Nagyon lassan indulok el. Mit csináljak?
Tanulóvezető vagyok, most járok a 20. óránál, de még mindig nem tiszta az a dolog, hogy hogyan lehet gyorsan elindulni.
Lámpánál ugye fék alatt már a fogáspontra engedem a kuplungot, és amikor zöld, megvárom hogy magától elkezdjen gurulni az autó, és csak utána adok gázt.
Ez nagyon lassú, viszont az oktató nem szólt érte, szóvak fogalmam sincs, hogy ez így helyes-e vagy sem.
Szóval hogyan tudok gyorsan elindulni?















#10
"Na, az érdekelne, mekkora láb kell ahhoz, hogy lerakott sarokkal kuplungoljon valaki."
41-42. De kisebbel is lehet. Az alábbi 2-es és 3-as fázisban a pedál még közel van a padlóhoz, ezért nem kell hozzá nagy láb.
A folyamat a lényeg:
1. Normál módon tövig kell nyomni a kuplungot a levegőben levő sarokkal.
2. Le kell rakni a sarkot, úgy hogy a pedál közepe a lábujjak tövénél kicsit hátrébb legyen.
3. A lábfejet a pedálon csúsztatva, csak bokamozgással egy mozdulattal fel kell engedni a kuplungot a fogáspontig. Mivel csak egy izület mozog és a sarok referenciapontként a földön van, ez könnyen beidegződik.
4. Ha áthaladtunk a fogáspont tartományán, akkor fel kell emelnia a sarkot a földről és teljesen fel kell engedni a kuplungot.















A kuplung felengedése miért balesetveszélyes egy autónál? Miért kellene a féken tartani a lábat, ha valaki el akar indulni?
Ha emelkedőn van az autó, akkor kéziféket kell használni. Vagy enyhe emelkedőn olyan gyorsan megcsinálni a műveletet, hogy az autó szinte ne induljon hátra. Persze ekkor nem lehet fogáspontot keresgélni, ahogy korábban is írtam. Egy mozdulat a felengedés a fogáspontig.
Te úgy szoktad felengedni a kuplungot, hogy közben lábbal fékezel? Én soha. Benzines autónál kell a gázadás, ha az ember normálisan el akar indulni.
"sok embert ismerek, akinek a kuplungot 3 másodpercnél tovább nyomvatartani is felér egy héraklészi próbával"
És ezzel a módszerrel sem kell tovább nyomvatartani, mint a levegőben levő saroknál.
De ha valakinek nem jön be a letett sarok, azt is megértem. Én is felemelt sarokkal csináltam kezdetben. De amikor valaki ezt megmutatta, azóta soha többé. :-)





Nekem például kifejezetten azt tanította az oktató, hogy ne féljek gázt adni.
Hozzátenném nem is kell sok gázt adni, nem kell bőgetni a motort, csak mondjuk az alapjáratól megemelni 1500-2000 közé ahol már van nyomatéka és onnan engedni rá a kuplungot (ha benzines).










#17: erre rá kell érezni, és ehhez bele kéne verni az emberek fejébe, hogy mechanikusan mi is történik ilyenkor pontosan.
Régen még tanították a "merlegállást", amikor kuplung+gáz kombóval tartod meg álló helyzetben az autót az emelkedőn.
Nyilván ez hosszan gyakorolva gyilkolja a kuplungot, viszont elengedhetetlen lépés a tanulásban.
Mikor a feleségemnek meglett a jogsija, én oktattam tovább. Pl emelkedőn indulásról, forgalmi helyzetekről, mikor mire kell figyelni, stb...





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!