Gázos vagy elektromos autót éri meg vásárolni?
Az LPG-s autók is környezetbarátabbak, mint a benzinesek és a dízelesek. Nem is fogyasztanak olyan sokat. Az elektromos autóké a jövő (állítólag), de most még drága.
Ugye mennek a hírek, hogy be lesznek tiltva a benzines és a dízeles autók. Szerintetek melyiket éri meg megvenni? Gázost (LPG, CNG) vagy villanyautót?
(Megjegyzem, ÉN magam nem szeretnék autót venni. Csupán kíváncsiságból tettem fel a kérdést).
Ez a be lesznek tiltva olyan dolog, hogy nyugaton sem megy egyik napról a másikra, itt meg még 30-50 évet nyugodtan lehet számolni a benzinnel és a dízellel.
Arról nem beszélve, hogy az olajipar sem fogja csak úgy szó nélkül hagyni magát, a motorok esetében is történik fejlődés.
Ha meg a hétköznapi dolgot vesszük, a gázos egy kifejezetten jó alternatíva, mindössze azt kell figyelembe venni mennyi idő alatt térül meg a beszerelés, vagy alapból gázost venni.
Villany meg szerintem sosem lesz úgymond alternatíva, legalábbis a jelenlegi akkumulátoros az nem. Majd ha a hidrogén elterjed az valóban lehet alternatíva, de míg azt nem tudják megoldani, hogy egy villanyautót 5 perc alatt teletöltsön az ember, vagy épp elmenjen egy töltéssel minimum 1000km-t független attól, hogy tél vagy nyár van, addig nem lesz reális alternatíva.
Jelenleg az LPG.
Egy 10-15 éven belül 1000 km fölé kúszik majd az akku hatótáv, akkor még már teljes értékű lesz az elektromos.
Nekem van lpg s autóm. Jelenleg magyarországon szerintem ez a legolcsóbb autós közlekedési forma.
Autó érték+lpg beszerelés.
Például:XYautó ára 4mille az autó,+200az lpg beszerelés,akkor 4.2mille az egész.
Ugyanez az XY autógyártó,nem kínál nekem 4.2milláért elektromos autót.
Idővel biztos ez is be lesz tiltva,hisz ezek vegyes üzemü autók. Itt csak egy alternatíva a gáz,amit akkor használok ha akarok. Ezért nem kapok rá semmi "engedményt" mint az elektromosra. Pl:ingyen parkolás,súlyadó, stb.
Az elektromos autó még nagyon gyerekcipőbe jár. Még nincs több évtizedes bizonyított multja mint az ottó motornak.Egy elektromos akumlátor előállítása ugyanolyan környezetkárosító,csak máshogy mint a kőolaj. Pl. Lítium. Az ökológiai lábnyom még nagyobb,hisz valamit kezdeni kell az elhasznált aksikkal is.Az energiát ott is elő kell állítani,csak annyi hogy erőművekbe.
Szóval szerintem a környezetbarát elektroautó egy nagy humbuk átverés. Behülyítik a népet. Csinálnak egy konkurenciát az olajiparnak,"környezetvédelem" címszó alatt.
Biztos, hogy az elektromos autó a jövő, ez nem is kérdés. A kérdés csak az, hogy mikor fejlődik oda az AKKUMULÁTOR technológia, hogy gyorsan tölthető legyen, nagy legyen a kapacitás és tartós is maradjon.
Amúgy igen, a Lítium akkumulátor nem környezetbarát, de 100%-ban újrahasznosítható - ezt nem kéne elfelejteni a nagy e-autó ellenzés során.
Továbbá már laborban elkészült több olyan akkumulátor technológia is, mely azonos térfogat és súly mellett 10x több energiát tud tárolni és a jelenleg elérhető 1000-1500 töltési ciklus helyett 100.000 ciklusra becsülik az élettartamát. Ez lefordítva annyit jelent, hogy már a mostani autó akkumulátorok is kibírnak 200-300 ezer km futást - ez növekszik majd 20-30 millió km-re (amit nyilván az autó nem bír majd ki, de az akku tovább hasznosítható). Ennek még ugyan kell pár évtized, amíg ipari méretben is gyártható lesz, de eljön az ideje.
" Még nincs több évtizedes bizonyított multja mint az ottó motornak."
Csak, hogy ma is tanulj valamit:
Az első villanymotort Jedlik Ányos készítette 1825-ben.
Az első 1876-ban készült.
Ergo ~50 év előnye van a villanymotornak. És sok szempontból tökéletesebb, mint bármelyik Otto-motor, legyen az dízel vagy benzin vagy bármi egyéb hajtóanyag.
Csak két példa:
Nagyon-nagyon nem mostanában fogják betiltani a dízel autókat, a benzineseket meg pláne nem.
Ma az elektromos autózás - bárki bármit mond - nem más mint hobbi. Nagyon sokat fejlődnek ezek az autók, egyre inkább használhatóvá válnak bizonyos körülmények között és szívből kívánom mindannyiónk érdekében, hogy ez a töretlen fejlődés megmaradjon.
Ellenben ha ma elektromos autós főhősünk nem kizárólag egy város közvetlen környékén használná az autóját, akkor kénytelen lesz venni egy hagyományos autót is, és innentől fogva 100%-ig biztos, hogy nagyobb környezetterhelést okoz, mint az akinek van egy modern, kisköbcentis benzines autója... vagy szimplán busszal jár.
Nekem dízeles autóm van, dízelpárti is vagyok. De nekem a munkába járás az napi 64 km, és ebbe nincsen benne az, hogy elmegyek pluszban még hétvégén ide-oda. Külföldön élek és két-három havonta hazajárok Magyarba, az nekem 920 km (csak az odaút, nem oda-vissza!). Sokan vannak így, akik nagyobb távokat autóznak napi szinten és nem városon belül. Nekem villanyautó semmiképp sem érné meg.
Elektromos verda annak éri meg igazán, aki városban lakik, és a munkahelye is ott van, ahol a lakóhelye. Valamint családi házban lakik és nem panelban, hogy a 5. emeletről kelljen lelógatni a töltőkábelt. :) Vagyis tudja otthon is tölteni a kocsit. Munkába járni és bevásárolni, megéri villanykocsival.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!