Régen milyen volt szinte teljes elektronika nélkül vezetni?
Vezetni nekem kb. ugyanolyan, viszont ég és föld a különbség, a mai motorvezérlős, jeladós, meg a régi karburátoros, megszakítós f.szakodás között.
Most csak összerakod a motort az elektronyikával együtt, oszt jóidő van.
Anno meg....
Adagoló, turbó beállítás, karburátor, gyújtás, stb...1 élet nem volt elég belőni rendesen gyárira egy motort.
Szar volt, az akkori autokat nem szerettem vezetni.
Egy mai modern tipust sokkal kènyelmesebb.
Amikor vezetni tanultam, szoci autók idején, gyakorlatilag csak ilyenek voltak. Ladán tanultam, az első autóm is 1200s volt.
Maga a vezetési élmény más, nyersebb, küzdősebb volt. Izomból kellett tekerni a kormányt, taposni a féket, és a gáznál sem azt érezted, hogy egy gumiszalag köti össze a pedált az adagolóval. Összességében közvetlenebbül érezted mi történik, és közvetlenebbül tudtad kezelni.
Ugyanakkor nehezebben is, pont a fentiek miatt. És könnyebben megcsúszott a hátulja, főleg a hátsó hajtásúaknak (a többség az volt). Nem volt ABS sem, meg a többi beavatkozó elektronika, ami megmenti a s*gged ha baj van. (Téli-nyári gumi sem volt, bár az nem elektronika.) Nem volt ritka, hogy arra járók toltak meg egy-egy autót, ha elakadt a hóban, vagy ha egyszerűen nem indult.
Mert bár kevesebb dolog romolhatott el, az gyakrabban el is romlott. Nem indul a kocsi? Nyomkodod a benzinpumpát kézzel. Megkéred a srácokat akik ott vannak, hogy tolják meg. Esetleg előveszed a kurblit, és megpróbálod betekerni. Megnézed az elosztót, koszos-e. Ha semmi sem segít, félretolod, ott hagyod, mert mobil még nem létezik, nem tudsz senkit segítségül hívni egyből.
A mai autók sokkal könnyebben vezethetők, biztonságosabbak, megbízhatóbbak.
Egyetlen dolog van, az ABS. Ha jól ismered a kocsidat, rutinos vagy, ismert úton, ismert körülmények közt rövidebb úton meg tudod állítani, mintha az ABS-es féket taposnád. (Mert pontosan a csúszásponton tudod tartani.)
Illetve télen a blokkoló kerék a maga előtt tolt hóval rövidebb úton megállhat.
Na meg megtanultuk, hogyan lehet előre-hátra kibillegtetni a kereket a kátyúból. Ezt mondjuk ma is meg lehet tenni, ha nem automata a váltó.
Szerintem jó (lenne) ha ilyen autón tanul meg valaki vezetni, és utána modern járművel járni.
A többi meg kényelmi extra. Nyilván csak előnye van. A fűthető első szélvédő a legnagyszerűbb találmány (ahol elérhető). Mondjuk azt sajnálom, hogy a légkondi elterjedésével eltűnt a normális szellőztetés, amit pl. az elefántfül ablak nagyszerűen megoldott.
"Ha jól ismered a kocsidat, rutinos vagy, ismert úton, ismert körülmények közt rövidebb úton meg tudod állítani, mintha az ABS-es féket taposnád. (Mert pontosan a csúszásponton tudod tartani.)"
Igen. Tesztpályán, teszt körülmények között. Vészhelyzetben meg sokszorosa lesz a fékutad az ABS-hez képest.
Miért lenne sokszorosa, hülye..
az abs nem rövidíti.. de ha van rutinod, akkor igaz lassabb beavatkozással de tudsz vele játszani.. Valahogy eddig minden szitut sikerült megoldani ABS nélkül is..
De, rövidíti.
"Valahogy eddig minden szitut sikerült megoldani ABS nélkül is.."
Tehát még soha semmilyen baleset nem történt a világon, mert nem sikerült időben megállni vagy kikerülni?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!