Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A mostanában terjedő kis...

A mostanában terjedő kis cm3-es turbos, 3 hengeres motorok mennyire életképesek?

Figyelt kérdés

Autóvásárlás előtt állok. Új autót szeretnèk, kis méretűt, 99% városi használatra, főkènt rövidebb távokon (15-20km). A mostani kínálat tele van 3 hengeres turbos kis cm3-is motorú autókkal. De én itt igazából a turbótól tartok mert városi, rövidtávokra a turbo nem egészséges úgy tudom. De nem vagyok szakértő, csak laikus sofőr.

Kinek mi a tapasztalata, véleménye? Ilyen felhasználásra milyen autót lenne érdemes venni? Vagy ezen turbos motoroknak nincs olyan veszélye, mint a turbo dízeleknèl, hogy ha nem huzatom a kocsit lerakódik a koksz a turbóban?

Köszönöm a válaszokat.



2023. szept. 12. 11:43
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
23%
90-100 ezerig jók, ott szigorúan el kell őket adni, ha nem vagy önmagad ellensége.
2023. szept. 12. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
100%

Ez nem csak mostanában van így, már jó 8-10 éves történet legalább. 5 éve vettem új autót. Akkor az én 4 hengeres 1.6 turbósom már kifejezetten nagy motornak számított.

Amúgy nem a turbótól rettegnék. Az simán elmegy alsó hangon 200.000 km-t ha nem gyilkolod, meg odafigyelsz az olajcserékre. Ha bedöglik, fel is újítható, kb egy jobb gumiszett árából. A mai közvetlen befecskendezéses motoroknál inkább a kokszosodástól félnék. Annak sokkal inkább ellensége a rövidtáv. Na meg ezekben is van már kettőstömegű, akár részecskeszűrő is. Na meg az LSPI jelensége is ezeknél a turbós benzines kis motoroknál előjöhet, ami szintén nem túl örvendetes.

De, van alternatíva?! ...ha csak ilyen árulnak? Mit veszel helyette rövid utakra, hasonló összegből?

2023. szept. 12. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 A kérdező kommentje:
Akkor ez eléggé patt helyzet. Gyártanak még egyeltalán szívó benzint? Vagy terelődjek inkább a hibrid felé?
2023. szept. 12. 12:54
 4/24 anonim ***** válasza:
52%

Lövésed nincs róla de retteged a turbot :D :D :D


Én inkább a 3 hengeres bilialu 1 literes motortól félnék, nem a turbotól. :D :D :D

2023. szept. 12. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
24%

"Gyártanak még egyeltalán szívó benzint?"

Gyártanak. Pl. Fabia 1.0 MPI


"Vagy terelődjek inkább a hibrid felé?"

Igen, főleg ha sokat városozol.

2023. szept. 12. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
25%

#4 A turbó épp ugyanannyira megsínyli, mint a motor összes többi része. Ezek kéz a kézben járnak, nincs az, hogy csak ez a baj, vagy csak az. Ezek a motorok önmagukban 60 lóerőnél többre nem képesek, ami a mai világban már nem elég. Városba persze igen, viszont a downsizing lényege, hogy a kis motorokat már nem csak városba tervezik, mint régen, ezért több erő kell, ezért kell a turbó.


Igen, ahogy te is mondtad, a motor önmaga is problémás, mert túl gyenge. Turbó nélkül semmi baj nem lenne vele, de a turbó olyan erőhatásoknak teszi ki, amit hosszú távon képtelen elviselni.


De a turbó is épp ugyanennyire problémás, mert míg például egy átlagos méretű turbódízelnél alacsony fordulatszámon a dízel nyomatéka elvégzi a munkát és a turbónyomás csak 2200-2500 körül épül fel, addig a literes turbóbenzint már 1500 körül fel kell pumpálnia. 1500-at pedig kb. MINDIG pörögnie kell, máskülönben életképtelen gyenge szar. A turbó soha nem pihen, ezért rövid az élettartama.


Ezek miatt írtam azt (és jól le is pontoztak, pedig tapasztalatból beszéltem, köszönöm), hogy 90-100 ezer után meg kell tőlük szabadulni, mert annál többet nagyon kevés esetben bírnak. Ha nagyon gondos gazdája van és még kicsit szerencsés is az ember, akkor 150-ig elmehet nagyobb probléma nélkül, de az már tényleg a vég. Használtan venni pedig kifejezetten tilos, mert sosem lehet tudni, hogy milyen gazdája volt. Egy natúr szívóbenzines esetében egy 50 ezer kilométeres autó majdhogynem vadiúj, 50 ezer alatt nagyon-nagyon nehéz benne nagy kárt okozni, így elég biztonságos vétel, ellenben egy literes turbósat 50 ezer alatt, ha elhanyagolták az olajcserét, majdhogynem motorgenerálosra lehet rakni.

2023. szept. 12. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
67%
#6 ugye tudod hogy pl az 1.0mpi-ben és az 1.0tsi-nem ugyanazok a mechanikai elemek találhatóak meg? Az 1.4tsi is a régi 1.4 szívó blokkja, és a blokkon kívűl egy közös alkatrészük nincs, ezért mennek el 300.000 km-eket lazán, amelyikre vigyáznak még többet is.
2023. szept. 12. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
0%
#7 Ez hogy jön ide? Mikor mondtam én bármi ezzel kapcsolatos dolgot?
2023. szept. 12. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
68%

#6 még mindig nem a turbo a baj, hanem hogy az alap motor eléggé alul van méretezve..


a 2 lityós turbosomból szemrebbenés nélkül a gyári belsővel ki lehet csavarni a gyári teljesítmény 2x-esét, és bírja, tartósan.. afelett már kell a kovácsolt cucc.. de az alatt bírja. de az 30 éves öntöttvas blokk... ezek a mai bilialu szarok nem fogják bírni a gyárit se sokáig.

2023. szept. 12. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
#9 Nem egy 280 lovas 2.0 tsi motorról van tudomásom amiben 300-400k km közt van és köszönik élnek.
2023. szept. 12. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!