Több száz kilométeres út közben érdemes pihenőidőket
tartani?
Figyelt kérdés
Kizárólag az autó szempontjából kérdezem, ha valaki 6-700 km-t akar végig döngetni autópályán. 130-as tempónál kicsivel 2ezer fölött forog a motor. Néha-néha érdemes szüneteket közbe iktatni, ha nem is leállítani de alapjáraton járatni hogy kicsit hűljön vissza a gépezet? Vagy teljesen felesleges, ha egy valaggal kibírja a sofőr akkor megállás nélkül bírja a kocsi?
Valamelyik mechanikus egység túlmelegedése, sokkal inkább karbantartás hiányára utal, és nem a korára.
Az "elektronikai cuccok" esetében nem is nagyon beszélhetünk ilyen jelenségről.
jan. 8. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
12/22 anonim válasza:
Igen, ez az elmélet, más a gyakorlat. 2-3 óránként egy pihenő mind az öregebb autóknak, mind a sofőrnek nagyon jót tesz.
jan. 8. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
13/22 veterán vas válasza:
#12.
Indokold meg, hogy miért más....
Kipihenten indulok, nem érzem, hogy fáradok, az autó jól üzemel, akkor miért is álljak meg?
jan. 8. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
14/22 anonim válasza:
Olyan nincs, hogy nem fáradsz 3 óra után. Bambulsz, tompulnak a reflexeid, eláll a lábad stb. És a legveszélyesebb, hogy nem veszed észre.
jan. 8. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
15/22 anonim válasza:
Az autó pedig addig üzemel jól, amíg egyszercsak meg nem áll alattad. Olyan ritka, hogy kigyulladnak az autók autópályán? Egyáltalán nem.
jan. 8. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
16/22 veterán vas válasza:
#14.
Legutóbbi példa:
Reggel 9-kor beültünk az autóba, és lementünk Ravennába. (Kb. 1000km.)
Egyszer álltam meg vagy 10 percre, Körmenden tankolni.
Kicsivel több mint 10 óra volt az út.
Az autó ezerháromszáz köbcentis, és 15 éves.(én sajnos sokkal több)
Aztán egy hét múlva ugyan így hazafelé.
Tényleg úgy gondolod, hogy veszélyben voltunk?😮
jan. 8. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
17/22 anonim válasza:
Igen, több mint 5 óra egyhuzamban nagyon sok. Még a kamionosoknak is max 4,5 óra után kötelező megállni ;)
jan. 8. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
18/22 veterán vas válasza:
Jaj bocs' elfelejtettem, hogy nem vagyok kamionos, csak egy úrvezető. 😀
jan. 8. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
19/22 anonim válasza:
"Kizárólag az autó szempontjából kérdezem"
Az autó nem fárad el. A 130-as tempó sem fáj neki. Ha van kenés, hűtés, addig megy amíg van benne üzemanyag. 600-700 km-t rendszeresen, évente pár alkalommal 1000 km-t is letolok egy biturbós dízellel. Hát nem mondom, hogy a végén nem esik jól végre kiszállni belőle! Az autónak mindegy. Sőt, akkor kíméled a legjobban ha folyamatos egyenletes tempóval haladsz, nem fékezel, nem kuplungolsz, nem gyorsítasz, nem lassítasz.
jan. 8. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
20/22 anonim válasza:
Gondoltam veterán vas úr. Na de ízlések és pofonok. Igazából jogodban van egyhuzamban 5 órákat vezetni, csak a lényeg hogy ne legyen baj. Nekem a 2010es évek végig arról szóltak, hogy évi 70-80 ezer km-t levezettem, szerte Európában, nagyrészt kényelmes, erős utazóautókkal. Nagyon ritkán fordult elő, hogy 3 óránál többet vezessek egyhuzamban, lehet veszítettem pár órát a megállásokkal, de nem érzem szegényebbnek magam ettől. Balesetmentes utakat kívánok!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!