Elektromos autónál mi takarékosabb, ha a klíma megy, vagy ha le van húzva az ablak?
Ez független attól, hogy milyen hajtású az autó.
Kis sebességen a lehúzott ablak a takarékosabb, nagy sebességen a klíma.
Hogy pontosan hol van a határ a kettő között az sok dologtól függ. (szerintem olyan 80 km/h körül lehet)
Igen, azt sejtettem hogy például 130-as tempónál már nem alkalmas a lehúzott ablak, pont ezért kérdeztem 70-80-as tempónál, mert ott még nem keletkezik akkora légellenállás talán.
Meg persze én személy szerint a klímát nem szeretem használni, csak ha pl. városban ülök a dugóban és elviselhetetlen a hőség nyáron, vagy autópálya tempónál, amikor meg a lehúzott ablak elviselhetetlen.
De ilyen országúti tempónál az előző autómmal (az dízel volt), simán lehúzott ablakkal közlekedtem (mondjuk ott annyira nem módosította a fogyasztást számottevően szerintem). Viszont most elektromos autóra váltottam, és szeretnék minél többet kihozni belőle, például egy vidéki út során. :)
Köszi a választ+!
Szerintem érdemes lenne kipróbálnod.
Gondolom tud fogyasztást mérni.
Beállítod egy adott útszakaszon a tempomatot adott sebességre egyszer lehúzott ablakkal, egyszer klímával. Persze fontos, hogy minden más változatlan legyen.
Engem is érdekelne az eredmény.
Nagyon sok mindentől függ.
Igazából aerodinamika.
Általában a szélvédő az autó mellett egy 15-20 centire kinyúló alacsonynyomású teret hoz létre.
Ezt a tükrök megtörik, kérdés mennyire.
Mondjuk azt: 70-ig lényegében ablak, de amúgy meg a klíma lényegesen barátibb, 7-8 km a különbség 70 felett.
Cserébe száraz hideg a levegő, és nincs eszméletlen szélzaj.
Ìrd meg mit mèrsz, engem is èrdekelne.
A klìma ki-be kapcsol ès kb 3kW teljesìtmènyű. 70 km/òra sebessègnèl egy szemèlyautò lègellenàlàsa kb. 12kW teljesìtmènyt emèszt fel. Egy 5 cm rèsnyire lehúzott ablak ezen pàr tized kW-ot dob. Ha teljesen lehúzol kèt ablakot akkor màr elèri az 1-1,5 kW-ot ami a klìma igènye. Szòval lakott területen ablak le, utàna fel ès klìma.
A klíma kilowattokat vesz fel.
Egyszer volt a "Mítoszirtók" című műsorban egy kísérlet ezzel a lehúzott/felhúzott ablakkal. Két ugyan olyan autóval járkáltak, ugyan azon az útvonalon az egyikkel leengedett ablakkal, a másikon fel volt húzva. A végső konklúzió az volt, hogy hibahatáron belül nincs lényeges mérhető fogyasztásbeli különbség a kettő között.
a lehúzott ablak fogyaszt kevesebbet.
de amennyit a klíma dob a fogyasztáson, annak többszöröse van a lábadban. inkább a helyes és előrelátó vezetéstechnikára koncentrálj, és ablakozz vagy klímázz ahogy épp jól esik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!