Tī hogyan indultok reggel hidegben?
Vártok indítás után 10 percet, vagy egyből amint indítjátok mentek is? Melyik tesz jobbat a kocsinak?
Én általában beindítom, majd felmegyek a cuccaimért, bepakolom és megyek. Ez kb 3 perc. Kis fordulaton tartom ameddig a klíma nem kezd el langyos-meleg levegőt fújni ez kb 5-10 perc attól függ mennyire van minusz.
Indulás előtt fél-egy órával elindítom egy okos konnektorral az elektromos fűtést az autóban. 30 perc alatt 40 fokot emel a motor hőmérsékletén, egy óra alatt 60-at. Nem is szoktam izzítani, nem igényli. Ennek a kisköbcentis dízelnek kellene vagy 10km mire elérné az üzemi hőfokot, ezzel a fűtéssel ~50Ft-ból meleg az utastér és a motor is.
Ilyesmim van: [link]
Én kicsit más szempontok alapján döntök.
Ha nagyon fázok, vagy belülről deresedik a szélvédő, akkor addig járatom, amíg az utastér kicsit bemelegszik.
Ez kevesebbet árt, mintha a lederesedett szélvédő miatt levadászok egy gyalagost.
"1 perc után indulok,azonnal. Nem jó ha tovább járatod"
Pontosan. Totál felesleges 10 percig járatni, nem beszélve arról, hogy ez felesleges környezetszennyezés, máshol nemhiába büntetik. 1-2 perc bőven elég, 10 perc 750-800-as alapjáraton se fogja megváltani a világot... ha elindulsz és nem 5000-es fordulaton taposod neki, meg nem sport fokozatban tolod, az ég világon semmi baja nem lesz. pár kilóméterig kiméled, aztán ha már bemelegedett, mehet normál. Én is melegitettem annak idején, de rájöttem, hogy nincs értelme, semmit sem ér, csak az időd rabolja.
Ha otthon vagyok és garázsba van az autó akkor beindítom kitolatok vele, bezárom a kapukat addig hagyom ketyegni ez maximum 2 perc és már indulok is. Garázs nem fűtött, de nem nagyon szokott fagypont alatt lenni.
Ha éjszakás vagyok és reggel műszak végén megyek az autóhoz akkor beindítom, és annyit járatom ameddig lefújom jégoldóval oldalról meg lekapom a szélvédőről a takarót és ennyi, ez 2-3 perc helyben járatás, és ennyi.
Amikor volt egy öregebb dízelem akkor járattam kb 5 percig, mert nekem azt mondták hogy azt még kell, de soha sem volt türelmem erre, meg én mindig úgy indultam el hogy ameddig nem volt üzem meleg addig csak kíméletesen gyorsítottam és tök jól bírta.
Kiállok a garázsból, és nem állítom le a motort.
Addig ketyeg, amíg bezárom az ajtókat, majd mérsékelt gázzal indulok.
Max. egy perc az egész.
#7: ha szerinted 5 perc kell, hogy az olaj mindenhová eljusson, és te addig alapjáraton járatod, akkor ezek szerint addig bizonyos helyeken kenés nélkül üzemel a motor. Szerinted akkor ez nem káros? Illeve: láttál már 5W, vagy 0W olajat 0 - -10°C körüli hőmérsékleten?
Szerintem te egy hibrid autóban frászt kapnál, hogy néha milyen fordulatszámokon üzemelteti a csont hideg motort (valahogy nem igazán szoktak azok sem tönkre menni :) ).
Én ezt a videót láttam:
És ebben jól látni, milyen viszkozitású olaj mennyire folyós állagú. (Bocs a rossz megfogalmazásért :D)
Ford dieseleim vannak évtizedek óta.
Beinditom, ha van lefújom a jelegt a szélvédőn, aztán beülök és már indul is.. Hogy kopik a motor?? Igen, biztosan. De nem én szolgálom az autót, de legfőképp nem életem fő eredménye hogy van. HA elromlik megjavitom vagy veszek másikat. (csak egy vas.)
Én is garazsból indulok mostanában. Igy ok az, hogy beindit, kapu kinyit elhelyezkedes aztan finoman kitolat-visszazár megy. De ez szivó benzin. Ovatosan amíg legalabb a vízhőfok beall addig nem terhelve 1500-2000rpm, de mivel 0w20 olaj van benne utana már elengedem 2500-ig, ha a helyzet azt kivanja 3000 ig a fordulatszamot nyugodtan.
Viszont ez a minimum idő minusz fokokban szerintem. Egy jeghideg motornak egy tempós kikanyarodás kihuzatva háát, ha turbós is raadasul akkor több óra hidegen jaratás kopását hozza össze par mp alatt. Ez utóbbit kellene a környezetvedelmi náciknak feldolgoznia... egy motorcseréhez mennyi víz-energia co kibocsatás kell?
1. Felesleges járatni, addig érdemes amíg eljut a motorolaj a kenési helyekre, ez nagyon max. fél perc! Talán a dízelnél várnék egyet, többet nem.
2. Autóklímával nem tudsz fűteni, de sokan élnek ebben a tévhitben itthon, hogy lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!