Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A mostanában terjedő kis...

A mostanában terjedő kis cm3-es turbos, 3 hengeres motorok mennyire életképesek?

Figyelt kérdés

Autóvásárlás előtt állok. Új autót szeretnèk, kis méretűt, 99% városi használatra, főkènt rövidebb távokon (15-20km). A mostani kínálat tele van 3 hengeres turbos kis cm3-is motorú autókkal. De én itt igazából a turbótól tartok mert városi, rövidtávokra a turbo nem egészséges úgy tudom. De nem vagyok szakértő, csak laikus sofőr.

Kinek mi a tapasztalata, véleménye? Ilyen felhasználásra milyen autót lenne érdemes venni? Vagy ezen turbos motoroknak nincs olyan veszélye, mint a turbo dízeleknèl, hogy ha nem huzatom a kocsit lerakódik a koksz a turbóban?

Köszönöm a válaszokat.



2023. szept. 12. 11:43
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:

#20 Ebben igazad van, de ez csak az elmélet. Valóságba átültetve viszont ez pont engem igazol, pedig én pont azt mondom, hogy ezek a kicsi motorok roppant gyorsan elhaláloznak.


Nyilván 1.0 sor3 turbóbenzin is lehetne halál robosztus, ami soha nem megy tönkre, mint egy igazi klasszikus régi adagolós dízel. De a valóságban ilyen nincs. A downsizingnak, ami miatt ezek egyáltalán léteznek, két feladata van: költségcsökkentés és károsanyag kibocsátás-csökkentés. Utóbbi felel azért, amiért csak 3 henger, 1.0, turbó. Az első szintén felel a kicsi méretért, de ez magában hordozza azt is, hogy belülről sem raknak bele túl sok anyagot. Mikor műanyagból megtervezik az olajteknőt, csak hogy egy példát mondjak, akkor elhiszi azt bárki is, hogy az a motor az erős (szerkezetileg)? Persze, szép álomvilág. És nem csak a költségcsökkentés miatt gyenge belülről, hanem azért is, mert ezek a motorok még turbóval is elég gyengék, az extra súly meg csak extra fogyasztást jelent, szóval a károsanyagkibocsátás csökkentés is menne a levesbe. Ha erős lenne szerkezetileg, akkor a downsizing mindkét lényegi okát jelentősen csorbítaná és értelmetlenné válna az egész.


Arról nem is beszélve, visszatérve arra, hogy még turbóval is gyengék, hogy pont a gyengesége miatt ezek a motorok csúcsra vannak kalibrálva. Egy régebbi átlagos motorban mindig rengeteg erőtartalék marad, mert minél kevésbé van élesre programozva az ECU, annál kevésbé terheli a belső alkatrészeket, annál tovább bírja a motor. Csak nézzétek meg, hogy a legtöbb turbódízelnél akár duplájára is növelhető a teljesítmény. Kb. a csúcsteljesítmény felére van belőve a gyári ECU, ennyire le van fojtva. Viszont ahogy felhúzod csúcsteljesítményre... hát, készítsd a pénztárcádat, mert nagyon hamar elhalálozik a motor. Ehhez képest az 1.0 turbóbenzinek már gyárilag is SOKKAL közelebb vannak a csúcsteljesítményhez, ebből értelemszerűen következik, hogy gyári ECU-val is sokkal jobban gyilkolja a belső alkatrészeket, mint egy klasszikusabb motor 15+ évvel ezelőttről.


Szóval igazad van. A méretezéstől függ. És a downsizing motoroknak ott van a nevében is, hogy alul vannak méretezve, tehát hamar megdöglenek.

2023. szept. 13. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 anonim ***** válasza:
#17 Pedig ha nem a ford féle duratorqra gondolsz, ha nem a később a psa-tól licencelt hdi-re akkor az egy qrva robosztus motor.
2023. szept. 13. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 anonim ***** válasza:

#22 Inkább pont fordítva. Félreértés ne essék, habár nem szeretem a franciát és az 1.4, 1.6 HDI-t a hátam közepére sem kívánom, de a 2.0-t jó motornak tartom. Viszont a Ford 2.0, 16 szelepes dízelei azok ugyanannak a motornak a leszármazottai, amiket annak idején a Transitokba terveztek. Transit, tehát munkaeszköznek van tervezve, 500 ezret úgy elfutnak megbontás nélkül, mint a szél. Némelyik 7-800 ezret is akár, bár az már ritkább. Az olajpumpája kicsit gyengécske, de ahogy az autós orákulum mondja, a megfelelő és precíz olajcsere csodákra képes. Akármennyire jó motornak tartom a 2.0 HDI-t, a Fordét sokkal többre becsülöm.


Amúgy az Opel 1.7 dízellel pontosan ugyanez a helyzet, Isuzu kisteherautókból kapta meg az Opel, Föld-Hold távolságot háromszor megjárja oda és vissza, mire tönkremegy.

2023. szept. 13. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 anonim ***** válasza:
#23 Akárhány ismerősnek van ford féle 2.0tdci mondeo mindenki az életét költi rá.
2023. szept. 13. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!