Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az elektromos autózás mindig...

Az elektromos autózás mindig is a jómódúak illetve a vidéki lakosok kiváltsága lesz?

Figyelt kérdés

Anyagi szempontból ugye sokszor ki lett vesézve, viszont infrastruktúra szempontjából talán még nem:

Európa közép- és nagyméretű városai tele vannak olyan lakónegyedekkel, ahol a parkolóhelyek is csúcsra vannak járatva, lényegében vannak olyan környékek ahol több az autó mint a szabad parkolóhely. Felénk is van olyan lakótelep ahol huszonéve csak az utcák egyirányúsításával tudták megoldani hogy elegendő parkolóhely legyen, ám mára már így is túlzsúfolt a környék. A 60-as, 70-es, 80-as években mikor ezek a lakónegyedek épültek (lásd a mi lakótelepjeink) eleve a tervezésnél talán nem is gondoltak a következő évtizedekre esetleg évszázadra, a lakóépületeket szorosan egymás mellé építették esetleg elegyítve egy-két szolgáltatóépülettel (például áruház vagy posta). Tehát jelenleg több száz vagy több ezer autóra jut általában egy vagy maximum kettő benzinkút az ilyen városrészekben ahol jelenleg csak pár villanytöltő van viszont a parkolóhelyek ott is korlátozottak. Minden parkolóhely mellé töltőt építeni meg hatalmas összegekbe kerülne és az üzemeltetés sem lenne egyszerű. Illetve a városnegyedek elektromos hálózatai is komoly fejlesztést igényelnének amely szintén falná a milliókat. Megoldás lehetne a városszéli szabad területeken nagyobb töltőállomásokat építeni, csak sajnos a legtöbb ember hallani sem akar 10-20 perc sétáról esetleg egy kis tömegközlekedésről.

Ilyen szempontból mit gondoltok a villanyautózásról? Villanyautó továbbra is főként azoknak lesz akik családi házban élnek és megoldott az azonnali töltés?



jan. 27. 20:31
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
48%
Én úgy gondolom igen, ugyanis mire öreg lesz, az aksi gyengélkedni fog, cserélni gazdasági totálkár. Nem fogja megérni megcsináltatni, leadják a bontóba.
jan. 27. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:
#1 Viszont én inkább az infrastrukturális problémákra gondoltam a kérdésemben.
jan. 27. 20:49
 3/21 anonim ***** válasza:
100%
Egy városban használt autóval a többség megy egy héten úgy 100-200 km-t. Ez azt jelenti, hogy egy héten kb 1-2 óra töltésre van szüksége. Ez annyit jelent, hogy ha a lakótelepi parkolóban minden 10-15-dik villanyautóra jut egy töltő már az is viszonylag kényelmes. Ezt meg egyáltalán nem lehetetlen kiépíteni. Pláne, hogy hosszú évek alatt fokozatosan kell.
jan. 27. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:

A kérdésben mit keres a jómódú és a vidéki között az "illetve"?

Mert az hogy jómódú és elektromosat használ, fogadjuk el.

Na de az a vidéki, aki egy nyírségi bokortanyán gazdálkodik és van egy 20 éves ARO-ja hogy jön a képbe?

Vagy hogyan értelmezzük?

jan. 27. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
27%

Nem.

Az elektromos autózás a jelen és a jövő. Pár év múlva nem is lehet már belső égésű motorral szerelt autókat kapni majd, pár évtized múlva az utakról is kikopnak majd.

jan. 27. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
100%
Az egyértelmű, hogy több nyilvános töltőre lesz szükség: azokon a helyeken, ahol az emberek rendszeresen több órát parkolnak (bevásárlóközpontok, munkahelyek, lakótelepek parkolóiban) 10-20 kW-os töltőkre, amik azért annyira nem drágák, de viszonylag sok kellene belőlük. A környékemen viszont azt kezdem látni, hogy szupermerketek, gyorséttermek mellé már 50-150 kW-os gyorstöltőket tesznek, így már egy 15-30 perces megálló alatt is értelmezhető mennyiséget lehet tölteni.
jan. 27. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:
#5 Magyar viszonylatben lesz szerintem 2050 mire az utolsók is kikopnak az utakról, tekintve hogy sokan most is huszonéves kocsikkal közlekednek.
jan. 27. 21:06
 8/21 A kérdező kommentje:
Már amennyiben kikopnak, mert ugye szintetikus üzemanyaggal mégis maradhatnak 2035 után.
jan. 27. 21:07
 9/21 anonim ***** válasza:

A jómód kérdésre: Az új technológia mindig a jómódúak játékszere

A vidékre, pont hogy nem. A város nem csak a garázs nélküli panelekből áll.

jan. 27. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:

Érdekes a felvetés, többféle forgatókönyv alakulhat ki. Felvetek néhány szélsőséges esetet, hogy legyen min morfonírozni.

A töltés tulajdonképpen megoldható lenne a munkahelyeken is. Ott van elég sok parkolóhely, és idő a töltésre, a cégeknek pedig amúgy is jobban van pénzük pl. napelemes rendszerek kiépítésére mint a magánembereknek, így onnan mehetne a töltés. Még azt is mondhatja a cég, hogy ez egy plusz juttatás, nem pénzben adja a prémiumot, vagy a 13.havi fizetést, hanem a töltés biztosításával.

Na hogy tetszik? Ha pénzt adna, úgyis benzint vennél belőle, ráadásul a pénzbeli juttatás után a munkáltató különböző járulékokat fizet. Ez megkerülhető a fenti módon.


A cégeknek jobban van pénze elektromos autóra, így egyre több céges elektromos autó lehet amelyeket használhatnak a dolgozók. Így végül vezethet olyan is villanyautót, akinek egyébként nincs pénze megvenni.


Persze nem tudjuk mit hoz a jövő. Kevésbé hangoztatják, de leírom ide, hogy a hazai villamosenergia igény bő harmada külföldi importból van. Egyre növekszik a villamos energia igény. Van ugye most a Paks projekt, de ha megnézzük az ütemtervet, meg hogy a régi blokkok leállítását mikorra tervezik, abból lehet látni hogy kb. +20% energia lesz majd. Ez még mindig nem elég hogy fedezze teljesen a jelenlegi importot.

Ebből azt a konklúziót vonhatjuk le, hogy amennyiben elterjed jobban a villanyautózás, annak energiaigényét szükségképpen egyedi rendszerekkel kell majd megoldani! Ez még nincs megszervezve, és nem is igazán körvonalazódik.

Egy másik fontos tényezőre is rátérnék: Az épületfelújítások és új épületek létrehozása során alkalmazott korszerű fűtési és hűtési megoldások nagy hányada szintén az elektromos energiára alapul. Hogy ez hosszabb távon mit okoz, vagy tendenciában hogy alakul azt még nem látjuk. Csak mint befolyásoló tényező megemlítendő.

jan. 28. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!