a dízellel nem tudja felvenni a harcot piacügyileg. Egyre több helyen (külföldön) csökkentik az új elektromos autók árait, mert nem visznek annyit, amennyivel számoltak.
Lehet itt a végletekig nyomni ezeket a dolgokat, felesleges. Nem változtat a helyzeten. 10-15 év múlva lehet megváltoznak a dolgok, most ez van.
Biztos vannak erről tanulmányok, de a valóság nem publikus.
Szerintem az elektromos autók semmivel sem okoznak a gyártás,müködés, és aztána szanálás után kevesebb káros anyagot mint a belsőégésű motorral szerelt társaik.
Nyílván ha napelemmel, széleröművekben előállított árammal töltenék akkor jóval környezetbarátabb lenne, de ez max a skandináv tipusú jóléti államokban életszerű.
Vannak számítások, google a barátod.
Az áramtermelés emissziójára is vannak, sőt vannak appok, ahol akár valós időben követheted, hogy egyes országok hány g CO2-vel állítanak elő egy kWh-t.
Szerintem a legtöbben, akik villanyautót vesznek, mégsem azért teszik, mert környezetbarát, hanem azért, mert passzol az igényeikhez, megtehetik anyagilag, megoldott a töltése és ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor ezeknek az embereknek jobb a villanymeghajtás, mint az ICE.
Dehogy nincs, kb 10 másodperc alatt találtam például ezt: [link]
Ez egy nehéz téma, mert nem mindegy, hogy hogyan töltöd. Ha otthon bedugod, akkor az is számít, hogy az ország elektromos hálózata mennyire zöld, vagy tudod szinte csak otthoni napelemről tölteni, stb. De miután átfutottam a linkelt cikket szerintem kiindulási alapnak jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!