Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nagyon lassan indulok el. Mit...

Nagyon lassan indulok el. Mit csináljak?

Figyelt kérdés

Tanulóvezető vagyok, most járok a 20. óránál, de még mindig nem tiszta az a dolog, hogy hogyan lehet gyorsan elindulni.

Lámpánál ugye fék alatt már a fogáspontra engedem a kuplungot, és amikor zöld, megvárom hogy magától elkezdjen gurulni az autó, és csak utána adok gázt.

Ez nagyon lassú, viszont az oktató nem szólt érte, szóvak fogalmam sincs, hogy ez így helyes-e vagy sem.

Szóval hogyan tudok gyorsan elindulni?


2024. márc. 20. 13:30
1 2 3 4
 11/37 anonim ***** válasza:
Őszintén? Én is így indulok. Attól is függ, milyen autód van. Enyém újabb, ha felemelem a kuplungot, már megy magától egy kisebb emelkedőn, mondjuk vasútnál. Egyébként meg nyomj hamarabb gázt, ennyi az egész. Dinamikusabban kell nyomni a gázt. Ha nincs forgalom és ráérek, én is sokat gurulok, egyébként ha sietek, keményebben nyomom a gázt, de olyan gyorsan, mint egy több lóerős autó, sosem fogok tudni indulni.
2024. márc. 20. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/37 anonim ***** válasza:
48%
Az a jó abban, hogy az oktatók nem tanítanak meg senkit normálisan elindulni (engem sem tanítottak meg, meg dinamikusan váltani sem, elnézték forgalmi vizsgán is, hogy komótosan gáz elenged, kuplung, vált, kuplung, aztán gáz), hogy majd amikor beül az ember egy gyengébb benzines autóba, vagy egy megpakolt kisteherbe, vagy neadjsiten nem kezdő jogsival egyszer vontatni kell, hogy meg sem fog mozdulni az autó, szegény delikvens meg majd csak bámul, hogy de hát van jogosítványa, mégsem tud sehova sem menni. Arról nem is beszélve, hogy folyton akadályozza a forgalmat, meg egy autópályára besorolni nem lesz képes értelmesen.
2024. márc. 20. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/37 krwkco ***** válasza:
70%

#10

"Na, az érdekelne, mekkora láb kell ahhoz, hogy lerakott sarokkal kuplungoljon valaki."

41-42. De kisebbel is lehet. Az alábbi 2-es és 3-as fázisban a pedál még közel van a padlóhoz, ezért nem kell hozzá nagy láb.

A folyamat a lényeg:

1. Normál módon tövig kell nyomni a kuplungot a levegőben levő sarokkal.

2. Le kell rakni a sarkot, úgy hogy a pedál közepe a lábujjak tövénél kicsit hátrébb legyen.

3. A lábfejet a pedálon csúsztatva, csak bokamozgással egy mozdulattal fel kell engedni a kuplungot a fogáspontig. Mivel csak egy izület mozog és a sarok referenciapontként a földön van, ez könnyen beidegződik.

4. Ha áthaladtunk a fogáspont tartományán, akkor fel kell emelnia a sarkot a földről és teljesen fel kell engedni a kuplungot.

2024. márc. 20. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/37 anonim ***** válasza:
100%
A 3. pont azért eléggé balesetveszélyes tud lenni, főleg egy kezdőnél, akinek talán nem alap, hogy a féken is tartsa a lábát (sok embert ismerek, akinek a kuplungot 3 másodpercnél tovább nyomvatartani is felér egy héraklészi próbával).
2024. márc. 20. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/37 anonim ***** válasza:
De azért köszi, hogy leírtad.
2024. márc. 20. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/37 krwkco ***** válasza:
48%

A kuplung felengedése miért balesetveszélyes egy autónál? Miért kellene a féken tartani a lábat, ha valaki el akar indulni?

Ha emelkedőn van az autó, akkor kéziféket kell használni. Vagy enyhe emelkedőn olyan gyorsan megcsinálni a műveletet, hogy az autó szinte ne induljon hátra. Persze ekkor nem lehet fogáspontot keresgélni, ahogy korábban is írtam. Egy mozdulat a felengedés a fogáspontig.

Te úgy szoktad felengedni a kuplungot, hogy közben lábbal fékezel? Én soha. Benzines autónál kell a gázadás, ha az ember normálisan el akar indulni.

"sok embert ismerek, akinek a kuplungot 3 másodpercnél tovább nyomvatartani is felér egy héraklészi próbával"

És ezzel a módszerrel sem kell tovább nyomvatartani, mint a levegőben levő saroknál.


De ha valakinek nem jön be a letett sarok, azt is megértem. Én is felemelt sarokkal csináltam kezdetben. De amikor valaki ezt megmutatta, azóta soha többé. :-)

2024. márc. 20. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/37 anonim ***** válasza:

Nekem például kifejezetten azt tanította az oktató, hogy ne féljek gázt adni.


Hozzátenném nem is kell sok gázt adni, nem kell bőgetni a motort, csak mondjuk az alapjáratól megemelni 1500-2000 közé ahol már van nyomatéka és onnan engedni rá a kuplungot (ha benzines).

2024. márc. 20. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/37 anonim ***** válasza:
67%
Hát igen...ezért jobb az automata váltós...
2024. márc. 20. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/37 anonim ***** válasza:

#17: erre rá kell érezni, és ehhez bele kéne verni az emberek fejébe, hogy mechanikusan mi is történik ilyenkor pontosan.

Régen még tanították a "merlegállást", amikor kuplung+gáz kombóval tartod meg álló helyzetben az autót az emelkedőn.

Nyilván ez hosszan gyakorolva gyilkolja a kuplungot, viszont elengedhetetlen lépés a tanulásban.

Mikor a feleségemnek meglett a jogsija, én oktattam tovább. Pl emelkedőn indulásról, forgalmi helyzetekről, mikor mire kell figyelni, stb...

2024. márc. 20. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/37 anonim ***** válasza:
#16 Úgy értem, akkor veszélyes ez a kuplungon helyezkedés, amikor még nem akar elindulni az ember. Pl. piros a lámpa, lefulladás előtt kuplung, megállok, és amíg piros, addig keresem a sarkammal a padlót. Na, akkor nem vicces, ha egy bénább embernek lepattan róla a lába.
2024. márc. 20. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!