Renault Clio, vagy Honda Jazz, vagy Toyota Yaris jobb autó?
Definiáld kérlek előbb, hogy mit jelent neked a "jó" kifejezés. Jó, miben? Vezethetőség, csomagtartó, erőátviteli rendszer, kényelem, helykínálat, összeszerelési minőségérzet, garancia, várható értékvesztés, rozsdásodási hajlam, úttartás, kanyarstabilitás, futáskultúra, emisszió? Vagy mindezek együtt? Minden válaszoló a saját, szubjektív véleménye alapján? Vagy próbáljunk objektívek lenni annak ellenére, hogy nagy eséllyel senki nem hasonlította össze közülünk e három autót tartós használat során?
Melyik évjáratról beszélünk? A legújabbakról, amik most kaphatóak, vagy a 10, esetleg 20 évesekre gondolsz?
Mert így most kérdeztél valamit, amire fogsz válaszokat kapni, csak nem lesznek értelmesek, amíg nem pontosítasz, mert mindenki gondol valamire, csak te sem tudod, mire.
Nyilván arra gondolt a kérdező, amire nagy átlagban egy kétlábú, kétszemű ember, amikor egy ilyen kategóriájú autót definiál "jó"-ként...
Szóval már ebbe is belekötni....nem tudom.
Kérdező, nekem van egy 2006-os, 1.2-es benzines clió, 320e km futással, cégautó volt.
Nem rozsdásodik, motor-váltó teljesen hibátlan, annyi kínja volt, hogy a volt tulaj(cég) rendesen elhanyagolta.
Yarisból már láttam gyakorlatilag lerohadt küszöböst is, nem beszélve a honda jazz-ról.
#3: szóval te kihoztad a Cliót legjobbnak, amikor semmivel nem tud többet, mint a két másik, csak nagyobb az értékvesztése, mert - a statisztikákban legalábbis - kevésbé megbízható. Nézd meg, hogy a 2006-os Cliók, Yarisok és Jazzek hogy állnak egymáshoz képest árban a használt piacon. Na, ez nem véletlen. Attól még lehet jó vétel egy jó állapotú Clio, főleg ha tetszik is a kérdezőnek, és nem fontos neki mondjuk a variálhatóság, amiben a Jazz verhetetlen.
A kérdésbe azért kötöttem bele, mert lehet, hogy a kérdező sem tudja, hogy mit kérdez. Össze kéne rakni először a kérdést fejben, hogy valóban használható válaszokat kapjon.
Ha általános jóautóságot nézünk, és mindegy, hogy melyik generációról (évjáratokról) beszélünk, és tök általánosságban nézzük az ér/érték arányt is, értéktartással, újraeladhatósággal is kombinálva, akkor a sorrendem:
1. Honda Jazz
2. Toyota Yaris
3. Renault Clio
De ha a kérdező mondjuk napi 100-150 kilométereket ingázik, akkor egy dízel Yaris, a Jazz pedig ki is esik a listáról, mert nincs belőle dízel.
Például.
De amíg a kérdező titkolja a számára fontos szempontokat, addig nem tudhatjuk, ugye.
Akkor is áll a Jazz, Yaris, Clio sorrend érzésem szerint.
Viszont ebben az a nagyszerű, hogy bemehetsz egy-egy Honda, Toyota, Renault szalonba, és megnézheted, beleülhetsz, próbakörre is elviheted őket. Attól függetlenül, nem feltétlenül vadonatúj autót készülsz venni, hanem 1-2 éveset.
Az igényeidet továbbra sem ismerjük, így neked kell tudnod, megnézned, megállapítanod, hogy melyik a nyerő a három közül számodra.
Honda Jazz.
Jó a fogyasztása, de csak benzinmotorral kapható, dízel nincs. Illetve az aktuális generáció leginkább hibrid hajtáslánccal készült.
Az értékállósága kiváló, mivel legendásan jó autóról van szó.
A belső tere pedig mindig is a legpraktikusabbak között volt. A legújabb generációt sajnos nem ismerem eléggé ilyen szempontból, de feltételezem, hogy nem történt jelentős visszafejlődés e téren.
Kérdés persze, hogy szeretnél-e 8-9 millióért venni egy 1-2 éves kisautót, amikor Cliot kapsz 5-6 millióért akár 0 kilométerrel.
A Honda más kategória.
Amúgy inkább vennék a helyedben egy 4-5 milliós használt Jazzt, ami nem 1-2 éves, hanem 8-10, de ugyanúgy nem lesz vele bajod.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!