Az elektromos autó, valóban nem károsítja a környezetet egyáltalán? Tényleg hozzájárulok a környezetem rombolásához, ha veszek egy ÚJ Diesel autót? 28F (csak egy Aldi alkalmazott)
Nővérem férje Marketingel foglalkozik, két egyetemet végzett és hétvégén (megvoltunk hívva ebédre) szó esett róla, hogy venni akarok egy új Diesel autót. Amit én ott kaptam.... azt nem lehet tőmondatokban összefoglalni... De elgondolkodtam rajta hogy igaz e. Megemlítette hogy nyugatra már nem is mehetek vele, mert ki vannak tíltva Németországból is.... Ez igaz? Tényleg csak elektromosat szabad venni? Az valóban nem szennyezi a környezetet?
27F
Az elektromos autó előállítása valószínűleg egyáltalán nem zöld, mint ahogy a megtermelt villamos energia sem 100%ban megújuló energiaforrásból származik amivel feltöltöltődik egy ilyen jármű. Szerintem még korai végzetes következtetéseket levonni.
Nincsenek a dízelek kitiltva Németországból.
Ui: nem értem a foglalkozásod, nemed és korod miért releváns a kérdés szempontjából, továbbá az sem, hogy így harminc felé te meghallgatod a sógorod véleményét aki "Marketingel" (SIC!) foglalkozik...de ez legyen az én problémám :)
Nettó agymosás. Bár nem vagyok dizelpárti de nyugaton is csak az öreg dizelek vannak kitíltva. Gondolj már bele,mekkora olajbiznic van a belsőégésű motorokban,azon túl még a mai napig azoknak az életszerű a használata. Az Efos is szennyez, pl mikor előállítják meg amikor a sok elhasznált akksit kidobja a paraszt majd az erdő szélére mert úgyis útba esik a merkantil bank felé.. Ez az Efos csak egy agymosás,nincs megteremtve hozzá semmilyen struktura. Üzletember,de szerintem még az átlagember sem fog akár egy ejszakán át is várni,vagy meg a gyorstöltövel is 10 percet az átlag 3 perces tankolas helyett azért h elmenjen max 200-300 km -t fűtés,klíma nélkül 80 nal haladva .. Az sokkal környezetszennyezőbb amikor a rongyokat,petpalackokat tüzelik,de ez az egész zöldcirkusz már egy túlhisztizett agymosás h a sok hülyének eladják ezt a sok szart .
Egyébként pár érdekesség : [link]
Na én hasonló cipőben jártam tavaly. Szimpatikusak az elektromos autók. Annak ellenére, hogy ma még nagyon drágák, városba, vagy város körüli agglomerizációba már van létjogosultságuk. Viszont én 240km-re járok autópályán télen-nyáron, hóviharban-kánikulában egyaránt. Ma még erre nem igazán kiforrott ez a technika, hiába ígérik ezt a katalógus adatok.
Környezetkárosító az a laptop vagy PC is amin pötyögsz. Hiába nem használ közvetlenül szénhidrogéneket az üzemeléshez. Tele van nehézfémekkel, mérgező anyagokkal, műanyagokkal. És az csak 2 kg, nem 1 tonna. Ha így vesszük az elektromos autó előállítása és későbbi megsemmisítése is valamennyire környezetkárosító.
Én végül tavaly új dízelt vettem. Pedig engem is nagyon sokan akartak lebeszélni róla. De nem érdekelt ez a dízel-hiszti. Egy Euro 6d-Temp dízellel Magyarországon még évtizedek múlva is bárhova bemehetek. És tudtommal máshol is csak az Euro4 és annál régebbi dízelekkel vannak olyan megszorítások, hogy bizonyos városok, bizonyos belvárosi körzeteibe nem hajthatsz be. Tehát szerintem egy mostani új dízellel gyakorlatilag semmilyen ilyenfajta hátrány nem fog érni. Egyébként egy év elteltével is nagyon szeretem a dízel autómat. Erős, nyomatékos, miközben vicces fogyasztási adatokat produkál. Mivel autópályán hosszú távon járok vele, valószínű a rettegett részecskeszűrővel se lesz jó darabig gondom. Nem bántam meg, hogy ezt választottam.
Gondolj bele egy kicsit logikusan.
