Megéri-e elektromos autót venni?
A gyári fogyasztási adatok és a gyakorlatban mért adatok nem csak a belső égésű motoroknál térnek el, az elektromos autóknál is sokkal hosszabb távokat írnak, mint, amit valójában tudnak.
Teljesen feltöltve azért ki kell bírni az említett távon az oda-vissza utat, de az nagy előny lehet, ha a munkaidő alatt van lehetőség töltésre is.
Télen fűtés nélkül járni elég kellemetlen, és az egy fontos kérdés lehet, hogy mennyit is tudnak az elektromos autók, mínusz 10 fokban, sötétben, amikor fűtésre, világításra is kell az energia.
a legelsők 24 kwh akku csomaggal jöttek ki, ezek max 120 km-t mentek el új korukba, usa szabvány szerint. Persze klíma és fűtés nélkül. Az újabbakba raktak 30 kwh akkut,ami 170 km hatótávot tudott. Ha hagyományos fűtés van benne 30-40%-ot csökken a hatótáv, ezért ajánlott a hőszivattyús fűtéssel megvenni. Ezenkívül az akku állapota még csökkenti a hatótávot.
Ha 85%-os az akku akkor a 120-ból elvileg 102 km-et megy el. Szóval neked a 30 Kwh-s akkupakkra van szükséged, ha télen nem akarsz megfagyni, és nyáron pedig klímát is szeretnél használni.
Így is minden nap kell töltened, hagyományos töltővel konnektorról egy éjszaka alatt feltöltődik
5+
Megnéztem hamar, a neked való Leafek inkább 5.5 milliók!
Persze ha a munkahelyed körül van töltő és ki is tudsz menni levenni a kocsit róla miután feltöltötte akkor jó neked a 24 kwh-s is.
Mivel az emberek irigyek, emiatt a céges hálózatról töltés nem valószínű hogy működni fog hosszú távon, ha nem kell érte fizetni.
Nálunk a cégnél vannak gyors töltők, de a saját belépőkártyánkkal indítjuk el és az alapján kell fizetni érte.
Én nem vennék, inkább dieselel járnék.
Egy jó diesel eszik 6 litert, az elektromos autó kb 2-2.5 liter üzemanyag árából töltöd/100 km. Azaz kb 30000 ft-ot spórolsz havonta a bejáráson.
Vagy veszel egy ilyent
kb 2 millióba megáll leszervizelve és átíratva.
A maradék 2 millióból legalább 4 évig fenntartod a kocsit úgy ,hogy az elektromos autóhoz viszonyított üzemanyag többlet költséget is belekalkulálod.
És oda mész ahova akarsz és akkor amikor akarsz. Nekem ez többet ér, mint a kötöttség amit egy elektromos autó okoz.
Persze, ha lenne 4-5 millióért olyan elektromos autó aminek van min 300 km valós!! hatótávja simán vennék, de így nem.
Már van jóval nagyobb akkuval is.
Például ez, 440 km-t említenek hatótávnak, de ha ez 300-350 akkor is elég jó már.
Megéri elektromos autót venni. Mi napi húsz kilométert megyünk, annál többet nem, inkább kevesebbet.
Beállok a nyitott garázsba, és bedugom a konnektorba. Nem gyorstöltés, de pont kiváló. Használtan vettem Hollandiából, tíz éves Mazda. Tökéletes, még télen is.
Ez a jövő, akármit is mondanak.
Előbb nézz körül, ha otthon tudod tölteni, akkor nem lesz problémád. A szomszédban van egy telephely, ahol néhány dolgozónak van villanyautója. Reggel bejönnek, és mindjárt bedugják a konnektorba. Külön mérőjök van.
Tudom, hogy vannak nagy hatótávú elektromos autók, csak nekem éppen nem mindegy mibe kerül:
Példa legyen a Kona ha már említve lett. Hasonló teljesítmény és azonos felszereltség nagyjából:
mindegyik új szalon autó, 5 év garanciával, 50 km alatti futással. Az ár különbség: 5.850.000 Ft!!!
A benzines átlagfogyasztása spritmonitor szerint 8,6 l/100 km. Az elektromos kb 2-2.5 l/100 km (HAndrás is így számolta)-nek felel meg (attól függ mivel töltik). eltérés ~6.5 l/100 km x400 ft/l = 2600 ftal kerül többe benzinnel az útiköltség 100 km-en.
5 évig mindkét autón csak a kötelező szervizek kerülnek pénzbe, de egy elektromos autónak is vannak költségei. Éppen úgy kellenek a gumik, bár a fékek elvileg lassabban kopnak és nincs olaj csere. Így ez bele kerül 5 év alatt 100000-be míg a benzines kb 600000-be + gumik!
Így fennmarad kb 5350000 Ft amiből lehet tankolni a benzines konát 5 évig --> 8,6x400 = 3440 ft/100 km -->1000 km = 34400 ft -->10000 km = 344000 --->155500 km = 5350000 ft
155500 km-en az elektromos kona töltése 2-2,5x400= 900 ft/100 km -->1399500 Ft (ebből a benzines még elmegy kb + 40000 kmet)
Használt autónál már jobbak az arányok az elektromos javára.
A fenntartási költségek matek alapján sokkal alacsonyabbak, tehát hiába a magas ár, összességében elméletileg megéri, viszont neked kell átgondolkodni hogy együtt tudnál-e élni a hátrányaival is.
Én a fenntartási költségekkel nem foglalkozom, nem kocsikázunk sokat (napi max 30km/kocsi), viszont foglalkoztat a környezetvédelem ezért nagyon pártolom az elektromos autókat. Természetesen magamat nem fogom megszívatni, tehát nem mászok bele hitelbe csak hogy verhessem a mellkasomat, de későbbi terveim között mindenképp 2 elektromos autó szerepel sok napelemmel a háztetőn.
Ha max 4 milliód van, lehet hogy jegelném kicsit a témát míg több pénzed lesz, nem gondolom hogy jó ötlet az autóra szánt összes pénzedből egy olyat venni ami nem fedi bőven az igényeidet.
Szó volt a hatótávcsökkenésről, a rossz időjárásról, én kb úgy vennék autót hogy oda-vissza 100km (mert pl valahova még beugrasz), tehát legyen pénzed kis tartalékkal egy olyan típusra ami legalább 250km-t elgurul, természetesen nem a kínálat legaljából, a lelakottabb példányokból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!