Kb mennyibe kerülne átlagosan egy kis 3 hengeres Skoda Fabia I. hengerfej tömítés cseréje? (Győr)
Figyelt kérdés
Nem hengerfejes az autó, csak már 17 éves és inkább elkerülném a meglepetéseket, ezért cserélném.2023. júl. 30. 14:32
1/13 anonim válasza:
Ok nélkül butasság megbontani, mert 100 ezret simán rákölthetsz, mert onnatól, hogy leszedik a hengerfejet, azt sikolás nélkül butaság visszatenni, plusz akkor már annak felújítása sem árt. 20+ éves autók mennek bontatlan motorral, mint az én skodám is, és feleslegesen nem szedetném szét a gyári összszerelést.
2/13 A kérdező kommentje:
Értelek persze. Világos.
De ha félválról veszi az ember az sem jó. És ha bekövetkezik a baj, akkor 2 ha nem 3x annyi lesz a javíttatás és az új hengerfej mint a tömítéscsere lett volna
2023. júl. 30. 14:49
3/13 anonim válasza:
De miért következne be? Ez nem olyan dolog, hogy minden autó egyszer hengefejes lesz. Ha nem főzöd meg a motort akkor erre nagyon kicsi az esély, és a szerelők is kifognak röhögni. te pénzed, de jelen esetben pénzkidobás. Az meg, hogy 2-3X annyi lenne az meg miért? Ugyanaz a művelet mintha most bontanád meg.
4/13 krwkco válasza:
A hengerfejtömítés nem kopó alkatrész. És a cseréje nem hárít el semmilyen egyéb hibát.
Emellett semmilyen felesleges szerelés nem tesz jót az autónak. Kockázatokat rejt magában.
5/13 anonim válasza:
Még az 5 rétegű acél hengerfej tömítés is kopó alkatrész, dízelnél simán átég a hengerek közötti rész, rossz porlasztókkal.
Benzinesnél, ha acél a tömítés, nem érdemes babrálni, ha jó, de ha klingerit-azbeszt, az már lehet öreg, repedezik, szárad, elég.
6/13 anonim válasza:
Figyeld a hűtőfolyadék szintet, és majd foglalkozol vele, ha fogy. Nem éri meg úgy autót tartani, hogy mindent kicserélsz, ami elromolhat. Milyen motor ez pontosan?
7/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Minden világos.
Ez egy 12 szelepes 64Le, benzines BME kódú motor.
2023. júl. 30. 15:33
8/13 A kérdező kommentje:
1.2 HTP
2023. júl. 30. 15:35
9/13 anonim válasza:
1.2 esetén előfordul szelep beégés, amiatt úgyis le kellene venni a hengerfejet. Szóval hagynám, amíg megy, szelep hibát hamar észrevenni úgyis, vízre ránézni úgyis kéne, majd ráér a javítás ha elromlik. Abból a szempontból legalábbis nem csinálnék vele semmit előre, hogy a közlekedés veszélyes üzem, lehet ráköltöd ma az értékét, holnap meg totálkáros lesz. Talán ha országos szinten jár az autó minden nap, vagy külföldön, illetve magas a várható futás és hosszú távon tervezel vele, akkor lehet volna értelme lekapni a hengerfejet és új szelepekkel felújítva összerakni, de átlagos használat esetén véleményem szerint nem megtérülő ennyire elébe menni a bajoknak :)
10/13 anonim válasza:
Evvel tényleg nem foglalkoznak csak akkor ha eljött az ideje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!