Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gázos vagy elektromos autót...

Gázos vagy elektromos autót éri meg vásárolni?

Figyelt kérdés

Az LPG-s autók is környezetbarátabbak, mint a benzinesek és a dízelesek. Nem is fogyasztanak olyan sokat. Az elektromos autóké a jövő (állítólag), de most még drága.


Ugye mennek a hírek, hogy be lesznek tiltva a benzines és a dízeles autók. Szerintetek melyiket éri meg megvenni? Gázost (LPG, CNG) vagy villanyautót?


(Megjegyzem, ÉN magam nem szeretnék autót venni. Csupán kíváncsiságból tettem fel a kérdést).



2019. máj. 11. 23:02
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
45%

Ez a be lesznek tiltva olyan dolog, hogy nyugaton sem megy egyik napról a másikra, itt meg még 30-50 évet nyugodtan lehet számolni a benzinnel és a dízellel.


Arról nem beszélve, hogy az olajipar sem fogja csak úgy szó nélkül hagyni magát, a motorok esetében is történik fejlődés.


Ha meg a hétköznapi dolgot vesszük, a gázos egy kifejezetten jó alternatíva, mindössze azt kell figyelembe venni mennyi idő alatt térül meg a beszerelés, vagy alapból gázost venni.


Villany meg szerintem sosem lesz úgymond alternatíva, legalábbis a jelenlegi akkumulátoros az nem. Majd ha a hidrogén elterjed az valóban lehet alternatíva, de míg azt nem tudják megoldani, hogy egy villanyautót 5 perc alatt teletöltsön az ember, vagy épp elmenjen egy töltéssel minimum 1000km-t független attól, hogy tél vagy nyár van, addig nem lesz reális alternatíva.

2019. máj. 11. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 anonim ***** válasza:
53%

Jelenleg az LPG.

Egy 10-15 éven belül 1000 km fölé kúszik majd az akku hatótáv, akkor még már teljes értékű lesz az elektromos.

2019. máj. 12. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 anonim ***** válasza:
23%
Nem az elektromos autó a jövő. Sőtt bizonyos szempontok szerint még károsabb is illetve veszélyesebb bizonyos körülmények között. Mellesleg az áram sem csak úgy van és az előállítása is sok károsanyag kibocsátással jár. Az akkuk negsemmisíttése stb. Ha a benzin és dízel be is lesz valaha tiltva az még jó 50 év, az én álláspontom szerint viszont a kisbenzineseké a jövő. Legalábbis a hülye Euro normák miatt.
2019. máj. 12. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/28 anonim ***** válasza:
26%

Nekem van lpg s autóm. Jelenleg magyarországon szerintem ez a legolcsóbb autós közlekedési forma.


Autó érték+lpg beszerelés.


Például:XYautó ára 4mille az autó,+200az lpg beszerelés,akkor 4.2mille az egész.


Ugyanez az XY autógyártó,nem kínál nekem 4.2milláért elektromos autót.


Idővel biztos ez is be lesz tiltva,hisz ezek vegyes üzemü autók. Itt csak egy alternatíva a gáz,amit akkor használok ha akarok. Ezért nem kapok rá semmi "engedményt" mint az elektromosra. Pl:ingyen parkolás,súlyadó, stb.


Az elektromos autó még nagyon gyerekcipőbe jár. Még nincs több évtizedes bizonyított multja mint az ottó motornak.Egy elektromos akumlátor előállítása ugyanolyan környezetkárosító,csak máshogy mint a kőolaj. Pl. Lítium. Az ökológiai lábnyom még nagyobb,hisz valamit kezdeni kell az elhasznált aksikkal is.Az energiát ott is elő kell állítani,csak annyi hogy erőművekbe.


Szóval szerintem a környezetbarát elektroautó egy nagy humbuk átverés. Behülyítik a népet. Csinálnak egy konkurenciát az olajiparnak,"környezetvédelem" címszó alatt.

