Diesel vagy Benzin ?
Ha az anyagiakat nézzük a két oldal kiegyenlítődik mert:
1. a dízel fele annyit eszik
2. viszont a dízelben van magasnyomású, common rail, porlasztó-adagoló ami a benzinesben nincs ha az kifekszik kva drága megcsináltatni szóval amennyit spórolsz a dízel fogyasztásán azt visszaforgatod a javításába, benzinesbe pár gyertya és trafó és ennyi.
"De még mindig nem derült ki, hogy a jelenlegi autódban hány km van."
258.000, bár nem értem ez mit befolyásol... Új kora óta nálam, végig vigyáztam rá, soha semmi nem lett tőle elspórolva. És igen, ahogy írtam fentebb, nem ugyanaz a kategória, mint a sokadik tulajos, behozott, visszakövethetetlen előéletű, öreg-lerúgott, esetleg ex-prémium dízel a kínálat legaljáról - ha erre vonatkozott volna a kérdésed...
Nekem volt benzin, dízel is és a dízelre voksolok. Egyszerűen mert kevesebbet eszik és egységnyi üzemanyagból sokkal nagyobb teljesítményt kihoz. Vegyünk egy 1.6 átlag benzinest meg 1.6 átlag turbódizelt. Egyik eszik 8-at a másik 5-öt. 3 liter a különbség 100km-en. Most ne 1.0 kis gyösz suzuki altokall számoljunk, tudom az meg 6-ot eszik, de egy átlag középkategóriás kocsikban ez így kb helyes értékek.
Ha évente megyek 30 ezret, 640-es üzemanyaggal számolva (tudom változik, de valamivel számolni kell) 640x3=1920ft, 300x1920ft =576 ezer ft! Évente ennyit spórolok. Ha 6 évig megtartom a kocsit akkor ,persze inflációt nem tudjuk ,meg az üzemanyag ár is változó, de 3456000ft a spórolás. Ebből már vehetek egy másik kocsit használtan. És ne találjuk ki hogy évente ennyi megy el magasnyomású szivattyúra meg turbóra mert ilyen nincs, pontosan tudom mert írom a költségeket. Ha el is romlik egyszer kell javítani, aztán 10 évig jó újra. És nem a márkaszervizbe kell vinni aranyárban. Meg a dízelnek megvannak a rákfenéi amit ki lehet küszöbölni egr dpf kiiratás, 30 ezres olajcsere elfelejtése , rövid utakra nem túl jó, néha hajtani kell stb. De pl lehet "csippelni" ami aránylag olcsón nagy teljesítmény pluszt ad.
Benzines akkor éri meg ha városi bevásárlókocsi meg mamajárat tesco iskolába gyerek, 3 km a templomig meg vissza, évente telekre lemegy az ember 10x szóval nincs futásteljesítmény éves szinten 10 ezer meg alatta. Kis utakon a dízel nem melegszik be, nem fűt be, kokszosodik ezért nem ideális.
35: Te is leragadtál a 10-15 évvel ezelőtti technikánál. Turbodieselt ma már nem a szívóbenzinhez kéne hasonlítani. Azóta a benzines motorok is eljutottak a dieselek fejlettségi szintjére, és sokkal erősebbek, hatékonyabbak lettek. Egy 1.4 turbo benzin eljár 6 literből, és mellé 140-150 LE/200-250 Nm.
A DPF/EGR kiiktatást nem kéne ajánlgatni. Azt konkrétan igen komolyan büntetni kéne, ugyanis a többi ember egészséget veszélyezteged vele, mert jelentősen növeled a tüdőt károsító anyagok kibocsátását.
Dehogy jársz el 6 literből ,kis millió teszt van róla hogy a gyári adatok hamisak, a való életben ezek a kis köbcentis turbósok ha nem hypermiller hajtásban használják tojás láb alatt simán 8 at bevernek, de a spritmonitor szerint is pl 1.4 tsi 7 liter átlag. Annyi igaz hogy akkor nem 3 liter a különbség hanem csak 2 de az is jelentős anyagi megtakarítás. Plusz a turbó meg a felfújt túlerőltetett kis köbcenti motor miatt elveszik a technikai egyszerűség is a benzinesben és ugyanúgy fizetheted a plusz szervizelést.
Idehaza senki nem nézi a kiiktatást vizsgán sem, szóval ez egy reális dolog mindenki csinálja aki ért hozzá. Az egészséget meg nem ez veszélyezteti hanem a gyárak nagyüzemek, és a föld se az európai közlekedéstől szennyeződik hanem a 6 milliárd lakosú fejlődő ország okádja teli ,de ebbe kár belemenni, nem fogsz meggyőzni, nem érdekel Gréta :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!