Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A mostanában terjedő kis...

A mostanában terjedő kis cm3-es turbos, 3 hengeres motorok mennyire életképesek?

Figyelt kérdés

Autóvásárlás előtt állok. Új autót szeretnèk, kis méretűt, 99% városi használatra, főkènt rövidebb távokon (15-20km). A mostani kínálat tele van 3 hengeres turbos kis cm3-is motorú autókkal. De én itt igazából a turbótól tartok mert városi, rövidtávokra a turbo nem egészséges úgy tudom. De nem vagyok szakértő, csak laikus sofőr.

Kinek mi a tapasztalata, véleménye? Ilyen felhasználásra milyen autót lenne érdemes venni? Vagy ezen turbos motoroknak nincs olyan veszélye, mint a turbo dízeleknèl, hogy ha nem huzatom a kocsit lerakódik a koksz a turbóban?

Köszönöm a válaszokat.



2023. szept. 12. 11:43
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
50%
Ha kis méretű (és következésképpen könnyű) autót veszel, ott nem akkora tragédia a kis motor. A probléma, hogy régen kis motorral kaptál egy 900 kilós autót, manapság meg simán bedobnak egy 1300-1500 kilósba is 1000-es motort (pl. Ford C-max). Na abban tényleg nem lesz örökéletű.
2023. szept. 12. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
51%
Semmivel se rosszabbak, mint a többi, ha karban vannak tartva
2023. szept. 12. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

Opel Corsa, Peugeot 208, Toyota Yaris amikben gondolkodok, esetleg egy Swift. De mind turbo benzines. Talán a Corsaba van szívó motoros is. Egyre inkább a hibrid felé hajlok. Most turbo dízel van, 2x volt turbo hibás, tuti olyat többet nem akarok.

2023. szept. 13. 12:15
 14/24 anonim ***** válasza:

#13 Mifelénk sok, sokat futott macerás konstrukciónak mondható dízel volt már, és egyszer nem volt turbó bajuk, milyen motor is van neked pontosan?

Amúgy meg a turbós benzinest baromi jó vezetni.

2023. szept. 13. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
#12 Nem a f*szt, menj már 160 ezret szíjcsere nélkül egy 1.0 ecoboosttal. Oké azt aláírom hogy ott a legnagyobb baj a nedves szíj, ami nem mindegyiknél van, de akkor is az az egyik legnépszerűbb/legnagyobb példányszámban eladott 1.0 turbóbebzines motor nálunk itthon, szóval elég sokan kapják az érzést miatta és elég sokan nézik is őket használtan.
2023. szept. 13. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
#14 jó vezetni de nem mind, nyilván nem Lancer EVO-t vesz, mert azt tényleg jó vezetni. :D :D :D
2023. szept. 13. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 A kérdező kommentje:

13-as.

2.0 TDCi motor van az autóban.

2023. szept. 13. 14:10
 18/24 anonim ***** válasza:

“ #12 Nem a f*szt, menj már 160 ezret szíjcsere nélkül egy 1.0 ecoboosttal”


Semmivel nem megyek ennyit, 100.000-nél vezérlés csere…

2023. szept. 13. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
#18 Nem az számít, hogy te mész-e annyit. Egy átlagos szíjas motor simán el tud menni annyit, gyártói ajánlás is annyi pl. az enyémnél. Ecoboost soha nem fog a közelébe érni sem. Legeslegkésőbb 100 ezernél szétesik a szíj tökéletesen betartott olajcserével is.
2023. szept. 13. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 Szolovjov ***** válasza:
25%
Minden motor annyit bír, amennyire tervezik. Ha úgy mértetezték az alkatrészeit, hogy átlagos használat mellett kibírjon 500 ezret, akkor annyit fog menni. Ha 150 ezerre tervezték, akkor hamarabb meghal. Ennyi! Semmi köze az élettartamnak ahhoz, hogy hány köbcentis a motor és hogy turbós vagy szívó-e.
2023. szept. 13. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!