Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rosszul lett feltéve a hengerf...

Rosszul lett feltéve a hengerfej tömítés, újra levettük a hengerfejet az új csavarokkal együtt, ugyanezzel az új csavarokkal vissza lehet tenni?

Figyelt kérdés

2023. júl. 13. 18:06
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
57%

Ha nyomatékra húzták + megadott fokra, akkor semmiképp.

Ha csak nyomatékra, még az is kérdéses lehet.

2023. júl. 13. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
57%
Nem ajánlott. Egyszer használatosak, megnyúlnak, másodjára lehúzásnál lehet szakadnak. Ha éppen nem szakadnak el, akkor sem fogják már megfelelően tenni a dolgukat.
2023. júl. 13. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
16%

Persze hogy fellehet tenni vele.

Mert mi baja lenne ezeknek?

1. írd már le mi baja van annak a csavarnak???!!!

2023. júl. 13. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
38%

Osotoba vagy #3-as, rettenetesen.

A #2-es leírta, olvasd el!

2023. júl. 13. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
22%

Akkora baromságot írtok, nem nyúlik a csavar és nem szakad el.

Én már többet hengerfejeztem mint ti az biztos és soha sincs baj vele.

2023. júl. 13. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
45%

Épp azért kell nyomatékra húzni, hogy a csavar anyagának a rugalmas alakváltozás tartományában maradjon az erő. Ennek a felső határa az úgynevezett folyáshatár (Re) érték. Amennyiben ezt az erőt nem lépik át akkor nem lesz maradandó a csavar alakváltozása.

Úgy van a meghúzási nyomaték megadva, hogy bőven a folyáshatár alatt maradjon, hiszen nem csak az összeszerelést kell kibírnia, hanem a működés közben ébredő feszültségeket is.


Szóval ha az előírásnak megfelelően lett meghúzva akkor újra felhasználható.

2023. júl. 13. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 krwkco ***** válasza:
48%

Amikor a szívós (tehát nem rideg) anyagú csavarokat nyomatékra és utána szögre húzzák, akkor éppen azt használják ki, hogy a megfolyáshoz mindegyikben azonos erő kell. Így lehet legjobban biztosítani a hengerfej egyenletes lefeszítését.


Általában a csavarok kibírják, a kétszeri meghúzást. Van bennük annyi tartalék, hogy kétszer meg lehessen nyujtani őket.

Persze egy profi szerelő, akinek fontosabb a biztonság, mint a költség, csak akkor tenne ilyet, ha a csavar csomagolására ez kifejezetten rá van írva.

2023. júl. 13. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
A gyártói utasítás szerint kell eljárni. Van amelyik előírja a cserét, van amelyik nem. Nincs értelme ezen vitatkozni.
2023. júl. 13. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

#3-nak

Nagyon nem mindegy, hogy mikori az autó és ki a gyártója.

Most úgy általában: ne az autót, az elvet nézd: Szamara szervízkönyvből, amennyire tudom Porsche is benne volt a tervezésben.

Azt mondja: mérd meg a korábban használt csavar hosszát és ha hosszabb 110,5 milliméternél (ez a szám most légből kapott), akkor megnyúlt, nem használható fel.

Ez ma már ős, de mégis már megjelenik egy ilyen előírás.

És akkor a modern autók hengerfejezése, ahol nyomaték+utánhúzási fok szerepel.

Neten fellelhető a leírás úgy 2 oldal a miértekkel együtt a szögre is húzás.

Azt derítették ki az ezzel foglakozók (motortervezők), hogy a szimplán nyomatékra húzottaknál elég nagy az eltérés (a kívánthoz képest) az egyes csavarok által adott leszorítóerőben, mert nyomaték ide vagy oda, a végeredményt még befolyásolja a csavarok menetének felületi simasága, annak "kenettsége", azaz mennyire olajos/zsíros, és ez igaz az anyára is, és a kettő együttes tűréspontossága.

Ezért találták ki a nyomaték+x fok szögutánhúzást, ekkor már a csavar a szándékolt nyúlás állapotába kerül és végeredményben kevesebb lesz a különbség az egyes csavarok által adott szorítóerőben.

Nagyjából ez a magyarázat, és a korszerű motorok összeszerelésénél szinte mindenhol ez a módszer.

Több mint ötven éve (igen annyi) én sem használtam nyomatékkulcsot, sem erre, sem másra (műszaki) érzésre húztam mindent. Mint Te is mondod, sohase volt gondod és nekem se.

Aztán persze lett nyomatékkulcsom és azért ránéztem, érzésre kb. 20%-al

többre húztam sok-sok évig.

DE műszaki ember lévén megtudva az újabb hengerfej meghúzást, megkerestem és elolvastam miért is?

Feljebb olvashatod...

És találkoztál olyannal, mint az én autóm, ahol a főtengely vonala nem a hengerek által adott vonalba esik, hanem el van tolva?

Ezek bizonyos értelemben újdonságok, mint azért több más is, mint pl. a változó sűrítésű (7-14 között) benzinmotor, de nem tudom került-e már sorozatgyártásba, mindenesetre érdekes ez is.

2023. júl. 13. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
45%
Ha a nyomatékon felül szögelfordulás is meg van adva a meghúzáshoz akkor nyúlik a csavar, de ez nem feltétlen jelenti hogy egyszer használatos. Néha a gyártó megadja hogy az ilyen csavarokat hányszor használhatod fel, mielőtt túlságosan elgyengülnek. Véleményem szerint egy tök gyári motoron nyugodtan felhasználhatod őket újra.
2023. júl. 13. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!