2019. máj. 12. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 anonim ***** válasza:
34%
Szerintem a dízel sem lesz betiltva, hiába keménykednek sokan. Nem egy dízeles jobb környezeti mutatókat produkál, mint a benzines. Sok múlik a karbantartáson is, ha vki elhanyagolja a verdáját, az tök mind1, h benzines vagy dízeles.
2019. máj. 12. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/28 anonim ***** válasza:
Igen, a modern akksik lítium-ionosak, amelyben kobalt is van. A gond az, hogy ezeket az anyagokat is ki kell bányászni, termelni, aminek óriási szénlábnyoma van, nem beszélve a szállításról, feldolgozásról.
2019. máj. 12. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/28 anonim ***** válasza:
55%

Biztos, hogy az elektromos autó a jövő, ez nem is kérdés. A kérdés csak az, hogy mikor fejlődik oda az AKKUMULÁTOR technológia, hogy gyorsan tölthető legyen, nagy legyen a kapacitás és tartós is maradjon.


Amúgy igen, a Lítium akkumulátor nem környezetbarát, de 100%-ban újrahasznosítható - ezt nem kéne elfelejteni a nagy e-autó ellenzés során.

Továbbá már laborban elkészült több olyan akkumulátor technológia is, mely azonos térfogat és súly mellett 10x több energiát tud tárolni és a jelenleg elérhető 1000-1500 töltési ciklus helyett 100.000 ciklusra becsülik az élettartamát. Ez lefordítva annyit jelent, hogy már a mostani autó akkumulátorok is kibírnak 200-300 ezer km futást - ez növekszik majd 20-30 millió km-re (amit nyilván az autó nem bír majd ki, de az akku tovább hasznosítható). Ennek még ugyan kell pár évtized, amíg ipari méretben is gyártható lesz, de eljön az ideje.

2019. máj. 12. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
41%

" Még nincs több évtizedes bizonyított multja mint az ottó motornak."



Csak, hogy ma is tanulj valamit:

Az első villanymotort Jedlik Ányos készítette 1825-ben.

Az első 1876-ban készült.


Ergo ~50 év előnye van a villanymotornak. És sok szempontból tökéletesebb, mint bármelyik Otto-motor, legyen az dízel vagy benzin vagy bármi egyéb hajtóanyag.

2019. máj. 12. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 anonim ***** válasza:
47%

Csak két példa:

[link]

[link]


Nagyon-nagyon nem mostanában fogják betiltani a dízel autókat, a benzineseket meg pláne nem.

Ma az elektromos autózás - bárki bármit mond - nem más mint hobbi. Nagyon sokat fejlődnek ezek az autók, egyre inkább használhatóvá válnak bizonyos körülmények között és szívből kívánom mindannyiónk érdekében, hogy ez a töretlen fejlődés megmaradjon.

Ellenben ha ma elektromos autós főhősünk nem kizárólag egy város közvetlen környékén használná az autóját, akkor kénytelen lesz venni egy hagyományos autót is, és innentől fogva 100%-ig biztos, hogy nagyobb környezetterhelést okoz, mint az akinek van egy modern, kisköbcentis benzines autója... vagy szimplán busszal jár.

2019. máj. 12. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/28 A kérdező kommentje:

Nekem dízeles autóm van, dízelpárti is vagyok. De nekem a munkába járás az napi 64 km, és ebbe nincsen benne az, hogy elmegyek pluszban még hétvégén ide-oda. Külföldön élek és két-három havonta hazajárok Magyarba, az nekem 920 km (csak az odaút, nem oda-vissza!). Sokan vannak így, akik nagyobb távokat autóznak napi szinten és nem városon belül. Nekem villanyautó semmiképp sem érné meg.


Elektromos verda annak éri meg igazán, aki városban lakik, és a munkahelye is ott van, ahol a lakóhelye. Valamint családi házban lakik és nem panelban, hogy a 5. emeletről kelljen lelógatni a töltőkábelt. :) Vagyis tudja otthon is tölteni a kocsit. Munkába járni és bevásárolni, megéri villanykocsival.

2019. máj. 12. 12:21
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!