A mostanában terjedő kis cm3-es turbos, 3 hengeres motorok mennyire életképesek?
Autóvásárlás előtt állok. Új autót szeretnèk, kis méretűt, 99% városi használatra, főkènt rövidebb távokon (15-20km). A mostani kínálat tele van 3 hengeres turbos kis cm3-is motorú autókkal. De én itt igazából a turbótól tartok mert városi, rövidtávokra a turbo nem egészséges úgy tudom. De nem vagyok szakértő, csak laikus sofőr.
Kinek mi a tapasztalata, véleménye? Ilyen felhasználásra milyen autót lenne érdemes venni? Vagy ezen turbos motoroknak nincs olyan veszélye, mint a turbo dízeleknèl, hogy ha nem huzatom a kocsit lerakódik a koksz a turbóban?
Köszönöm a válaszokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez nem csak mostanában van így, már jó 8-10 éves történet legalább. 5 éve vettem új autót. Akkor az én 4 hengeres 1.6 turbósom már kifejezetten nagy motornak számított.
Amúgy nem a turbótól rettegnék. Az simán elmegy alsó hangon 200.000 km-t ha nem gyilkolod, meg odafigyelsz az olajcserékre. Ha bedöglik, fel is újítható, kb egy jobb gumiszett árából. A mai közvetlen befecskendezéses motoroknál inkább a kokszosodástól félnék. Annak sokkal inkább ellensége a rövidtáv. Na meg ezekben is van már kettőstömegű, akár részecskeszűrő is. Na meg az LSPI jelensége is ezeknél a turbós benzines kis motoroknál előjöhet, ami szintén nem túl örvendetes.
De, van alternatíva?! ...ha csak ilyen árulnak? Mit veszel helyette rövid utakra, hasonló összegből?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lövésed nincs róla de retteged a turbot :D :D :D
Én inkább a 3 hengeres bilialu 1 literes motortól félnék, nem a turbotól. :D :D :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Gyártanak még egyeltalán szívó benzint?"
Gyártanak. Pl. Fabia 1.0 MPI
"Vagy terelődjek inkább a hibrid felé?"
Igen, főleg ha sokat városozol.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4 A turbó épp ugyanannyira megsínyli, mint a motor összes többi része. Ezek kéz a kézben járnak, nincs az, hogy csak ez a baj, vagy csak az. Ezek a motorok önmagukban 60 lóerőnél többre nem képesek, ami a mai világban már nem elég. Városba persze igen, viszont a downsizing lényege, hogy a kis motorokat már nem csak városba tervezik, mint régen, ezért több erő kell, ezért kell a turbó.
Igen, ahogy te is mondtad, a motor önmaga is problémás, mert túl gyenge. Turbó nélkül semmi baj nem lenne vele, de a turbó olyan erőhatásoknak teszi ki, amit hosszú távon képtelen elviselni.
De a turbó is épp ugyanennyire problémás, mert míg például egy átlagos méretű turbódízelnél alacsony fordulatszámon a dízel nyomatéka elvégzi a munkát és a turbónyomás csak 2200-2500 körül épül fel, addig a literes turbóbenzint már 1500 körül fel kell pumpálnia. 1500-at pedig kb. MINDIG pörögnie kell, máskülönben életképtelen gyenge szar. A turbó soha nem pihen, ezért rövid az élettartama.
Ezek miatt írtam azt (és jól le is pontoztak, pedig tapasztalatból beszéltem, köszönöm), hogy 90-100 ezer után meg kell tőlük szabadulni, mert annál többet nagyon kevés esetben bírnak. Ha nagyon gondos gazdája van és még kicsit szerencsés is az ember, akkor 150-ig elmehet nagyobb probléma nélkül, de az már tényleg a vég. Használtan venni pedig kifejezetten tilos, mert sosem lehet tudni, hogy milyen gazdája volt. Egy natúr szívóbenzines esetében egy 50 ezer kilométeres autó majdhogynem vadiúj, 50 ezer alatt nagyon-nagyon nehéz benne nagy kárt okozni, így elég biztonságos vétel, ellenben egy literes turbósat 50 ezer alatt, ha elhanyagolták az olajcserét, majdhogynem motorgenerálosra lehet rakni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#6 még mindig nem a turbo a baj, hanem hogy az alap motor eléggé alul van méretezve..
a 2 lityós turbosomból szemrebbenés nélkül a gyári belsővel ki lehet csavarni a gyári teljesítmény 2x-esét, és bírja, tartósan.. afelett már kell a kovácsolt cucc.. de az alatt bírja. de az 30 éves öntöttvas blokk... ezek a mai bilialu szarok nem fogják bírni a gyárit se sokáig.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!