Hogy vezessek takarékosan dízelt autópályán?
Figyelt kérdés
A cég csak munkanapon fizeti az üzemanyagot, én viszont szabadnapomon mennék az autóval.
820 km az út, főleg autópálya.
Autó: 2literes 150 LE dízel skoda oct. Kombi 2018ból.
50 literes a tankja.
Az a terv, hogy indulás előtti napon csurig teletankolnék, és így kifutná ezt a nagy utat anélkül hogy saját pénzem bánná.
Megoldható?
Hogyan vezessek takarékosan?
Az autónak katalógus szerint 4,1 L a vegyes fogyasztása, de nekem még eddig ezt nem sikerült elérni.
Sajnos csak a legolcsóbb üzemanyagot szabad bele tankolni.
Köszi előre is!
márc. 22. 22:53
31/57 anonim válasza:
95-nél lehet, hogy túl sok neki a hatodik.
32/57 A kérdező kommentje:
Sejtettem, hogy az automata váltóhoz lehet köze.
márc. 28. 00:33
34/57 anonim válasza:
Rakd rá pillanatfogyasztásra, és tesztelgesd hogy x tempónál, y sebességben mennyit eszik, és szépen lassan ráfogsz érezni.
35/57 A kérdező kommentje:
#34 igy csinaltam :)
márc. 28. 16:35
36/57 anonim válasza:
#31 Azért van a hatodik, hogy használd! Svájci autópályán a 120 foltyon meg van szaggatva 100-as meg 80-as táblával, kb. 70 alatt, inkább csak 60-nál váltok le ötödikbe. Amikor ötsebességes autónk volt, városban 50-nel is felváltottam ötödikbe. Nem azért van a váltón plusz egy-két fokozat, hogy ne használjam. Oké, a legmagasabb fokozatokban ilyenkor sz*r a motorfék meg a gázreakció, de majd ha gyorsítani kell vagy motorfékezni kell, visszaváltok, viszont amíg egyenletes sebességgel egyenesen megyek, addig felváltok. Amint forgalmi helyzet van, váltok visszafele, de menet közben a magasabb fokozatot használom.
37/57 anonim válasza:
#36 Az egy dolog, de utána meg majd megy a nem értés hogy márpedig mitől lett csapágyas a motor.
38/57 anonim válasza:
Jajah meg mitől lett agyon kokszolódva....
39/57 anonim válasza:
#37 Még jó, hogy a japán mérnök is úgy építette meg az autót, hogy amikor hatodikban lassítasz, kb. 65 km/h-nál villan a műszerfal a javaslattal, hogy váltsál vissza. Pont a te fajtád miatt van az autóban ilyen funkció. Hogy aki hülye hozzá, az is tudja, mit kellene csinálnia. :) És gyorsításkor képzeld nem ugyanannál a sebességnél ajánlja a felváltást, mert nem a szimpla számértékek vannak hardcode-olva, hanem a te kedvedért erre külön szenzorok és algoritmusok vannak. Én mondjuk magamtól is tudom, mikor melyik fokozatot érdemes és takarékos használnom, de a te kedvedért az én autóm is tudja.
40/57 anonim válasza:
#39 Pont arról beszélek hogy ne 1200on dadogtassuk a motort🤷🏻♂️ Berakod 60nál 6osba azzal nyírod ki a csapágyat meg a kettőstömegűt. Nem tudom miből sikerült leszűrni hogy hülye vagyok hozzá😆 200as tdi dsg-ket is mind váltószoftverezni kell mert, mert veszélyesen alacsonyan tartja a gyári szoftver, nem csoda hogy egy csomó amit nem írtak át, vagy nem S-ben használták 150-200k közt rendre csapágyasok lettek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!