Milyen féket érdemes venni egy MTB-ra régi, bowdenes megoldás helyett? + pár biciklis kérdés (bővebben lent)
Lehet, hogy kicsit érthetetlenül fogalmaztam, leírom bővebben. Van egy lassan 15 éve nálam levő Neuzer Mistral MTB, amin még régi, "hagyományos" fék megoldás van, ilyen: [link]
Kérdésem az lenne, hogy érdemes ezt lecserélni más fékre, vagy maradjak ennél? Az igazság az, hogy nemigen bicikliztem régebben, nem volt kihasználva, hiába volt meg 7.-es koromtól. Most elővettem, mert ezzel fogok munkába járni.
Emellett szeretném a gumikat is lecserélni, mert egyrészt öregek, repedezettek, másrészt terepgumi van rajta, az meg aszfalton elég kényelmetlen. Milyet érdemes venni MTB-ra, ami jó városi közlekedésre?
A harmadik kérdésem, hogy gyárilag egy egyenes cső a kormány rajta, ezt is cserélni kéne, mert nagyon előre lóg, fekszem a bicajon. Kormány vásárláskor mik a legfontosabb szempontok? E mellé markolat is új kell, mert nem is tudom, miért, kifelé szélesedő markolat van rajta, baromira kényelmetlen a fogása.
Válaszotok előre is köszönöm.
A féket max v-fékre tudod cserélni, de nem biztos, hogy érdemes. Persze ha valami nagyon gagyi van rajta, akkor igen.
Pl műanyag, vagy acél féktest, műanyag fékkar. Azt szintén érdemes cserélni.
Kormány, az mindegy, emeld feljebb a kormányszárat, hogyha olyan.
De hiába veszel hajlított alu kormányt, az sem lesz sokkal magasabb.
Vagy vehetsz női kormányt az ilyen magasított.
V fékre mindenképp érdemes. De ha kicsit többet szánsz rá vehetsz hidraulikus abroncsféket is akár.
Vagy ha tényleg sokat fogod használni érdemes lehet venni egy teleszkópos első villát amin van tárcsafék felfogatás is. Arra meg egy olcsóbb mechanikus tárcsaféket(az is nagyságrendekkel jobb mint az abroncsfék, de kicsit igényes. Nekem elég gyakran kelletett pucolni és állítani, bár én terepen használtam. Hidraulikust azóta nem állítottam mióta megvan. De tökéletesen teszi a dolgát még akkor is ha olaj folyik rá)
Kormányt olyat válasz ami kényelmes. De ha cseréled az első villás akkor azt csak utána cseréld mert magasabb lesz az eleje.
Markolatokból szintén olyat ami neked kényelmes.
A gumikérdésben szeretnék hozzászólni.
Én a terepgumit KENDA K838 SLICK 50-559 26X1.95-ös gumikra cseréltem.
2220 Ft volt darabja. Mivel ez "slick" gumi, nincs kidomborodó mintája, [ill. sima felületén bevésett mintája van] ezért nem búg aszfalton mint a terepgumi, és könnyebben is fut. Hátránya, hogy jobban csúszik. A felnire szerelve és felfújva [én 2,5 bar-ra szoktam fújni benzinkúton] ötszög alakja van és az ötszög csúcsán fut a bicikli! Ez számomra elég érdekes, mert sose volt ilyen gumi a biciklimen. :) Városi (aszfalt) használatra sokkal ideálisabb, mint a montain bike-okon szokásos terepgumik.
Írd be a nevet keresőbe és keress rá, hogy hogy néz ki.
Nomysz egy hasznost?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!