Az új suzukiknak, hogy tarják úgy alacsonyan a a súlyát, hogy közben biztonságos is legyen?
Egy autó nem attól biztonságos, hogy olyan páncélzata van, mint egy tanknak, és átmegy mindenen, és ami szükségszerűen nehéz.
Hanem pont attól, hogy az utascellán kívüli könnyen deformálódó elemek az ütközés minél nagyobb részét elnyelik. Ha minden olyan merev lenne, mint egy tankban, akkor a te tested nyelne el MINDEN energiát, ami abból keletkezik, hogy az autó nagyon rövid távon lassul nullára. Azaz egy tankszerű autóban a te tested továbbra is halad ugyanolyan sebességgel az eredeti irányban, mint az ütközés előtt, azaz felkenődsz a falára.
Az utascella, ami közvetlenül körülveszi az embereket persze igen merev, mert még mindig jobb beverni a fejedet egy ajtóoszlopba, minthogy ugyanaz az ajtóoszlop pont úgy gyűrődjön, hogy levágja a fejedet, vagy pont olyan szorosan tekeredjen a nyakad köré, hogy szépen megfulladj.
Ma már a vázak is sokat fejlődtek a Zsiguli óta. Nem csak sima vasdarabokat használnak, hanem nagy szilárdságú acélokat. Ezek sokkal merevebbek. Kevesebb, vékonyabb is elég belőlük. Mivel kevesebb anyag ad ugyanolyan stabil vázat, ezért kisebb lesz a tömeg. Ezt a gyártók nagyjából az ezredforduló óta felismerték és használják ezeket a drágább szerkezeti acélokat sima vas helyett. Tehát nem minden szempontból jó a "van benne anyag" hozzáállás.
Na meg már elég sok mindent műanyagból csinálnak, amit a 80-as, 90-es években még nehéz vasból. Ma már simán egy szelepfedél is műanyag.
Továbbá tudatos súlycsökkentés is van a környezetvédelmi normák miatt. Ha csak pár kilót megspórolnak, lehet hogy az alacsonyabb fogyasztás következtében pont 1-2 gramm CO2-dal kerülnek flottaátlagban a vaskos büntetési határ alá. Pl. régebben a csatolt hosszlengőkaros hátsó híd még masszív öntvény volt, mert kevésbé számított a tömeg. Ma már sokszor vékony hegesztett acél.
A Swift meg nem is egy nagy autó. Csúnya lenne, ha 1 tonna fölötti tömege lenne. Ma kategóriákkal nagyobb kocsik szoktak 1,2-1,3 tonna tömegűek lenni.
Sokan szidják a suzukit, hogyha baleset van akkor elporladt autóból szál ki az utas, míg a bmw amivel ütközött kb semmi baja.
Csak a legtöbb védelmi rendszer a kocsiban egyszer használatos, aztán cserés.
Én nem ülnék bele olyan bmw-be sem ami elpusztított egy suzukit, mert tele lesz mikrorepedésekkel, és következő balesetben nem úgy törik ahogy azt a mérnökök megálmodták
Azért a fizikát nem lehet becsapni.
Ha ütközöl egy két tonnás suvval, akkor te jobban fogsz lassulni, nagyobb erők érik a testedet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!