Motorosoknál mi ez a "AZT AZÉRT NE NEVEZZÜK MOTORNAK" hisztizés?
Magyar jogszabályok szerint a 'motor'= motorkerékpár és a 'robogó' = segédmotoros kerékpár úgy van hogy 50ccm felett motorkerékpár de sok motoros nagyon kényes erre és úgymond kikéri magának hogy hiába 50 ccm feletti de:
"AZT AZÉRT NE NEVEZZÜK MOTORNAK!" és valahogy ilyen belső "törzsi szabályok" szerint ők majd eldöntik hogy mit nevezhetünk motornak és mit nem. És az a furcsa hogy még a gyártók márkaoldalain is robogó kategóriába írnak sok 125-160 és plusz ccm es motort is pedig az is motorkerékpár.
Pedig az ezzel kapcsolatos törvény egyértelmű:
50 ccm felett minden motorkerékpár.
De a motorosok szerint nem az.
Miért olyan fontos nekik ez a szavakkal való problémázás?
Sajnos vannak olyan motorosok, akik a 600+ köbcentis túrarobogókat se tekintik motornak.
Erről ennyit...
Amúgy meg különbséget kell tenni azok közt, akik csak munkába járnak vele, és saját magukat se tartják a motoros társadalom részének, vagy hobbiból robogóznak, túráznak, kirándulnak. Van olyan kiöregedett ismerősöm, aki BMW R 1200 GS-ről váltott 600-as Burgman-ra kényelmi szempontok miatt, de ugyanúgy falja a kilométereket.
Én magam 40 éve motorozom, van 125-ös robogóm és egy Honda CBF 1000 motorom is, és a robogómat is motornak tekintem. Már én is tervezem a CBF lecserélését egy Honda NC750D INTEGRA-ra.
Hogy mit mond a KRESZ az egy dolog, a másik, amit én.
Nálam a motor (nem a teljesítménye miatt) a Simsonnál ( csak a példa kedvéért) kezdődik.
Miért?
Mert minden ott van, mint egy motoron és nem robogón, azaz:
Kuplung, váltó, első fék, hátsó fék.
Ugye amikor ezeket a kategóriákat alkották évtizedekkel ezelőtt, nem hogy nagy robogó, de még robogó sem nagyon létezett. Minden váltós "motor" volt.
Én személy szerint a nagyrobogót is robogónak hívom. Nem degradáló jelzőként, csak aminek cvt váltója van az nekem robogó. Ezek ugyan úgy vannak felépítve mint az 50es robogók, teljesen másképp mint egy hagyományos motorkerékpár. Ugyan így egy simson hiába segédmotoros kerékpár hivatalosan, az egy szimpla motorkerékpár, mivel a motor nem segéd, hanem fő erőforrás.
Ez az elnevezés valami olyan, mint pl. a Suzuki esetében.
Nem olyan régen kiadták a III. generációs swift "SPORT" változatát.
Bár ez a hivatalos neve, érdekes módon még senkitől sem hallottam hogy ezt a tipust "sportkocsinak" mondaná, hanem csak annyit hogy ez a kétajtós 1.6-os swift.
#14
Azt nyilván én is tudom, hogy van olyan motor ami a szokványos motortól eltér, de az a kivétel.
Kivételt én is tudok, ami más mint a klasszik: A JAWA motoron bár van kézi is, automata a kuplung..
Tudtad?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!