Ha a gáz üzemű autó jó megoldás benzin v dízel helyett, miért nem hallani erről sose?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
már rég nem éri meg a gázos átalaítás
le vagy maradva nem kicsit
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha egy autó gázos, annak is meg kell felelnie műszakin.
A tartály 10 évre kap TÜVöt, ha lejár róla, akkor új tartály.
Ám csomó hátránya is van.
Mélygarázs, magasabb égéshő, több hibalehetőség, valamint 300.bárral a segged alatt elég biztonságos utazni.
És a legfontosabb, a megtérülés.
Most hogy minden is magasabb áron can, a megtérülés ideje miatt nem biztos hogy megéri anyagilag.
Maga a rendszernek van egy ára, a szervíz emiatt magasabb lesz.
Olcsóbb az LPG, de többet is eszik, mint benyabol.
Nagyobb hőterhelést kap a motor a magasabb égéshő miatt, ami hosszú távon nem tudom mennyire jó. Ugye ha az anyag tágul/hűlik, akkor hamarább lesz az hengerfejes vagy reped el a blokk.
Pld ha a reduktor lefagy, akkor lekapcsolja a gázt.
Nem rossz az gázos, de megfelelő felhasználási feltételek mellett csak.
Sok km. Ekkor megtérül. De erre a dízel pedig jobb választás, mert a benya nem bírja olyan hosszú távon, mint a dízel társai.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igazából nem tudom. Én közel 30 éve járok gázzal. Ha valaki évi 15-20 ezret megy, akkor 1 év alatt megtérül a beszerelés ára.
Az 5-ös hozzászóló elmondott minden butaságot, ami az LPG-s autókról elterjedt.
Most kb. 250 ezerért szerelik be. Az én autóm benzinből 6,5 litert fogyaszt százon, gázból 7 litert. A benzin 640Ft, az LPG 305Ft. Lehet számolni!
10 év után 40 ezerért cserélnek tartályt. Úristen! 1-2 hónap alatt megspórolom az árát. Mélygarázsba csak az nem mehet le, amelyikbe nincs biztonsági szelep, de már mindbe van. Nincs nagyobb nyomás a tartályban, mint bármelyik háztartási PB gázpalackban.
A reduktor nem fagy le, a hűtővíz melegíti azt is. De tudtommal az injektoros autóknál már nem is a klasszikus reduktor van. Már a befecskendezést is számítógép vezérli és laptoppal állítják be. Automatikusan benzinnel indul az autó, és akkor vált át gázra, ha a motor eléri a 30 fokot.
Az autómba 170 ezret tettem bele gázzal, és a motorjához még nem kellett nyúlni. Semmi baja, olajat nem eszi, teszi a dolgát.
#1
30 km-es körzetben legalább 5 LPG kút van. Én 25 km-re járok dolgozni, 2 LPG kút esik útba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az elmúlt években nemcsak a gáz ára emelkedett drasztikusan, hanem a beépítendő szetteké is, a munkadíjjal együtt. Egy ilyen átalakítás egy átlagos négyhengeres autó esetében 2-300 ezer forint az extráktól függően. A kész rendszert tovább terheli a hatósági engedély és a tervezési díj is, majd kétévente a műszaki vizsga előtti nyomáspróba és tízévente a tartálycsere ára.
Az LPG-rendszerek gyönyöreiről és hihetetlen megtérüléséről ma már csak a gázosítást végző cégek és az a néhány LPG-head áradozik csak, akik még nem szívták meg a használatával. A problémák azonban előbb-utóbb mindenkit utolérnek, és akkor jön a hiba keresgélése, a költséges javítás vagy a pokolian nehéz eladás. A hibákat a gázt beépítő szervizek persze további lelkesedéssel fogadják, hiszen ami a felhasználónak kiadást az a szerviznek bevételt jelent.
Szerintem egy átlag tulajnak az utólagos LPG rendszerek több fejfájást okoznak és üzemeltetési nirvánát, mint anyagi megtérülést.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Győzködjétek egymást a sok sületlenséggel. 😂
Tájékozatlanok vagytok, csak hallottatok ezt-azt, vagy valami fórumon hasonlóan okos emberek írták, de még közelről nem láttatok LPG-s autót, és nem beszéltetek olyannal, akinek sok éves tapasztalata van. Menjetek csak a 700 forintos benzinnel. Fentebb már leírtam, hogy 305Ft az LPG. Ez olyan drasztikus? Évente 3-400 ezret takarítok meg ezzel.
"Szerintem egy átlag tulajnak az utólagos LPG rendszerek több fejfájást okoznak és üzemeltetési nirvánát, mint anyagi megtérülést."
Már a negyedik gázos autóm van. Semmilyen "üzemeltetési nirvánám" nem volt egyikkel se, pedig átlag tulaj vagyok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Örülök ha bevált, általában nem ez a jellemző.
Bár az újabb injektoros autókat utólag nem lehet gázositani, csak a szívócső befecskendezésűeket. Kivéve ha nem gyárilag gázos. 🙂
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az LPG- autók száma annyira elenyésző
kb az autók 0.1% ha LPG üzemű
Tehát pl a #8 válszoló szerint 1000 ből 999 ember hülye:)
Az LPG ha leülsz és kiszámolod mi mennyibe kerül sose térül meg
Hacsak nem valami benzinzabáló öreg autót alakítasz át amivel aztán évente mész vagy 30 ezer kilómétert
És háát valjuk be kevés ember van aki 20 éves 3000 cm3 benzines autokkal ennyit menen egy évben
És bizony a vizsgáztatás, javítás is macera, a legtöbb autószerelő kiröhög ha LPG autóval odamész
És bizony az LPG rendszerben mindig van valami gebasz, dugulás miegymás.
Tényleg csak a vallásosan az LPG ben hívőknek éri meg
Gyakorlatilag nem éri meg az LPG.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!