Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Több száz kilométeres út...

Több száz kilométeres út közben érdemes pihenőidőket tartani?

Figyelt kérdés
Kizárólag az autó szempontjából kérdezem, ha valaki 6-700 km-t akar végig döngetni autópályán. 130-as tempónál kicsivel 2ezer fölött forog a motor. Néha-néha érdemes szüneteket közbe iktatni, ha nem is leállítani de alapjáraton járatni hogy kicsit hűljön vissza a gépezet? Vagy teljesen felesleges, ha egy valaggal kibírja a sofőr akkor megállás nélkül bírja a kocsi?

jan. 7. 20:37
1 2 3
 1/22 A kérdező kommentje:
Ja és ami fontos turbós dízelről van szó.
jan. 7. 20:37
 2/22 anonim ***** válasza:
100%
Autó szempontjából nem.
jan. 7. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 nemaRendőrség ***** válasza:
100%

Ha az autó jól működik akkor nem. A hűtőrendszer hűti amennyire kell.


Viszont tapasztalatból mondom, neked kell!

Hiába tempomat, hiába minden sávtartó, követő stb rendszer, hiába 2 hellkávé stb, kell a mozgás kb 2-300km után 10-20 perc

jan. 7. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
88%
Autónak nem kell jó állapotú hűtésrendszer esetén, a menetszél eleget hűt. Viszont neked 2 óránként érdemes megállni egy kis pihenésre, kikapcsolódásra.
jan. 7. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
100%
Az autónak kb az egyik legjobb üzemállapot az mikor több száz km-t mész nagyjából azonos sebességgel, mehetsz vele akár annyit is, hogy csak tankolni állsz meg, baja nem lesz tőle semmi.
jan. 7. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 veterán vas ***** válasza:
100%

Ebből a szempontból egy autó, sokszor többet "bír" mint a vezetője.

Persze ezt sem lehet általánosítani, mert van aki egy s..gel simán lenyom akár ezer km-t is, de van olyan ismerős, aki már 100km.-től lefárad.

jan. 7. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
19%

Attól függ milyen autóról van szó.

Ha belső égésű, akkor tilos megállni addig, amíg oda nem érsz a célhoz, akárhány kilóméter is az, hiszen akkor az elektromos autósok nyernének.

jan. 8. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 b1812567 ***** válasza:
100%

Egy mai, megfelelően karbantartott autónak nem probléma több 100 km-t egyben megtenni.


6-800 km-t vezetek rendszeresen, nagyrészt pályán,ennek egy részét hegyek közt. Az autó miatt nem kell megállni (ekkora távon még tankolni sem kell).

Ha egyedül megyek, akkor 1 vagy 2 megállót tartok a 800km-en, amúgy utasokkal van még pár extra megálló. Persze nem árt, ha kényelmes is a kocsi, és kipihenten indulsz.

jan. 8. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
19%
Mindig mindenki csak a motorra gondol, de egyéb alkatrészekre nem, pl diffiben az olaj, kipufogó, elektronikai cuccok. Vagy egyszerűen minden felhevül a motortérben. 10+ éves autónál ezek már sok óra után túlmelegedhetnek és nem árt az a 10-20 perc pihenő. A sofőrnek pláne nem.
jan. 8. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
100%

Ha túlmelegszik valami ott alapból gond van, tekintve, hogy újkorában nem melegedett túl, akkor ha a kötelező karbantartást megkapta akkor annak 20 évesen sem lesz kutya baja.


Difiben, váltóban az olaj ha túlmelegszik, ott már fizikailag valami nagy gondnak kell lennie.

jan. 8. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!