Nullára lemerült, teljesen halott akksis autót biztonságos bikázni?
Nem mértem rá, de biztos hogy teljesen meghalt az akksi, szerintem szó szerint nullán van annyit állt.
Csak azért teszem fel a kérdést, mert lehet olyanokat olvasni, hogy ilyenkor a generátor nem tudja "hova tenni" a felesleget, és széjjel vágja a finomhangolt motorvezérlo elektronikát és egyéb berendezéseket.
Valamint mekkora baj, ha a bikázandó autón a negatívot nem a testre teszem valahova, hanem az akksi negatív pólusára? Ígyis-úgyis lehet látni videókban, melyik a biztonságosabb?
Az sem gond ha a donorautóban sokkal erosebb/nagyobb akksi van, mint az enyémben? Kis 1.2 benzines, a donor meg böhöm nagy dízel.
Az 1.2 benzines még betolhato ha kap egy kis áramot az AC.
De ha melykisult az akksi azt speciális töltővel lehet helyrerakni, ha egyáltalán lehet.
Halott akkuval is belehet bikázni, nem lesz vele baj. Ismerősnek is lehalt az akkuja mikor elment dolgozni, műszak végén meg nem indított. Én bikáztam be, és simán hazajött. Itthon még próbáltunk egy éjszakás töltést, reggel indult is, de pár óra után kisült az álló autóban, így csere.
A bikázós autóban lévő akku mérete meg nem számít, csak hogy az is 12 Voltos legyen.
Nem érdemes, és vedd is ki a halott akksit belőle!
11 volt kapocsfesz alatt az akku döglöttnek minősül, és nem javítható! Ennek oka az, hogy a felépítése szerint 6 db ólomcella van benne amelyeknek feszültsége minimum 2 voltnak kell lennie cellánként.
Amelyik ólmos autóakksiban már csak 10-11 volt van, annál az egyik cella sérült, akár cellazárlatos is lehet vagy lyukas nem csak simán lemerült.
Tönkreteheti a generátort, és mgbízhatatlan, nem fogja tartani az indítóáramot sem (Amper)
A probléma elsőszámú forrása a "spórolós" gyártástechnika, mert vékonyra gyártják a cellákat, a második és egyen legfőbb a rossz rázós kátyús utak, amiknek köszönhetően folyamatosan rázkódásnak ütődésnek van kitéve az akksi, és szó szerint szétrázódik a cellák anyaga.
"De ha melykisult az akksi azt speciális töltővel lehet helyrerakni, ha egyáltalán lehet."
Nem lehet, új sav kellene bele meg tejes nátronlúgos átmosás, de akkor se biztos, hogy utána hozza a legaláb minimálisan elvárt teljesítményt.
Szerintem egy bikázás sosem nevezhető 100%-ig biztonságosnak.
(mindig lehet a háttérben valami "vészhelyzet")
Belehet bikázni és működik a motor utána.
AZ lehet hogy az akku nem veszi a töltést és a következőnél megint nem fog indulni ezzel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!