CR dízeleknél pontosan miért van szükség a nagyobb nyomáson való befecskendezésre?
Figyelt kérdés
Azt tudom hogy a turbó miért, töltőnyomás = több oxigén = jobb égés. De a nagynyomású üzemanyag befecskendezésre mi szükség van? Kisebb üzemanyagmennyiséget jobban szét tud porlasztani a hengerbe?márc. 30. 20:07
3/5 anonim válasza:
Mivel a gázolaj nem illékony, mint a benzin, ezért mechanikusan szét kell porlasztani minnél kissebb darabokra. Azért, hogy könnyebben alakul hasson ki éghető elegy a tüzelőanyag/levegő keverék molekuláiból. Ezáltal javul a termikus hatásfok (kevesebb tüzelőanyag kell), és a koromképződés is csökken (és sajnos a szemcseméret is) .
4/5 anonim válasza:
Benzines motoroknál is vannak közvetlen befecskendezéses rendszerek.
A porlasztáson kívűl a pontosabb adagolás az előny.
5/5 anonim válasza:
#4 A benzin motoroknál kicsit más miatt használják a közvetlen befecskendezést. Ott az úgynevezett inhomogén vagy rétegzett keverékképzés a lényeg. Mivel a diesel folyamatos légfelesleg mellett üzemel, ott a pontosság viszonylagos. A benzinesnél a gyulladásképes elegy létrehozása a gyújtó gyertyánál létfontosságú. És attól távolabb a láng front már képes begyújtani a szegény keveréket is. Ezzel bizonyos üzemállapotok (részterhelés) esetén. Üzemanyagot képes megtakarítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!