Diesel vagy Benzin ?
39: Saját tapasztalat, 1.5 TSI. Jelenlegi átlag 5,5 l/100 km. Ezt a 2 literes dízelhez kell mérni, mert teljesítményben azzal van egy szinten. Egyedül autópályán eszik többet, mint az előző diesel autóm.
Nem a műszaki vizsga a lényeg. A kiherélt diesel szutykod lakott területen konkrétan az emberek közé eregeti a káros anyagokat. Erre te vagy hatással, ez a te felelősséged, nem úgy, mint a globális problémák. Ne kend az iparra a dolgot, mert az nem a város közepén szennyez, és arra is megvannak a betartandó előírások. Az annak való megfelelés a vállalat felelőssége, a betartatása a hatóságé. Ez a tipikus magyar proli hozzáállás, amit képviselsz.
Szerintem meg úgysem fogja a dízeljóska elfogadni az igazat, úgyhogy felejtsétek el a turbóbenzint és térjünk vissza az ő saját eredeti példájához: 1.6 turbódízel vs 1.6 szívóbenzin.
Kérlek meséld már el, hogy egy 1.6 szívóbenzin mikor eszik 8 litert, mert én olyat az enyémen max emelkedőn gyorsítás közben láttam. 6.5 literes átlagfogyasztásom van, ami oké, még mindig több, mint amit a dízelre írtál, viszont a különbség konkrétan csak a fele annak, mint amiről te hazudoztál. Nem mindegy, hogy 100 kilométerenként 3 liter, vagy 1.5 liter, hisz 680 forint literenként. 100 kilométerenként 1000 forinttal kevesebb a dízel előnye, mint amiről te hazudoztál.
És oké, még akkor is maradt kb. 1000 forintnyi előnye a dízelnek 100 kilométeren. Az ebből fakadó mérhetetlen gazdagságod majd jusson eszedbe akkor is, mikor csapágyas lesz a turbó, ledarálódik a HPFP, bepisil a befecskendező és átégeti a dugattyút, meg ilyen nyalánkságok.
Amúgy meg tudod, van az a vicc is, hogy:
- Ha nem dohányoznál ennyit, 10 éven belül vehetnél egy Ferrarit.
- Miért, te dohányzol?
- Nem.
- Akkor hol a te Ferrarid?
Garantálom, hogy attól az 1000 forint/100km spórolástól te sem lettél gazdag, ahogy senki más sem a világon, ha meg az vagy, akkor nem amiatt. Akkor meg mi a fene értelme van a pénzzel érvelni a dízel mellett? Minimális összegről beszélünk, amit nemes egyszerűséggel elver az ember máshol. Volt, nincs.
Például Ford Focus 1,6 szívó benzin spritmonitor szerint is 7.9 fogyasztású gyakorlatban sokszor 8 felé megy, de ez csak egy gyakori példa egy hazai tömegmodellből. De írhatnák Opel Astrát is egykutya stb, szóval nem hazugság. 6.5 liter átlag 1.6 benzinesből? Hol? 1,3 as ős Suzukik 800 kilóval ettek annyit.
A többi mese és nyugodtan tarts meg az okfejtésed, mert egyrészt senkit nem érdekel ki mire költené a különbséget, másrészt hülyeség. A lényeg hogy több marad a zsebedben, hogy azt aztán elku rvázod vagy eliszod vagy félreteszed tejesen irreleváns, a lényeg, hogy nem autókázásra égeted el.
És ha csapágyas lesz a turbó kb 500 ezrenkét? Nekem egyik dízelemben 600 ezernél kellett felújítani :D Nem tétel. A benzines turbóval példálózva sem túl hiteles érv. Amúgy 80 ezer egy turbó otthon felteszed aztán mész tovább. Jó helyen kell venni.
Azt elismerem, hogy vannak dízelben is csapnivaló konstrukciók amiket kerülni kell mint ördög a szenteltvizet. Azok gyárilag szarok. Ezekről van lista ,tapasztalat ,leírás, melyik az a motorcsalád, motorok, mik a széria típushibás betegségek. Ki kell választani jó konstrukciót, amihez van dögivel alkatrész és tudás szervizháttér. De ez érvényes a kis köbcentis benzines turbókra is, ott is vannak rettenetek,amik alapból elcseszettek.
Szóval ez se fekete fehér, úgy kell választani minnél kevesebb legyen a szopás és kevesebb a költség és ezt elosztani a mire kell mire és mennyit használom kérdéssel. Ha meg zsáknyi pénz van, semmi se számít, akkor meg mindegy azt kell venni ami tetszik veszel egy v8-as amerikai szívó benzintemetőt aztán csapatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!