Ha minden dizellel működő járművet kitiltanának minden nagyvárosból (amiről szó sincs csupán bizonyos körzetekből városokon belül) akkor szerinted a kamionok, hogy vinnék el egyes cégekhez az árut?!
Nem az új dizelekkel van a gond hanem az ilyen euro 4 vagy rosszabb “szmók en’ sármos récerbojokkal” pontosabban az autóikkal
Novered férje kotta sötét az áram honnan van szerinte ? Az akksikba a fém bányászat nagyon durván környezetkárosító de ezt se tudja .
Emellett nincsenek kitiltva ezt ő halucinalta
.
Szóval skippeld a csavot tényleg teljesen sötét.
Ugye ezek a verdák leginkább lítium-ionos akkuval (pack-al) mennek, a lítiumot meg ki kell termelni - már ez komoly környezeti hatást jelent, igaz nem olyat, mintha szenet bányásznál.
Ha jól tudom, kobaltot is tartalmaznak ezek az eszközök, azt meg Kongóban kézzel bányásszák, főleg gyerekek rabszolgamunka keretében. Szóval vissza lehet menni az alapokhoz is:)
AZ összes bullshit elhangzott a vcillanyautó ellen.
Persze a kőolaj a fán terem, nem kell hozzá fúrótorony, tankhajó, finomító, ezek is mind energiát zabálnak.
Kiváncsiságból utánakerestem, a Dunai Finomító csak áramból évi 680 millió kilowattórát fogyaszt (gázból ennél többet, de azt most nincs kedvem átkonvertálni elektromos energiára). Ennyi energia 200 000 darab villanyautó töltésére lenne elég.
Arról nem beszélve, hogy a korszerűbb villanyautókban már benne van a kétirányú opció: az akkuját igénybe lehet venni a hálózat felől rövid időre. Pár ezer töltőn lévő autó már kiválthat drágán üzemeltethető csúcserőműveket.
Persze az olajlobbi az utolsó vergődéseivel mindent megtesz, hogy lassítsa a villanyautók terjedését, és a belső égésű motorok elkerülhetetlen és végleges eltűnését.
Nem fog sikerülni.
Azért az erős túlzás hogy egyáltalán nem károsítja a környezetet, hiszen az egész autót le kell gyártani, nem mellékesen a nagyon nagy akkumulátorról.
Mindenkinek magánügye hogy milyen autót vesz, én elektromos párti vagyok, az lenne majd a cél, de addigis benzinessel járok mivel a dízelről kimutatták hogy mennyire rákkeltő. Itt megjegyezném nem mindegy hogy a füstöt a városban nyomja ki mindenki vagy a városon kívül.
Az én véleményem az elektromosról:
Igen, az akksit környezetszennyező előállítani, de a benzin/gázolaj sem a fán terem. Gyerekeket is dolgoztatnak az alapanyagok bányászatánál, de úgy gondolom hogy ez nem környezetszennyezési kérdés. Ruhagyártásban is többször volt erről szó, mégis mindenki leszrja amikor ruhát vesz.
Az elektromos áramot is elő kell állítani, ez is igaz, de az erőművek jobb hatásfokkal dolgoznak mint a benzin/dízelmotor, tehát kisebb a környezetszennyező hatása, nem mellesleg folyamatosan növekszik a megújuló energiaforrásból származó energia aránya. Idő kérdése és az elektromos autók tisztán "napfénnyel/széllel" fognak közlekedni károsanyag kibocsájtás nélkül.
A tankolása... van akinek a jelenlegi tudása még nem elég, van aki együtt tud élni vele és van aki észre sem veszi. Persze, szívás 7-8 órát töltögetni, de nem ráér míg alszom? Az vegye akinek nem probléma a hatótáv, de akinek probléma legalább ne úgy állítsa be hogy senkinek nem lehet jó. Nekem sem felel meg a bicikli, de tény hogy van létjogosultsága.
Szerintem nagyon nagy előrelépés lenne ha nem a jelenlegi megoldást erőltetnék, hanem egy Gogoro-féle rendszert próbálnának meg kifejleszteni. Nem lenne probléma a tankolási időd, újabb technológia/hibás akku esetén egyszerűbb lenne a csere, stb.
A duma meg hogy az akkupackot kidobod az erőbe... Hagyjuk már, a karodat levágod annyiért amennyiért visszaveszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!