Hogyan kell értelmezni a fordulatszámmérőt az az honnan tudom hogy mikor hanyasba kell vissza kapcsolni? pl: egy előzés során?
Sziasztok körülbelül fél éve van meg a jogositvanyom,de még mindig nem tudom hogy mikor hanyas fokozatba kell tenni az autót (km tól függően) ha szeretnék előzni
Az auto egy vw passat b5 1.6 benzines
A múltkor szerettem volna előzni egy autót ami úgy ahogy sikerült is (balesetmentesen szerencsére) de nagyon hangos volt a motor, 5sebessegbol kapcsoltam vissza 3 sebesség fokozatba 120kmh korul valaki el magyarázná nekem a fordulatszámmérő jelentőségét? előre is köszönöm szépen a válaszokat!
Semmi jelentősége a fordulatmérőnek. Bár nekem minden autómban volt, de sosem azt néztem, hogy mikor váltsak, max kiváncsiságból, hogy hol kezd hózni, és hol fogy el az erő.
Igazából érezni kell egy idő után, hogy hol dolgozik a motor jól.
Ha már eleve jól reagál az odalépésre, akkor felesleges visszaváltogatni. Ezt olyan pici motornál olyan 3000-re saccolnám, de érezni kell.
Nyilván ha 2000-en pörög, akkor vissza kell dugni. Ha már eleve 4000-5000 közt van akkor felesleges, mert olyan tartományba kerülsz, ahol már elfogyott az erő.
De mint az elején írtam, ezt elmesélni nem lehet, max. megmutatni. Én is sokat tanultam fiatalon, amikor idősebb rutinos haverok vittek és mutatták, mit, hogy...
Mit szeretnél előzni, attól függ. 120-szal hivatalosan hol előzöl?
Legtöbbször elég 5-ből 4-be, én csak egyet szoktam, de nem vállalok be kis távokon előzéseket. Soha nem nézem a fordulatot, km órát igen, meg hallgatom a motort, azért azt érezni, hogy viselkedik az autó.
A fordulatszámmérő mutatja a motor főtengelyének fordulatszámát, amitől függ a kivehető teljesítmény.
Valami ilyesmi lesz a teljesítménygörbéd:
Abba a fokozatba kell váltanod, hogy az előzés során a lehető legtöbb teljesítmény rendelkezésedre álljon.
Az látszik, hogy kb. 5500-nál van a csúcsteljesítmény, de ha oda váltanál, akkor ahogy gyorsítasz, hamar elérnéd a letörést, így megint váltanod kellene előzés közben.
Ezért talán úgy érdemes váltani, hogy az előzés előtt 3-4000 körül legyen a fordulatszám, ott már van elég teljesítmény, de van még tartalék.
Azzal is számolnod kell, hogy a fokozatok közti áttétel különbség egyre kisebb. Tehát az 1->2 váltásnál kb. felére esik, 4->5 váltásnál már csak 15%-ot esik a fordulatszám.
"de nagyon hangos volt a motor"
Az nem baj. Amíg nincs a pirosban a mutató, addig nem lesz baja.
Igazából a legjobb, ha eleve sebességkülönbséggel kezded meg az előzést és akkor nem szorulsz rá arra, hogy az utolsó lóerőt is kipréseld a motorból.
Gyakorolj üres országúton, a visszaváltás sokaknak nagyon nem megy.
3-ban 120 az teljesen normális előzésnél egy 1.6 benzintől.
#4: nagyon sok út van az országban, ahol rövidek a belátható egyenesek, én szeretek minél hamarabb túllenni az előzésen, és nem temetésre meg bíróságra járkálni mert valami barom hamarabb ért oda 200-al szemből.
50 alatt simám visszaküldöm 2-be (1.6 benzin). 90 alatt meg 3-ba
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!