Renault Clio, vagy Honda Jazz, vagy Toyota Yaris jobb autó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Definiáld kérlek előbb, hogy mit jelent neked a "jó" kifejezés. Jó, miben? Vezethetőség, csomagtartó, erőátviteli rendszer, kényelem, helykínálat, összeszerelési minőségérzet, garancia, várható értékvesztés, rozsdásodási hajlam, úttartás, kanyarstabilitás, futáskultúra, emisszió? Vagy mindezek együtt? Minden válaszoló a saját, szubjektív véleménye alapján? Vagy próbáljunk objektívek lenni annak ellenére, hogy nagy eséllyel senki nem hasonlította össze közülünk e három autót tartós használat során?
Melyik évjáratról beszélünk? A legújabbakról, amik most kaphatóak, vagy a 10, esetleg 20 évesekre gondolsz?
Mert így most kérdeztél valamit, amire fogsz válaszokat kapni, csak nem lesznek értelmesek, amíg nem pontosítasz, mert mindenki gondol valamire, csak te sem tudod, mire.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nyilván arra gondolt a kérdező, amire nagy átlagban egy kétlábú, kétszemű ember, amikor egy ilyen kategóriájú autót definiál "jó"-ként...
Szóval már ebbe is belekötni....nem tudom.
Kérdező, nekem van egy 2006-os, 1.2-es benzines clió, 320e km futással, cégautó volt.
Nem rozsdásodik, motor-váltó teljesen hibátlan, annyi kínja volt, hogy a volt tulaj(cég) rendesen elhanyagolta.
Yarisból már láttam gyakorlatilag lerohadt küszöböst is, nem beszélve a honda jazz-ról.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#3: szóval te kihoztad a Cliót legjobbnak, amikor semmivel nem tud többet, mint a két másik, csak nagyobb az értékvesztése, mert - a statisztikákban legalábbis - kevésbé megbízható. Nézd meg, hogy a 2006-os Cliók, Yarisok és Jazzek hogy állnak egymáshoz képest árban a használt piacon. Na, ez nem véletlen. Attól még lehet jó vétel egy jó állapotú Clio, főleg ha tetszik is a kérdezőnek, és nem fontos neki mondjuk a variálhatóság, amiben a Jazz verhetetlen.
A kérdésbe azért kötöttem bele, mert lehet, hogy a kérdező sem tudja, hogy mit kérdez. Össze kéne rakni először a kérdést fejben, hogy valóban használható válaszokat kapjon.
Ha általános jóautóságot nézünk, és mindegy, hogy melyik generációról (évjáratokról) beszélünk, és tök általánosságban nézzük az ér/érték arányt is, értéktartással, újraeladhatósággal is kombinálva, akkor a sorrendem:
1. Honda Jazz
2. Toyota Yaris
3. Renault Clio
De ha a kérdező mondjuk napi 100-150 kilométereket ingázik, akkor egy dízel Yaris, a Jazz pedig ki is esik a listáról, mert nincs belőle dízel.
Például.
De amíg a kérdező titkolja a számára fontos szempontokat, addig nem tudhatjuk, ugye.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Akkor is áll a Jazz, Yaris, Clio sorrend érzésem szerint.
Viszont ebben az a nagyszerű, hogy bemehetsz egy-egy Honda, Toyota, Renault szalonba, és megnézheted, beleülhetsz, próbakörre is elviheted őket. Attól függetlenül, nem feltétlenül vadonatúj autót készülsz venni, hanem 1-2 éveset.
Az igényeidet továbbra sem ismerjük, így neked kell tudnod, megnézned, megállapítanod, hogy melyik a nyerő a három közül számodra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Honda Jazz.
Jó a fogyasztása, de csak benzinmotorral kapható, dízel nincs. Illetve az aktuális generáció leginkább hibrid hajtáslánccal készült.
Az értékállósága kiváló, mivel legendásan jó autóról van szó.
A belső tere pedig mindig is a legpraktikusabbak között volt. A legújabb generációt sajnos nem ismerem eléggé ilyen szempontból, de feltételezem, hogy nem történt jelentős visszafejlődés e téren.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kérdés persze, hogy szeretnél-e 8-9 millióért venni egy 1-2 éves kisautót, amikor Cliot kapsz 5-6 millióért akár 0 kilométerrel.
A Honda más kategória.
Amúgy inkább vennék a helyedben egy 4-5 milliós használt Jazzt, ami nem 1-2 éves, hanem 8-10, de ugyanúgy nem lesz vele bajod.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!