Gázos vagy elektromos autót éri meg vásárolni?
Az LPG-s autók is környezetbarátabbak, mint a benzinesek és a dízelesek. Nem is fogyasztanak olyan sokat. Az elektromos autóké a jövő (állítólag), de most még drága.
Ugye mennek a hírek, hogy be lesznek tiltva a benzines és a dízeles autók. Szerintetek melyiket éri meg megvenni? Gázost (LPG, CNG) vagy villanyautót?
(Megjegyzem, ÉN magam nem szeretnék autót venni. Csupán kíváncsiságból tettem fel a kérdést).
"És de, nyugodj bele, nagyon hamar lesz olyan autó és kamion, ami simán 1000 km+ valós hatótávval fog rendelkezni. Az, hogy te ezt nem tudod elképzelni nem jelent sokat."
Nem, nem lesz ilyen. Maszturbálhatsz a villanyautókra de aksival nem lehet ilyet építeni. Öcsikém, nem lehet ilyen jellegű akkucellát előállítani, ami hosszú ideig, tartósan garantálja ugyanazt a hatótávot. Ha értenél kicsit a kémiához (te nem csak 2-es alá vagy fizikából, hanem 1-es alá kémiából is).
MINDEN vegyi anyagból készült elektromos tároló, veszteséggel dolgozik. Tehát nagyobb az energia felvétele, mint amit leadni képes kisütéskor. Éppen azért, a sok felvétel és a sok kisütéskor a hatásfok romlik. 50 év múlva sem lesz olyan aksi ami reálisan éveken keresztül tud 1000+ km-t megtenni egyetlen feltöltéssel! Majd az irreális előre beoptimalizált standard körülményekben végzett kísérletek hoznak olyan eredményt, hogy pl: 1200 km, egy feltöltéssel. A gyakorlatban pedig lesz belőle az első félévben mondjuk 1080 km-es hatótáv. Ahogy telnek az évek, úgy fog csökkenni minden. Nem véletlenül kezdte el Németország kiépíteni az autópályák fölé a vezetékes rendszert, hogy áramszedőkkel tudjanak a kamionok energiát felvenni. valamint Los Angelesben és Japánban már működnek hidrogén autók és kamionok. Pontosan tudják, hogy rohadt sokáig nem lesz még olyan kapacitású akkumulátor és ha lesz, az sem lesz hosszú életű. Plusz ki is kell ám bányászni az aksikhoz használt fémeket, az sem lesz soha sem egyszerű + olcsó móka. Egyszerűbb kiépíteni a trolikamionos rendszert.
"MINDEN vegyi anyagból készült elektromos tároló, veszteséggel dolgozik. Tehát nagyobb az energia felvétele, mint amit leadni képes kisütéskor. Éppen azért, a sok felvétel és a sok kisütéskor a hatásfok romlik. "
Úgy van + a cellákban ott van az úgynevezett "memóriaeffektus". Tehát kell a folyamatos/rendszeres energiafelvétel + kisütés. És itt jön képbe amit korábban írtam, ha valaki olyan helyzetben kerül hogy nem lesz szüksége huzamosabb időre autóra, akkor kis is b/szhatja majd a áramkocsiját, mert a sok állástól is tönkre megy majd az aksi. És akkor is tönkre fog menni, ha az a villanyverda NETÁN képes lesz az 1000+ km-es hatótávra. (De ilyen úgy sem lesz). Egy robbanómotors kocsi nem sínyli meg annyira ha évekig áll a garázsban használatlanul. Az aksis autó megfogja sínyleni.
"A technológia fejlődik. Az már most is jól látható a 4-5 éve futó elektromos autóknál, hogy a degradáció bőven elfogadható és még csak most indul igazán a fejlődés. Ez abszolut nem lesz probléma a jövőben."
Abszolút nem elfogadható, főleg úgy, hogy amennyire drágák ezek az autók, még a tetejében egy csomó kényelmetlenséggel járnak. Ráadásul, még nagyobb probléma lesz velük a jövőben. Most van egy divathulláma az elektromos autóknak, de le fog nekik hamar csengeni. Mindig nagy a felhajtás az új dolgokat illetően, aztán szépen visszaáll minden a régi kerékvágásba.
Ha azt nézzük már régóta van villanyautó. Az első Tesla óta nem változtak olyan bazi sokat a mostani generációs villanyautók. A hatótávuk sem nőtt annyit. Japánban már régóta vannak a városokban elektromos buszok, ott az elektromos személyautók is régebbóta jelen vannak. Ott ez nem új keletű, mint nálunk. Mégis benzinesből/dízelesből van ott is a legtöbb.
Nem villanyautót kellene fejleszteni, hanem a meglévő benzineseken/dízeleseken kellene változtatni, mondjuk a kipufogógázt átfuttatni egy szűrőrendszeren, ami sokkal jobban szűri a káros anyagokat. A tömegközlekedés (főleg a helyi) pedig mehetne akár elektromosan is (vagy kerékpározzanak többet az emberek). Így kompenzálva lennének a dolgok. Nem lenne kib/szva az autósokkal + a levegő is tisztább lenne. Nem öko-szarságos kocsit kellene fejleszteni elsősorban a környezetünk védelméért, hanem mondjuk csökkenteni a hulladéktermelést, plusz a gyárkéményekre is kötelezővé kellene tenni a szűrőberendezéseket.
"Nem villanyautót kellene fejleszteni, hanem a meglévő benzineseken/dízeleseken kellene változtatni, mondjuk a kipufogógázt átfuttatni egy szűrőrendszeren, ami sokkal jobban szűri a káros anyagokat. A tömegközlekedés (főleg a helyi) pedig mehetne akár elektromosan is (vagy kerékpározzanak többet az emberek). Így kompenzálva lennének a dolgok. Nem lenne kib/szva az autósokkal + a levegő is tisztább lenne. Nem öko-szarságos kocsit kellene fejleszteni elsősorban a környezetünk védelméért, hanem mondjuk csökkenteni a hulladéktermelést, plusz a gyárkéményekre is kötelezővé kellene tenni a szűrőberendezéseket."
Ezzel egyetértek! Így van, egy komolyabb vállalatnak könnyebb kifizetni egy jobbfajta szűrőrendszert a gyárkéményére, mint egy átlagembernek vásárolnia 20-30 millióért egy elektromos játékautót, ami egy kalap sz@rt sem ér, sem teljesítményben, sem praktikusságban, sem kényelemben, sem anyagilag. És az meg nem vigasz, hogy MAJD (TALÁN!!!!) 30-40 év múlva elérhető lesz az a technológia, hogy lesz 1000+ km-es aksis autó. Harminc-negyven év múlva a robbanómotoros kocsikat is lehetne olyan szintre felfejleszteni, hogy teljesen "zöldek" legyenek.
Inkább a meglévő technológiát kellene fejleszteni, nem pedig bevezetni egy újat, amivel kicsesznek a jó néppel.
Szerencsére nem a kérdezőhöz és a haverjaihoz hasonló félanalfabéták fogják eldönteni, hogy mennyire fejlődik az iparág és mi a jövő. Nektek marad a piros kéz nyomkodása.
10 éve még a 300 km-es hatótáv egy álom volt, az első tömeggyártott BEV(a Leaf) jó, ha 120 km-t tudott és már azzal is boldog volt a nép.
Most meg 2020-ra sorra jönnek a 600 km-es hatótávú elektromos autók kb. 20 gyártótól - ebből jól látszik, hogy nem Elon Musk űrtechnológiája kell ahhoz, hogy a Bécs-Budapest távolság töltés nélkül megjárható legyen. 2030-ra ennek a sokszorosa is elérhető lesz - csak a valóságban nem lesz gyártó aki megcsinálja, mert teljesen felesleges. Inkább fog mindenki gőzerővel a töltési sebesség növelésén dolgozni, mert annak van értelme, hogy ne 15-20 perc legyen a gyorstöltés hanem 5...
Aki meg az akkuk élettartamán aggódik - annak nem kéne olyasmiről hülyeséget beszélnie, amihez nem ért. Még a gyenge minőségű Li-ion akkuk is kibírnak 400 töltési ciklust gond nélkül érdemi teljesítményvesztés nélkül. Az autókba tervezettek inkább 800-1000 ciklust bírnak ki 80% kapacitással. Ki tervez 600,000 km-t futni egy autóval? Ugye, hogy senki. Utána meg az akkupakkot újrahasznosítják és kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!